Opel revolutioneaza sistemele de iluminare din industria auto
Opel este la ora actuala primul producator de autovehicule care testeaza in conditii reale un sistem de iluminare cu matrice complet integrat, in cadrul unor prototipuri. Farurile cu matrice reprezinta o noua abordare a tehnologiei de iluminare.
In cadrul noului concept de iluminare pe baza de matrice, faza lunga reprezinta intotdeauna modul standard, in locul utilizarii fazei scurte ca setare implicita. Prin adoptarea acestei abordari noi, faza lunga este prevazuta in permanenta cu o functie anti-orbire si se adapteaza automat la conditiile de trafic. In acest sens, iluminarea cu matrice asista soferul intr-un mod inteligent, asigurand-i o experienta de conducere lipsita de stres si mentinand in acelasi timp cel mai inalt nivel posibil de siguranta. Sistemul de iluminare se adapteaza la conditiile de trafic curente mai repede decat orice alta solutie care implica manevre din partea soferului sau care se bazeaza pe elemente actionate mecanic.
"Siguranta activa reprezinta un obiectiv principal al strategiei tehnologice a Opel", a declarat Rita Forst, Vice-Presedinte Opel. "In anul 2002, am fost primul producator de autovehicule care a introdus pe piata sistemul de iluminare frontala adaptiva (AFL), o combinatie intre iluminarea dinamica in curbe cu faruri xenon si iluminarea statica in viraje. In prezent, Opel a pornit sa revolutioneze din nou conducerea pe timp de noapte cu ajutorul sistemului inteligent de iluminare cu matrice, cel mai avansat sistem de iluminare din industria auto din lume."
Iluminarea cu matrice functioneaza in combinatie cu camera video frontala Opel, care este amplasata intre parbriz si oglinda retrovizoare. De indata ce senzorii camerei frontale detecteaza surse de lumina provenite de la autovehicule care se deplaseaza in fata autovehiculului sau din sens opus, iluminarea in zona respectiva este redusa complet, in timp ce restul carosabilului ramane puternic iluminat. Acest sistem asigura vizibilitatea tuturor obstacolelor nesemnalizate, in timp ce participantii la trafic nu vor fi niciodata orbiti.
Utilizarea exclusivista a LED-urilor in cadrul sistemului de iluminare cu matrice prezinta o serie de avantaje semnificative, intrucat noul sistem consuma mai putina energie decat lampile conventionale cu halogen si cele conventionale.
Acesta utilizeaza doar aproximativ jumatate din energia consumata de lampile cu halogen. Cele doua faruri cu matrice sunt alcatuite din patru segmente de iluminare. In spatele fiecarui segment exista patru surse de lumina separate care pot fi aprinse sau stinse individual, fiind posibile saisprezece combinatii de iluminare frontala adaptiva per far. Trecerile intre cele 256 de setari de iluminare diferite se efectueaza lin si imperceptibil, fara ca soferul sa observe acest lucru.
Pana in prezent, doar luminile diurne au putut reproduce forma de sageata specifica marcii Opel. Cu toate acestea, in prezent si utilizarea fazei scurte pe timp de noapte creeaza acelasi efect. Acest lucru a fost posibil prin combinarea celor doua functii: luminile diurne si faza scurta impart acum acelasi rand de sapte elemente de iluminare. Datorita acestei solutii, proiectantii de autovehicule au mai multa libertate de a crea noi designuri.
Noul concept de iluminare cu matrice va fi utilizat treptat pentru toata gama de modele Opel in urmatorii ani, la fel cum s-a intamplat si in 2002, atunci cand Opel a devenit primul producator de autovehicule care a introdus pe piata sistemul de iluminare de siguranta AFL. Cel mai modern sistem AFL (AFL+) include lampi bi-xenon cu descarcare in gaz, iluminare in conditii meteo nefavorabile, iluminare dinamica in curbe si iluminare statica in viraje, asistentul pentru faza lunga si lumini diurne cu LED-uri.
Opel revolutioneaza sistemele de iluminare din industria auto
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Oglinda stanga ford focus c-max (2003-2007) 38 Lei Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Ford focus 1.5 120 cai 2018 6300 €
- Renault megane 16v 2006 2000 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Grile radiator bmw seria 3 e90/e91 ( 2005-2011 ) 300 Lei Opel corsa 1.2i 2003 599 €
- Eleron spoiler hayon volvo v50 ver2 370 Lei Skoda roomster diesel 2013 4350 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 €
- Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €