Premiera revolutionara: noua familie de motoare BMW Efficient Dynamics

Tehnologia BMW TwinPower Turbo.
Tehnologia BMW TwinPower Turbo ocupa o pozitie importanta in efortul continuu de reducere a consumului si a emisiilor. In viitorul apropiat toate modelele BMW vor fi echipate cu motoare care dispun de aceasta tehnologie. Termenul "TwinPower" desemneaza combinatia intre controlul variabil al admisiei, pe de-o parte, si cea mai noua tehnologie de injectie, pe de alta parte. Modulele inteligente care reglementeaza tehnologia includ sistemul de control continuu variabil al axelor cu came, (double) Vanos, sistemul de gestiune variabila a supapelor de admisie VALVETRONIC si geometria variabila a turbinei de la turbocompresoarele motoarelor diesel.
Acestea sunt completate de sistemul de injectie directa High Precision Injection pentru motoarele pe benzina si de sistemul de injectie directa Common Rail pentru propulsoarele diesel. Al treilea element al acestui concept tehnologic consta in supraalimentare. Aceasta permite unui motor BMW TwinPower Turbo sa fie alimentat cu un turbocompresor simplu, turbocompresoare duble, turbocompresor twin scroll sau cu trei unitati turbo. Un punct central este VALVETRONIC - sistemul de control al alimentarii -, un diferentiator important al tehnologiei TwinPower Turbo. Spre deosebire de un sistem conventional de control al alimentarii legat direct de pedala de acceleratie, VALVETRONIC reactioneaza inteligent prin varierea deschiderii supapelor pentru un amestec optim aer-combustibil.
VALVETRONIC: control variabil al supapelor la admisie. VALVETRONIC, sistemul de control variabil al supapelor, este o tehnologie inovatoare pentru controlul alimentarii (neinfluentat de acceleratie) la motoarele pe benzina, pe care BMW Group o utilizeaza cu numeroase beneficii din 2001. Acest sistem, disponibil exclusiv la BMW, a fost imbunatatit continuu si reprezinta solutia perfecta pentru modulele motoare ale viitorului. Cea mai noua generatie a sistemului VALVETRONIC foloseste un mecanism de mare precizie controlat electronic pentru a varia deschiderea supapelor de admisie.
Rezultatul: deoarece reglarea masei de aer necesar are loc in interiorul motorului, consumul si pierderile de acceleratie in ciclul de incarcare pot fi reduse la minimum. Astfel, motorul raspunde mai bine, pentru ca, spre deosebire de propulsoarele cu control conventional al alimentarii, admisia raspunde independent de apasarea acceleratiei si asigura ca presiunea este constanta in galeria de admisie, fiind astfel eliminate intarzierile cand conducatorul are nevoie brusca de putere.
Un concept verificat cu potential important: nu il opri - controleaza-l. Spre deosebire de alte abordari, sistemul VALVETRONIC ofera beneficii in ceea ce priveste eficienta, inclusiv o reactie mai buna a motorului si o dezvoltare mai buna a cuplului de-a lungul intregului interval de turatii. Sistemul de control al alimentarii, neinfluentat de acceleratie, actioneaza ca un variator, ceea ce afecteaza in egala masura toti cilindri; motorul continua sa functioneze cursiv, iar proprietatile acustice raman neschimbate, ceva ce nu se poate spune despre dezactivarea cilindrilor.
Principiul "control in loc de oprire" are ca rezultat un consum minim de combustibil si un nivel redus al emisiilor, pe fondul unei dinamici maxime, a unui confort deosebit si a unei furnizari superioare a puterii. In plus, aceasta tehnologie detinuta de BMW poate fi utilizata la motoare de diferite capacitati si puteri. Pe scurt, aceste module noi de motoare situeaza BMW Group in pozitia de a configura motoarele de o anumita capacitate, oferind solutia ideala pentru fiecare aplicatie individuala.
