Premiera revolutionara: noua familie de motoare BMW Efficient Dynamics
Tehnologia BMW TwinPower Turbo.
Tehnologia BMW TwinPower Turbo ocupa o pozitie importanta in efortul continuu de reducere a consumului si a emisiilor. In viitorul apropiat toate modelele BMW vor fi echipate cu motoare care dispun de aceasta tehnologie. Termenul "TwinPower" desemneaza combinatia intre controlul variabil al admisiei, pe de-o parte, si cea mai noua tehnologie de injectie, pe de alta parte. Modulele inteligente care reglementeaza tehnologia includ sistemul de control continuu variabil al axelor cu came, (double) Vanos, sistemul de gestiune variabila a supapelor de admisie VALVETRONIC si geometria variabila a turbinei de la turbocompresoarele motoarelor diesel.
Acestea sunt completate de sistemul de injectie directa High Precision Injection pentru motoarele pe benzina si de sistemul de injectie directa Common Rail pentru propulsoarele diesel. Al treilea element al acestui concept tehnologic consta in supraalimentare. Aceasta permite unui motor BMW TwinPower Turbo sa fie alimentat cu un turbocompresor simplu, turbocompresoare duble, turbocompresor twin scroll sau cu trei unitati turbo. Un punct central este VALVETRONIC - sistemul de control al alimentarii -, un diferentiator important al tehnologiei TwinPower Turbo. Spre deosebire de un sistem conventional de control al alimentarii legat direct de pedala de acceleratie, VALVETRONIC reactioneaza inteligent prin varierea deschiderii supapelor pentru un amestec optim aer-combustibil.
VALVETRONIC: control variabil al supapelor la admisie. VALVETRONIC, sistemul de control variabil al supapelor, este o tehnologie inovatoare pentru controlul alimentarii (neinfluentat de acceleratie) la motoarele pe benzina, pe care BMW Group o utilizeaza cu numeroase beneficii din 2001. Acest sistem, disponibil exclusiv la BMW, a fost imbunatatit continuu si reprezinta solutia perfecta pentru modulele motoare ale viitorului. Cea mai noua generatie a sistemului VALVETRONIC foloseste un mecanism de mare precizie controlat electronic pentru a varia deschiderea supapelor de admisie.
Rezultatul: deoarece reglarea masei de aer necesar are loc in interiorul motorului, consumul si pierderile de acceleratie in ciclul de incarcare pot fi reduse la minimum. Astfel, motorul raspunde mai bine, pentru ca, spre deosebire de propulsoarele cu control conventional al alimentarii, admisia raspunde independent de apasarea acceleratiei si asigura ca presiunea este constanta in galeria de admisie, fiind astfel eliminate intarzierile cand conducatorul are nevoie brusca de putere.
Un concept verificat cu potential important: nu il opri - controleaza-l. Spre deosebire de alte abordari, sistemul VALVETRONIC ofera beneficii in ceea ce priveste eficienta, inclusiv o reactie mai buna a motorului si o dezvoltare mai buna a cuplului de-a lungul intregului interval de turatii. Sistemul de control al alimentarii, neinfluentat de acceleratie, actioneaza ca un variator, ceea ce afecteaza in egala masura toti cilindri; motorul continua sa functioneze cursiv, iar proprietatile acustice raman neschimbate, ceva ce nu se poate spune despre dezactivarea cilindrilor.
Principiul "control in loc de oprire" are ca rezultat un consum minim de combustibil si un nivel redus al emisiilor, pe fondul unei dinamici maxime, a unui confort deosebit si a unei furnizari superioare a puterii. In plus, aceasta tehnologie detinuta de BMW poate fi utilizata la motoare de diferite capacitati si puteri. Pe scurt, aceste module noi de motoare situeaza BMW Group in pozitia de a configura motoarele de o anumita capacitate, oferind solutia ideala pentru fiecare aplicatie individuala.
