Din cate stiu eu BMW lucreaza deja la cele laser, LED-ul este deja depasit, dar poate gresesc, s-au nu??
aici gasesti raspunsul: http://www.4tuning.r o/tehnica-auto/bmw-lu creaza-la-dezvoltarea -farurilor-cu-laser-1 0215.html
27 mar 2012, 22:02
0
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Opel este prima companie care a introdus pe piata AFL(Adaptive Forward Lighting)inca din anul 2002,care au fost deja instalate pe corsa,meriva,zafira. ..Mai sus este prezentat acelasi sistem,doar ca inbunatatit .Asa ca cel care ar trebui sa se documenteze esti TU!
ca fapt divers, in urma cu o saptamana sau 2, am avut un A8 cu tehnologia asta sh "INTAMPLATOR" era nopate :) tin sa'ti spun ca respectivul inca are ce manca din ce a primit frigiderul lui din partea mea :) SUNT NISTE CACATURI led-urile de la Audi ! cred ca aveam undeva la vreo 50 m in fata respectivului sh tot ma deranjau LED'urile :) cand a ajuns in spatele meu la stop nici nu se pune indoiala ca la mine in masina era lumina cat sa ma apuc de luat firele de par de pe tetiera :)
26 mar 2012, 18:04
+3
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Genial. Vizibilitate maxima si siguranta pentru tine si toti participantii la trafic. Nu credeam ca se poate asa ceva, dar uite ca au venit cei de la Opel sa ne demonstreze contrariul. Felicitari
Sistemul este f tare, dar totusi cred ca va veni momentan doar pe Insignia si cred ca va fi un optional destul de scump. Iar cu acest sistem mai mult ii feresti pe cei din jur de lumina prea puternica in ochi, dar o sa vina taranu roman cu xenoane aftermarket fara lupa si o sa-ti scoata ochii.
pentru cei care ziceau ca opel este una dintre cele mai slabe companii auto de pe piata....ce bine imi pare ca le-au dat peste nas, opel fiind prima mea masina :x
"Cele doua faruri cu matrice sunt alcatuite din patru segmente de iluminare. In spatele fiecarui segment exista patru surse de lumina separate care pot fi aprinse sau stinse individual, fiind posibile saisprezece combinatii de iluminare frontala adaptiva per far."
Deci iluminarea aia adaptiva se obtine prin aprinderea/stingerea individuala a LED-urilor din matrice, nu folosind motorase. Motor au doar pentru reglarea inaltimii, din cate vad eu in filmulet, ca si la farurile normale cu xenon. Desteapta treaba :).
dar oare nu e deranjat pentru cel aflat in fata? cred ca ai impresia ca mereu ti se da flash-uri ?! cand o sursa de lumina are aceste fluctuatii in continu..
Foarte interesant. Din pacate va fi o dotare exclusivista pe modele scumpe si pe linii de echipare de varf. Or sa apara si alte chestii mai inteligente in curand, asta e doar O idee de iluminat inteligent. Nu inseamna ca de-acum Opel a "dat peste nas" nimanui. Si scobitoarea a "dat peste nas" la multi prosti cand a aparut, nu ? :))
O matrice LED nu are nici un motoras. Singurul motoras este cel folosit pentru reglarea pozitiei farurilor si pentru vizibilitatea in curbe. Matricea este controlata de un micro-controller folosindu-se de cativa senzori pentru a realiza tot ce s-a vazut in filmulet.
Dupa cum se vede din film, LED-urile astea "decupeaza" fascicolul de lumina, lasand "intuneric" doar pe o portiune care sa nu deranjeze pe cel care vine din fata, si face asta cu ajutorul unui senzor montat in parbriz. Din cate stiu eu nici un costructor nu a facut asta pana acum, cu sau fara LED-uri. Nu LED-urile constituie noutatea, ci ceea ce fac astia de la Opel cu ele. Asa ca nu va mai luati in gura degeaba...mai ales ca ulterior o sa apara si alte tehnologii similare de la alti constructori. Faptul ca Opel au venit primii cu ideea, nu-i transforma peste noapte in cei mai buni constructori de masini. E doar o inovatie care le apartine, restul masinii nu va fi cu nimic mai deosebita, nu merge nici cu are nici cu apa, nici nu zboara si nici nu se teleporteaza datorita luminilor cu LED. Iar pana cand Opelurile vor face toate astea, Audi si BMW vor ramane mereu superioare. Din pacate asta e adevarul, oricat de fanatici ar fi unii posesori de Opeluri. Pana la urma, cea mai buna masina e cea pe care o ai.
pentru toti cei care... vorbesc de Audi, adica ma irita, am o vorba sa va spun... nu au relevanta comentariile voastre, gen : Audi le-au luat-o inainte. OK, Audi au si ei tehnologia LED, dar ce fac baietasii astia de la Opel cu matricea aceea... jos palaria. Deci, gura mica.