VW anunta motorul 2.0 TDI de 272 CP si cutia DSG in 10 trepte

VW anunta motorul 2.0 TDI de 272 CP si cutia DSG in 10 trepte
  • Volkswagen a anuntat motorul 2.0 TDI de 272 cai putere
  • Acesta foloseste o turbina electrica si injectie common rail
  • Germanii propun si o transmisie DSG cu 10 rapoarte
Distribuie pe Facebook

Volkswagen continua revolutionarea propulsoarelor turbodiesel in patru cilindri, producatorul de automobile din Wolfsburg anuntand in cadrul unui eveniment special motorizarea 2.0 TDI cu 272 cai putere.

Comisia Europeana a pus gand rau constructorilor de masini, companiile din industria auto fiind nevoite sa reduca emisiile de dioxid de carbon, la nivel de gama, pana la numai 95 de grame per kilometru.

Pentru a indeplini noile norme de poluare ce vor intra in vigoare incepand cu anul 2020, Volkswagen s-a pus pe "reinventat" motorizarea diesel, efortul germanilor fiind rasplatit cu un rezultat pe masura.

Intr-o alta ordine de idei, producatorul de automobile din Wolfsburg a reusit sa obtina dintr-o unitate TDI cu capacitate de 2.0 litri un total de aproximativ 272 cai putere, sinonim cu un raport de 100 kW per litru.

Secretul din spatele acestei performante consta in aparitia unei turbine electrice, oferita alaturi de injectie common rail ce lucreaza la presiuni de pana la 2.500 bari si un nou sistem de control variabil al valvelor.

Din pacate, informatiile exacte cu privire la cuplul maxim de care dispune acest propulsor lipsesc cu desavarsire pentru moment, oficialii VW anuntand in schimb o crestere a eficientei cu pana la 14 procente - comparativ cu 2.0-ul BiTDI de pe ultimul Passat.

Tot cu ocazia evenimentului special desfasurat recent in Wolfsburg, producatorul german de automobile a mai dezvaluit si o noua transmisie DSG cu zece trepte, asteptata sa soseasca pe piata inainte de sfarsitul anului 2016.

Derivata din actuala unitate cu sase rapoarte, cutia de viteze DQ511 poate administra pana la 550 Nm, avand astfel o aplicabilitate extrem de larga. In plus, aceasta promite si o reducere a consumului de carburant multumita unei functii "coasting", care decupleaza motorul atunci cand pedala de acceleratie nu este folosita.

Motor 2.0 TDI de 270 CP

Distribuie pe Facebook
mai multe