Noua familie de motoare cu propulsorul BMW TwinPower Turbo de 1,5 litri.Din moment ce tehnologia BMW TwinPower Turbo poate fi integrata in motoare cu orice capacitate si orice numar de cilindri, este sistemul ideal pentru viitoarea familie de motoare Efficient Dynamics. Unul dintre primii membri este motorul BMW TwinPower Turbo de 1,5 litri. Acest motor compact, cu cilindri dispusi in linie, detine toate caracteristicile pentru care sunt renumite toate propulsoarele BMW si se distinge printr-un grad ridicat de dinamism si eficienta. Caracteristicile specifice unui motor cu trei cilindri sunt si mai evidente - abilitatea de a urca in turatii, reactii spontane si o acustica sportiva si dinamica.
Consum deosebit datorita designului usor, compact si cu frecare redusa.Motorul BMW TwinPower Turbo de 1,5 litri se bucura de un consum redus semnificativ datorita frecarii interne reduse. Ca urmare a intervalelor lungi de aprindere, ciclul de incarcare poate fi adaptat special pentru a se potrivi nevoilor conducatorului, astfel ca furnizeaza cuplu ridicat la turatii joase, dar si o reactie rapida. In acest scop, noul motor cu trei cilindri utilizeaza cea mai noua generatie a sistemului de injectie directa High Precision Injection si sistemul de control variabil al supapelor VALVETRONIC.
"Jumatatea unui motor cu sase cilindri" functioneaza foarte cursiv.
Caracteristicile de vibratie sunt la fel de impresionante precum dimensiunile compacte si constructia usoara a motorului. Pentru aceasta, unitatea cu trei cilindri are o serie de caracteristici comune cu confratele cu sase cilindri dispusi in linie. Utilizarea unui albore de contraechilibare si a unui amortizor de vibratii elimina vibratiile chiar si in turatii joase pentru un comportament foarte rafinat, asmenator cu cel al agregatului cu sase cilindri.
Acustica motorului cu trei cilindri - emotionala si dinamica.
Pe langa abilitatea de a urca in turatii si raspunsul placut, acustica emotionala a motorului are o contributie importanta asupra experientei condusului. Pentru ca frecventa sunetului unui motor cu trei cilindri creste cu 50% mai repede decat cea a variantei cu patru cilindri, motorul este perceput ca fiind extrem de vivace si sportiv.
Noua familie de motoare in detaliu.
Orientata spre viitor, strategia BMW Group cu privire la motoare este elementul ce sta la baza reducerii consumului si emisiilor CO2. In prezent, tehnologia BMW TwinPower Turbo este utilizata la motoarele diesel si pe benzina cu diferite puteri si capacitati. Prin introducerea noii familii de motoare Efficient Dynamics, aceasta tehnologie devine trasatura comuna a ambelor tipuri de motoare, cu trei, patru sau sase cilindri. Prin dezvoltarea componentelor aditionale care pot fi utilizate si la motoarele pe benzina, si la cele diesel, BMW Group mareste constant numarul de piese comune din cadrul familiei. In acest mod, solutiile tehnice de la actualele sau viitoarele versiuni pot fi utilizate la toate motoarele, indiferent de numarul de cilindri, metoda de ardere si putere.
Sinergie maxima prin sistemul modular de motoare BMW.
Baza noii familii de motoare este un principiu comun de design pentru versiunile cu cilindri dispusi in linie. Motorul de baza este format din module optimizate de cilindri, fiecare cilindru cu capacitatea de de 500 cmc. In consecinta, noul motor cu trei cilindri are o capacitate de 1,5 litri, cel cu patru cilindri are 2,0 litri, iar cel cu sase cilindri 3,0 litri. Puterea dezvoltata de fiecare cilindru variaza intre 30 si 55 kW (la un cuplu maxim de 60-80 Nm) pentru motoarele pe benzina, iar versiunile diesel furnizeaza intre 20 si 45 kW (75-110 Nm).
Numeroase similitudini intre motoarele pe benzina si cele diesel.
Asemanarile structurale intre motoarele pe benzina si cele diesel includ distanta dintre cilindri, carterul din aluminiu, designul axului de echilibru, aranjamentul lantului de distributie, amplasarea suruburilor chiulasei si invelisul de pe suprafata alezajului. Per total, numarul de repere identice utilizate la motoarele alimentate cu acelasi timp de combustibil creste la 60%, in timp ce nivelul asemanarilor structurale intre motoarele pe benzina si cele diesel este de aproximativ 40%. Si mai multe beneficii sunt oferite de interfetele standardizate.
