Tehnologia care te va face sa alegi o Mazda in locul unui Volkswagen. Cum functioneaza si la ce ajuta ea

Tehnologia care te va face sa alegi o Mazda in locul unui Volkswagen. Cum functioneaza si la ce ajuta ea
  • G-Vectoring Control este primul sistem care introduce o noua gama de tehnologii integrate de control
  • Inovatia pe baza de software adapteaza cuplul motor pentru a controla forţele de accelaratie
  • Tehnologia isi face debutul mondial pe modelul Mazda3 2017, lansat recent in Japonia
Distribuie pe Facebook

Mazda anunta SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS, noua gama de tehnologii de control a miscarii vehiculului. Denumit G-Vectoring Control (GVC), primul sistem se regaseste in echiparea modelului Mazda3 2017, care este deja disponibil la vanzare in Japonia.

Conceptul SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS este un alt produs al filosofiei de dezvoltare Mazda centrata pe sofer. Prin controlul integrat al motorului, transmisiei, sasiului si al caroseriei, scopul final al GVC si al sistemului SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS este de a spori senzatia Jinba-Ittai pentru toate modelele din gama.

In noua sa abordare, G-Vectoring Control foloseste motorul pentru a imbunatati comportamentul sasiului si manevrabilitatea sa, precum si confortul din timpul rularii. Este primul sistem din lume care ajusteaza cuplul motor bazat pe directie, controland astfel fortele de accelerare si decelerare laterale si longitudinale pentru a optimiza sarcina verticala pe fiecare roata.

Rezulta o imbunatatire a tractiunii, ceea ce inspira soferului incredere si placere de a conduce. Comportamentul masinii urmareste mai indeaproape intentiile conducatorului auto, astfel incat se reduce necesitatea micilor corectii instinctive ale directiei – si, implicit, diminueaza oboseala soferului. De asemenea, prin usurarea tranzitiei de forte, GVC creste confortul prin scaderea balansului ocupantilor habitaclului.

Tehnologia aduce beneficii conducatorilor auto cu diferite niveluri de experienta intr-o gama larga de situatii, inclusiv la conducerea in oraş, cu viteza redusa, la calatoriile in viteza pe autostrada, pe drumuri virajate sau chiar in timpul manevrelor de urgenta. De fapt, sistemul este eficient pe suprafetele dure (cum ar fi drumuri neasfaltate) sau alunecoase (din cauza ploii sau a ninsorii), unde imbunatateste semnificativ manevrabilitatea vehiculului.

GVC este, de asemenea, deosebit de versatil, fiind compatibil cu orice tip de vehicul, atata timp cat acesta este echipat cu motorizarea SKYACTIV care permite controlul asupra cuplului si cu sasiul SKYACTIV, ceea ce determina o performanta dinamica superioara.

Fiind un sistem pe baza de software, nu adauga greutate masinii si nu vine in contradictie cu obsesia inginerilor Mazda de a scadea fiecare gram. GVC va fi introdus pe modele din Europa incepand cu a doua jumatate a anului.

Mazda SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Inovatii auto DATA PUBLICĂRII: 21 Iulie 2016