Opel Mokka este echipat cu sisteme unice de asistenta pentru sofer

Opel Mokka este echipat cu sisteme unice de asistenta pentru sofer
Odata cu lansarea noului SUV, Mokka, Opel introduce numeroasele sale sisteme unice de asistenta pentru sofer, cu tehnologie germana, in segmentul autovehiculelor SUV subcompacte.
Distribuie pe Facebook

Acum, un numar mai mare de clienti beneficiaza de tehnologiile Opel exclusiviste, care sporesc nivelul de siguranta si confort. Acestea includ camera video frontala unica Opel Eye, ce a castigat numeroase premii, precum si Controlul electronic al stabilitatii (ESC), un sistem sofisticat montat pe modelul Mokka, cu asistentul la pornirea in rampa si sistemul de control la deplasarea in panta.

"Inca o data, Opel isi dovedeste pozitia de lider in industria auto, oferind tehnologii care sporesc nivelul de confort si siguranta. Acestea reprezinta tehnologii germane de ultima generatie, disponibile la preturi accesibile, de care posesorii de autovehicule SUV pot beneficia imediat", a declarat Michael F. Ableson, Vicepresedinte Opel. "Suntem mandri de faptul ca modelul Mokka este primul autovehicul care introduce in acest segment de autovehicule cu crestere rapida sistemele de asistenta pentru sofer exclusiviste de la Opel, precum camera video frontala Opel Eye."

Camera video frontala Opel Eye, amplasata intre parbriz si oglinda retrovizoare, ajuta soferul in doua moduri diferite. Deoarece recunoaste indicatoarele rutiere si marcajele de pe carosabil, camera video reprezinta baza Sistemului de recunoastere a indicatoarelor rutiere (TSR), functiei de Avertizare la depasirea benzii de circulatie (LDW) si a celei de Avertizare privind o coliziune frontala (FCA). Sistemul de recunoastere a indicatoarelor rutiere citeste indicatoarele cu limite de viteza, de interzicere a depasirii si multe altele, afisandu-le pe panoul de instrumente. In functie de conditiile de luminozitate, versiunea actuala a sistemului (TSRII) poate recunoaste si citi indicatoarele de la o distanta de 60 de metri.

Opel Mokka este echipat cu sisteme unice de asistenta pentru sofer

Avertizarea la depasirea benzii de circulatie alerteaza soferul atunci cand autovehiculul paraseste neintentionat banda de circulatie pe care se deplaseaza. Aceasta functie previne aparitia situatiilor periculoase, cum ar fi adormirea soferului la volan. Functia de avertizarea la depasirea benzii de circulatie poate fi activata sau dezactivata prin apasarea unui buton. Atunci cand este activata, aceasta functie avertizeaza soferul printr-un semnal sonor si un simbol ce se aprinde intermitent pe panoul de instrumente.

Sistemul de avertizare privind o coliziune frontala (FCA) avertizeaza soferul printr-o alarma puternica si un semnal vizual pe panoul de instrumente in cazul in care autovehiculul se afla intr-o situatie critica, coliziunea cu autovehiculul din fata fiind iminenta. In cazul in care detecteaza obiecte imobile sau in miscare, sistemul emite un semnal de avertizare. Soferul poate regla sensibilitatea sistemului FCA prin intermediul unei comenzi amplasate pe volan.

In plus, Opel Mokka este unul dintre putinele autovehicule din segmentul sau care include in dotarea standard Sistemul de asistenta la pornirea in rampa (HSA) si Sistemul de control la deplasarea in panta (HDC), parti componente ale ESC, atat pentru varianta cu tractiune integrala, cat si pentru cea cu tractiune pe puntea fata. Sistemul HSA sporeste confortul in timpul conducerii, asistand soferul in timpul manevrelor de pornire in rampa. Acesta previne deplasarea in spate a autovehiculului chiar si dupa ce frana de serviciu a fost eliberata. Sistemul HDC este extrem de util atunci cand autovehiculul se deplaseaza pe o panta cu grad mare de inclinare. Acesta poate fi actionat prin simpla apasare a unui buton.

Apoi, soferul poate stabili si limita viteza de coborare a autovehiculului. Datorita controlului automat al vitezei, nu mai este necesara actionarea franei de catre sofer in timpul coborarii. Acest lucru se dovedeste a fi extrem de util in conditii de aderenta scazuta, precum suprafete acoperite cu gheata sau drumuri pietruite, unde mentinerea unei viteze constante este importanta. Viteza dorita poate fi reglata de sofer, fie prin accelerarea pana la viteza dorita, fie prin franare - sistemul de asistenta urmand sa mentina viteza respectiva.

Opel Mokka este echipat cu sisteme unice de asistenta pentru sofer

Un alt sistem de asistenta pentru sofer deosebit de important inclus in dotarea modelului Mokka este sistemul de iluminare frontala adaptiva (AFL+) cu faruri Bi-xenon, pentru care Opel a castigat numeroase premii; acesta adapteaza intensitatea si raza de actiune a fasciculului luminos la conditiile de conducere si de drum, cu ajutorul a unsprezece functii de iluminare diferite. Functiile sistemului AFL+ sunt: lumina pentru drum extraurban, lumina de autostrada, lumina de oras, lumina pentru conditii meteo nefavorabile, faza lunga cu raza de actiune extinsa, iluminare statica in viraje, iluminare dinamica in viraje, lumini de zi cu tehnologie LED si asistentul pentru faza lunga.

Acesta din urma dezactiveaza automat faza lunga pentru a evita orbirea soferilor care se deplaseaza in spate sau din sens opus. In comparatie cu farurile conventionale, luminile de zi cu tehnologie LED reduc consumul de carburant avand un consum energetic cu mult redus fata de acestea. Ledurile au o durata de viata extraordinara, de pana la 30 de ori mai mare decat becurile cu halogen H7.

Mokka este primul dintre cele trei modele cu care marca Opel patrunde pe segmente noi de piata. In prima jumatate a anului 2013, modelul ADAM urban, modern, de dimensiuni mici si noul model decapotabil Cascada isi vor face debutul pe piata.

Opel Mokka este echipat cu sisteme unice de asistenta pentru sofer

Distribuie pe Facebook
mai multe