Noua familie de motoare cu propulsorul BMW TwinPower Turbo de 1,5 litri.Din moment ce tehnologia BMW TwinPower Turbo poate fi integrata in motoare cu orice capacitate si orice numar de cilindri, este sistemul ideal pentru viitoarea familie de motoare Efficient Dynamics. Unul dintre primii membri este motorul BMW TwinPower Turbo de 1,5 litri. Acest motor compact, cu cilindri dispusi in linie, detine toate caracteristicile pentru care sunt renumite toate propulsoarele BMW si se distinge printr-un grad ridicat de dinamism si eficienta. Caracteristicile specifice unui motor cu trei cilindri sunt si mai evidente - abilitatea de a urca in turatii, reactii spontane si o acustica sportiva si dinamica.
Consum deosebit datorita designului usor, compact si cu frecare redusa.Motorul BMW TwinPower Turbo de 1,5 litri se bucura de un consum redus semnificativ datorita frecarii interne reduse. Ca urmare a intervalelor lungi de aprindere, ciclul de incarcare poate fi adaptat special pentru a se potrivi nevoilor conducatorului, astfel ca furnizeaza cuplu ridicat la turatii joase, dar si o reactie rapida. In acest scop, noul motor cu trei cilindri utilizeaza cea mai noua generatie a sistemului de injectie directa High Precision Injection si sistemul de control variabil al supapelor VALVETRONIC.
"Jumatatea unui motor cu sase cilindri" functioneaza foarte cursiv.
Caracteristicile de vibratie sunt la fel de impresionante precum dimensiunile compacte si constructia usoara a motorului. Pentru aceasta, unitatea cu trei cilindri are o serie de caracteristici comune cu confratele cu sase cilindri dispusi in linie. Utilizarea unui albore de contraechilibare si a unui amortizor de vibratii elimina vibratiile chiar si in turatii joase pentru un comportament foarte rafinat, asmenator cu cel al agregatului cu sase cilindri.
Acustica motorului cu trei cilindri - emotionala si dinamica.
Pe langa abilitatea de a urca in turatii si raspunsul placut, acustica emotionala a motorului are o contributie importanta asupra experientei condusului. Pentru ca frecventa sunetului unui motor cu trei cilindri creste cu 50% mai repede decat cea a variantei cu patru cilindri, motorul este perceput ca fiind extrem de vivace si sportiv.
Noua familie de motoare in detaliu.
Orientata spre viitor, strategia BMW Group cu privire la motoare este elementul ce sta la baza reducerii consumului si emisiilor CO2. In prezent, tehnologia BMW TwinPower Turbo este utilizata la motoarele diesel si pe benzina cu diferite puteri si capacitati. Prin introducerea noii familii de motoare Efficient Dynamics, aceasta tehnologie devine trasatura comuna a ambelor tipuri de motoare, cu trei, patru sau sase cilindri. Prin dezvoltarea componentelor aditionale care pot fi utilizate si la motoarele pe benzina, si la cele diesel, BMW Group mareste constant numarul de piese comune din cadrul familiei. In acest mod, solutiile tehnice de la actualele sau viitoarele versiuni pot fi utilizate la toate motoarele, indiferent de numarul de cilindri, metoda de ardere si putere.
Sinergie maxima prin sistemul modular de motoare BMW.
Baza noii familii de motoare este un principiu comun de design pentru versiunile cu cilindri dispusi in linie. Motorul de baza este format din module optimizate de cilindri, fiecare cilindru cu capacitatea de de 500 cmc. In consecinta, noul motor cu trei cilindri are o capacitate de 1,5 litri, cel cu patru cilindri are 2,0 litri, iar cel cu sase cilindri 3,0 litri. Puterea dezvoltata de fiecare cilindru variaza intre 30 si 55 kW (la un cuplu maxim de 60-80 Nm) pentru motoarele pe benzina, iar versiunile diesel furnizeaza intre 20 si 45 kW (75-110 Nm).
Numeroase similitudini intre motoarele pe benzina si cele diesel.
Asemanarile structurale intre motoarele pe benzina si cele diesel includ distanta dintre cilindri, carterul din aluminiu, designul axului de echilibru, aranjamentul lantului de distributie, amplasarea suruburilor chiulasei si invelisul de pe suprafata alezajului. Per total, numarul de repere identice utilizate la motoarele alimentate cu acelasi timp de combustibil creste la 60%, in timp ce nivelul asemanarilor structurale intre motoarele pe benzina si cele diesel este de aproximativ 40%. Si mai multe beneficii sunt oferite de interfetele standardizate.
