Renault prezinta un motor twin-turbo pe motorina de 160 cp si 1,6 litri

Renault prezinta un motor twin-turbo pe motorina de 160 cp si 1,6 litri
  • Motorul 1.6 dCi are 160 cp
  • Cuplul este de 380 Nm la 1750 rpm
  • Aceasta motorizare este posibil sa o vedem si pe Duster
Distribuie pe Facebook

Noul motor dCi Twin-Turbo de la Renault se pare ca va echipa modele precum Megane si Fluence incepand cu sfarsitul anului 2014. Motorul diesel isi propune sa inlocuiasca unitatile de 2 litri ce sunt deja montate pe automobilele frantuzesti si sa contribuie la un plus de eficienta.

Renault prezinta primul propulsor diesel Twin-Turbo realizat vreodata. Motorul intra in categoria dCi si va avea o putere de 160 cp din cei 4 cilindri cu o capacitate totala de 1600 cmc. Puterea destul de mare este data de doua turbine ce se completeaza reciproc, de dimensiuni mici, care ofera presiune maxima inca de la o turatie mica, de doar 1750 rpm.

Puterea de 160 cp va fi la o turatie de 4000 de rotatii pe minut, in timp ce cuplul serios de 380 Nm va fi disponibil de la doar 1750 rpm. Niste cifre demne de invidiat de la un motor diesel, care isi propune, pe langa performantele ridicate, sa contribuie cu o reducere a consumului de carburant mai mare de 25 de procente fata de motoarele dCi din prezent.

Motorul nou al celor de la Renault are o norma de poluare Euro 6 si promite un nivel scazut record de emisii de CO2. Asadar, Renault vine cu un down-size considerabil, exact ca si cei de la Volkswagen, din a caror oferta au disparut cu desavarsire motorizarile cu litraj mare. Cel mai probabil, la Renault nu vom mai vedea in viitorul apropiat propulsoare cu o capacitate mai mare de 1600 cmc, cu exceptia benzinarelor performante din gama RS.

La acest motor a contribuit si divizia Renault Sport, care a lucrat la un sistem de racire al motorului si la cel de ungere a turbinelor. Insa un lucru este incert. De ce se cheama acest propulsor Twin-Turbo si nu Bi-Turbo. Pentru ca, din ceea ce spune Renault, cele doua turbosuflante functioneaza oarecum pe rand. Una, cu inertie redusa, pusa in miscare la o turatie mica, asigura un cuplu mare, in timp ce celalalt compresor asigura puterea mare la turatie ridicata. Acest sistem de supra-alimentare cu turbine complementare se numeste, de obicei, Bi-Turbo. In timp ce motoarele in care cele doua turbine sunt de aceeasi dimensiune, intra la aceeasi turatie si ofera aceeasi presiune, adica sunt "gemene", se numesc Twin-Turbo.

Oricum, indiferent de denumire, Renault face un pas promitator inainte. Si nu este exclus sa vedem, chiar de anul viitor, acest propulsor si sub capota lui Duster.

Motor dCi 160

Distribuie pe Facebook
mai multe