Opel testeaza comunicarea intre autovehicule si infrastructura in situatii reale de trafic

Opel testeaza comunicarea intre autovehicule si infrastructura in situatii reale de trafic
Pentru organizarea celui mai mare test efectuat pana in prezent la nivel mondial, prin care este analizata eficienta comunicarii intre autovehicule si intre autovehicul si mediul inconjurator in situatii reale de trafic, Opel si-a unit fortele cu alti 17 parteneri din industria auto, asociatii auto, stiinta si cercetare, statul federal Hesse si orasul Frankfurt.
Trimite unui prieten
Aceste sisteme de comunicare realizeaza o legatura electronica intre autovehicul si infrastructura. Astfel, un autovehicul poate schimba date cu celelalte autovehicule, aceste informatii asigurand legatura intre autovehicule si infrastructura rutiera. Dezvoltarea acestor sisteme de comunicare reprezinta baza pentru o crestere durabila a eficientei si sigurantei in trafic. Intregul proiect se desfasoara sub denumirea: "simTD: Mobilitate inteligenta si sigura - teren de testare Germania".
Faza de testare a inceput in Friedberg sub forma unui raport intermediar intocmit de trei ministere din Germania care sustin acest proiect, Ministerul economiei si tehnologiei (BMWi), Ministerul educatiei si cercetarii (BMBF) si Ministerul transportului, constructiilor si dezvoltarii urbane (BMVBS). Consortiul de cercetare este, de asemenea, sustinut de statul Hesse, Asociatia automobilistica din Germania (VDA) si de consortiul "Car 2 Car Communication". Raportul intermediar reprezinta partea finala a fazei de planificare si pregatire. Urmeaza unele imbunatatiri inaintea inceperii efective a fazei de testare.
Opel si-a asumat responsabilitatea de a coordona faza de testare in numele tuturor partenerilor implicati in acest proiect. Testele pe teren vor incepe la jumatatea anului 2012. Un test de o asemenea amploare - in care sunt angrenate 120 de autovehicule ale tuturor partenerilor - reprezinta o premiera mondiala. Coordonarea, monitorizarea si analiza datelor acestui experiment sunt realizate in stransa colaborare cu Universitatea din Wuerzburg si Universitatea Tehnica din Munchen. Aceste universitati asigura coroborarea datelor statistice referitoare la soferi si rutele lor zilnice. Testul pe teren va dura cel mai probabil in jur de sapte luni. Toate autovehiculele de testare vor fi amplasate la baza centrala Infraserv, in apropiere de Frankfurt-Hoechst.
Functia de avertizare privind conditiile meteorologice nefavorabile si rapoartele cu privire la starea drumului
Pe langa multe alte functii, Opel va testa impreuna cu ceilalti parteneri si functia de avertizare privind conditiile meteorologice nefavorabile si rapoartele cu privire la starea drumului pe durata desfasurarii proiectului simTD. Directorul departamentului de dezvoltare a sistemelor electrice din cadrul Opel, Dr. Burkhard Milke, a declarat: "In fruntea listei de cerinte ale soferilor cu privire la viitoarele sisteme de comunicare auto se afla introducerea avertizarilor privind conditiile meteorologice nefavorabile si rapoartele cu privire la starea drumului. Astfel de dispozitive reprezinta o valoare adaugata semnificativa pentru soferi si sporesc siguranta in trafic".
Baza acestor teste este asigurata de patru posturi de radio cu informatii despre vreme si starea drumului, care furnizeaza deja date detaliate, de exemplu cu privire la utilajele de deszapezire. Principalii parametri monitorizati sunt punctul de roua si temperatura suprafetei carosabile. Interfata om-masina utilizata de toti partenerii in cadrul acestui test a fost dezvoltata de DFKI - centrul german de cercetare privind inteligenta artificiala.
Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Inovatii auto DATA PUBLICĂRII: 14 Octombrie 2011