Pe langa punctele identice de prindere a motorului, acestea sunt, in principal, interfetele la circuitul de racire, galeriile de admisie si evacuare, dar si sistemele de incalzire si aer conditionat. Comparativ cu actualele modele, numarul de combinatii posibile in aceste domenii a scazut aproape la jumatate. In final, toate motoarele au aceleasi parti "reci" la admisie si "fierbinti" la evacuare. Din acest motiv, motoarele cu trei si cu patru cilindri din noua familie sunt potrivite atat pentru dispunere longitudinala, cat si transversala la viitoarele modele BMW si MINI.
Dezvoltare decisiva, productie flexibila, calitate premium.In viitor, datorita noului motor modular, BMW Group va putea sa produca propulsoare cu trei, patru, respectiv sase cilindri care vor furniza performante diferite, fiecare adaptat perfect la automobilul respectiv. Rezultatul va fi un volum mai mare, ceea ce va duce la economii semnificative in dezvoltare si in productie. In plus, nivelul ridicat de componente comune faciliteaza dezvoltarea unor versiuni suplimentare de motoare, care apoi vor putea fi produse accesibil intr-un timp scurt, chiar si in volume relativ mici.
In premiera, motoarele pe benzina si diesel care apartin acestei game noi pot fi produse impreuna, in acelasi timp, in uzinele de propulsoare ale BMW Group. Pentru aceasta, chiar si fluctuatiile cererii pe termen scurt sau noile evolutii ale pietei pot fi abordate flexibil, cu mare succes.
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 14500 $ Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz m-class... 122.79 Lei Set rulment roata skoda yeti 5l bta h1w018bta 214.02 Lei
- Vw golf 1.2tsi comfortline bluemotion pdc pilot 105 cp euro 5... 5990 € Skoda octavia 1.2benzina euro 6 dublu clima pilot jante 2017 8300 € Set rulment roata citroËn jumper caroserie 230l bta h2c017bta 128.6 Lei
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6950 € Set rulment roata daewoo rezzo klau bta h1x010bta 100.09 Lei Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Set rulment roata opel astra f van 55 bta h1x010bta 100.09 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz e-class... 122.79 Lei Set rulment roata peugeot 406 cupe 8c bta h2p002bta 197.21 Lei
- Intinzator curea curea distributie volvo v40 hatchback bta... 98.85 Lei Set rulment roata renault espace iii je0 bta h2r032bta 253.32 Lei Scrumiera 3g1863284 volkswagen vw passat b8 [2014 - 2020] 194 Lei
- Rola intinzator curea alternator bmw 5 e39 bta e2b5006bta 114.25 Lei Set rulment roata fiat ducato platou / sasiu 230 bta h2c017bta 128.6 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2650 €
- Set rulment roata peugeot boxer platou / sasiu zct bta h2c017bta 128.6 Lei Land-rover freelander 2.2 td4 4x4 td4 hse automata navi pdc 2007 4990 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Set rulment roata bmw 5 e60 bta h1b013bta 291.36 Lei Grila radiator transit custom facelift ( 2017-2021 ) 450 Lei Vw passat 2.0tdi dsg 170 cp sportline xenon clima pilot trapa... 3650 €
- Nissan leaf tekna special 2019 23500 $ Set rulment roata citroËn jumper platou / sasiu 230 bta... 128.6 Lei Set rulment roata vw golf vi 5k1 bta h1w018bta 214.02 Lei
- Ford fiesta 1.25i 2007 1600 € Intinzator curea curea distributie ford focus ii da bta... 98.85 Lei Set rulment roata renault clio ii bb0/1/2 cb0/1/2 bta h2r009bta 79.91 Lei
- Rola ghidare/conducere curea transmisie opel zafira tourer c... 89.75 Lei Rola intinzator curea alternator bmw 3 touring e46 bta e2b5006bta 114.25 Lei Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Set rulment roata audi tt roadster 8j9 bta h1w018bta 214.02 Lei Set rulment roata renault megane i ba0/1 bta h2r009bta 79.91 Lei Punte spate nissan qashqai 2010 suv 1.6 i 800 Lei