Pe langa punctele identice de prindere a motorului, acestea sunt, in principal, interfetele la circuitul de racire, galeriile de admisie si evacuare, dar si sistemele de incalzire si aer conditionat. Comparativ cu actualele modele, numarul de combinatii posibile in aceste domenii a scazut aproape la jumatate. In final, toate motoarele au aceleasi parti "reci" la admisie si "fierbinti" la evacuare. Din acest motiv, motoarele cu trei si cu patru cilindri din noua familie sunt potrivite atat pentru dispunere longitudinala, cat si transversala la viitoarele modele BMW si MINI.
Dezvoltare decisiva, productie flexibila, calitate premium.In viitor, datorita noului motor modular, BMW Group va putea sa produca propulsoare cu trei, patru, respectiv sase cilindri care vor furniza performante diferite, fiecare adaptat perfect la automobilul respectiv. Rezultatul va fi un volum mai mare, ceea ce va duce la economii semnificative in dezvoltare si in productie. In plus, nivelul ridicat de componente comune faciliteaza dezvoltarea unor versiuni suplimentare de motoare, care apoi vor putea fi produse accesibil intr-un timp scurt, chiar si in volume relativ mici.
In premiera, motoarele pe benzina si diesel care apartin acestei game noi pot fi produse impreuna, in acelasi timp, in uzinele de propulsoare ale BMW Group. Pentru aceasta, chiar si fluctuatiile cererii pe termen scurt sau noile evolutii ale pietei pot fi abordate flexibil, cu mare succes.
-
Ford fiesta mca trend 5 d 2017 5500 €
Usa dreapta spate renault espace v an... 850 Lei
Suport maner 820028464 renault megane 2 [2002 - 2006] 72 Lei
-
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen... 500 Lei
Prag stanga tabla renault kadjar 1.2 benzina 2017 1089 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
-
Mufa cu cablu injector sencom volvo xc90 1 2002-2015 504029 85 Lei
Dacia duster dci 2022 12750 €
Scrumiera centrala vw sharan (2000-2010), ford galaxy, seat... 60 Lei
-
Vw passat 2.0 tdi /150 cp euro 6 an fab. 2015 8950 €
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
-
Far dreapta toyota corolla - - (1997 2002) 250 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
0 445 020 195 5801486599 bosch pompa inalta presiune iveco... 600 €
-
Radar senzor acc distronic audi a6 / a7 4k rs6 rs7 2019 2020... 1750 Lei
Antifurt roti oe renault kadjar 2015→ m12 x 1,5 7711239101 310 Lei
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
-
Dezmembrez vw jetta 3, 1.6fsi
Pompa frana mercedes c-class w203 a0054303830 200 Lei
Trusa roata rezerva cric suport cheie 997504622r renault... 400 Lei
-
Planetara dreapta - fata renault master ii 2.5 dci 84 kw 114cp... 300 Lei
Injectoare ford focus 2 1.8 tdci an fabr. 2008 500 Lei
Far xenon audi a4 b6 - dr 8e0941004p / 8e0941030t / complet... 350 €
-
Jante aliaj 16 zoll marca dezent, gama dacia duster, mazda,... 1000 Lei
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
Far dreapta toyota corolla - - (1997 2002) 180 Lei
-
Bmw 120 seria 1 /1.6 diesel recent adus si inmatri ro.2025 an... 31500 Lei
Bara stabilizatoare fata, vw golf 4 (1j1) (id:449136) 176 Lei
Bara fata renault megane 4 facelift model 2020-2024 cod... 500 Lei
-
Vw golf diesel 2000 1000 €
Instalatie electrica peugeot 407 2004-2011 1.6 hdi 110 9hz... 150 Lei
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 2900 €
-
Balast xenon magneti marelli bmw seria 3 e46 1997-2006... 1090 Lei
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
Furtun apa 2.0 cdi mercedes a-class w169 a6402001452 70 Lei


