Volkswagen lucreaza la transmisia DSG cu 10 viteze

Volkswagen lucreaza la transmisia DSG cu 10 viteze
  • Anuntul a fost facut oficial in cadrul unui eveniment din Viena
  • In prezent, transmisia DSG are 6 rapoarte
  • Cutia viitoare va reduce cu 15% consumul de carburant
Distribuie pe Facebook

DSG vine de la Direct-Shift Gearbox, o transmisie automata cu dublu-ambreiaj controlata electronic pe care o regasim in gama VAG. Primul automobil dotat cu transmisie cu dublu-ambreiaj a fost un Porsche, in anii '80. Acum insa, lucrurile incep sa o ia razna si in domeniul cutiilor de viteza, deoarece Volkswagen a anuntat ca in curand va lansa o cutie in 10 trepte.

Acum, Volkswagen ofera transmisia DSG pe o varietate larga de masini si motorizari, inclusiv pe versiunile cele mai sportive care poarta semnatura R. De altfel, noul Golf R este disponibil doar cu transmisia DSG. Cutiile din ziua de azi au 6 rapoarte si sunt menite sa ofere un plus de sportivitate, odandu-i soferului sansa de a schimba treptele foarte repede.

Seful departamentului de dezvoltare de la Volkswagen, Hans-Jakob Neusser, a spus in cadrul unui eveniment oficial din Viena ca brandul german lucreaza in continuare la o transmisie cu dublu-ambreiaj in 10 rapoarte. Aceasta veste vine dupa ce, anul trecut, seful Volkswagen, Martin Winterkorn, a mentionat ca marca Volkswagen planuieste sa dezvolte o asemenea cutie de viteze. Asadar, in cele din urma, ceea ce a fost un simplu zvon, acum se pare ca a fost confirmat.

Cutia cu 10 viteze va putea fi utilizata atat in randul masinilor cu motoare longitudinale, cat si in cazul celor care au propulsorul transversal. Mai exact, Volkswagen urmeaza sa foloseasca noua inventie chiar si in cazul masinilor cu motorizari mici, astfel incat eficienta consumului sa creasca cu 15 procente. Asadar, chiar daca scopul principal este de a oferi masinilor vandute un consum mult mai mic pana in anul 2020, Volkswagen a mai spus ca noua transmisie va fi realizata prin dezvoltarea modelului care este in prezent disponibil pe versiunile mai sportive, dotate cu un DSG in 6 trepte, cu mod automat sau manual.

Un alt detaliu este referitor la faptul ca transmisia viitoare va putea fi utilizata numai la automobilele cu un cuplu de maximum 500 Nm. Dar va putea fi comandata chiar si pentru micile motorizari de 1.2 TSI. Un alt zvon este referitor la faptul ca aceasta cutie va putea fi folosita numai in mod automat in varianta de serie, modul manual cu padele la volan putand fi comandat numai pe versiunile de peste 200 cp.

Momentan, chiar daca este un zvon confirmat la cel mai inalt nivel, trebuie sa mai asteptam cativa ani pana cand sa vedem primul model dotat cu o asemenea cutie automata. Nu trebuie sa uitam ca in domeniul transmisiilor, grupul VAG are experienta: acum 3 ani, Porsche a lansat prima cutie manuala cu 7 rapoarte.

Distribuie pe Facebook
mai multe