Pe vremea raposatului Nicolae Ceausescu, Romania a demarat puternic industria auto la nivel national. Insa, pentru a sustine vanzarile si pentru a facilita schimburile internationale, Ceausescu a realizat importanta importurilor si a dat ordin ca o mare parte din productia de automobile fabricate in Romania sa plece la export. Nu este clar din ce motive, insa unele automobile romanesti au primit niste nume noi pentru a fi vandute pe pietele din intreaga lume.
Dacia 1304 Pick-Up / Dacia Shifter / Shifterossa - Marea Britanie
Dacia Shifter
Dacia Shifterossa a fost numele dat unei Editii Limitate de Dacia Shifter, adica un model papuc numit in Romania Dacia 1304. Este vorba de o masina dotata cu motorul clasic de 1310 cmc si tractiune pe puntea spate, vanduta exclusiv pentru piata din Marea Britanie. Aceste automobile s-au vandut numai cu volan pe dreapta si Editia Limitata era dotata din fabrica cu jante de Aro 10 si o garda la sol ceva mai mare. Au fost exportate in jur de 500 de exemplare si in Japonia, o piata pe care Dacia nu a avut succes niciodata.
Aro 10 / Dacia Duster - Marea Britanie

Celebrul Aro 10 fabricat la Campulung a fost exportat in mai multe tari sub numele de Aro Duster. Principala piata a acestui model a fost Marea Britanie, acolo unde s-au exportat in jur de 3000 de exemplare cu volan pe dreapta, dar si dincolo de ocean, in tarile din America de Sud. Masina avea acelasi sasiu ca si Dacia 1310, acelasi motor si aceleasi punti, dar se bucura de tractiune 4x4 cu reductor. Din pacate, acest model numit Duster a fost un esec din cauza ca aceeasi calitate proasta a materialelor si lipsa controlului tehnic faceau chiar si ca masinile dedicate exportului sa fie proaste si lipsite de fiabilitate. Cert este ca Dacia a luat numele pentru noul SUV romanesc de la Aro Duster.
Dacia 1310 Break / Dacia Delta - Grecia
Dacia a vandut dupa 1990 modelul berlina si break de 1310 si 1410 sub numele de Delta in tarile de la sudul Dunarii. Mai precis, in Grecia, Macedonia si Albania, Daciile se vindeau cu numele de Delta. Nu este clar din ce motive, mai ales ca la acea vreme producatorul italian inca fabrica modelul Delta, primul automobil cu acest nume. Insa au fost produse doar cateva sute de astfel de automobile destinate exportului, probabil marca Dacia fiind sub amenintarea procesului venit din partea italienilor care si-au vazut numele furat.
Dacia 1310 Berlina / Dacia Denem - Marea Britanie

Dacia Denem era numele modelului Dacia 1310 care se vindea in insula britanica. Interesant este ca nu s-au fabricat numai masini cu volan pe dreapta, ci si pe stanga. Dacia Denem este poate cea mai luxoasa masina fabricata de Dacia pana la modelul Logan. Varianta de varf numita GLX se bucura de casetofon, jante din aliaj usor, bord cu insertii de lemn, plafon imbracat in vinil si geamuri electrice. Dacia isi promova acest model in Marea Britanie drept "The Very Acceptable Dacia Denem", insa nu s-a bucurat de succesul scontat si a fost retrasa de pe piata.
Dacia 1310 / Aro-Familia - Germania
O serie extrem de mica de numai 300 de automobile Dacia 1310 a fost vanduta special pentru piata din Germania. Interesant este faptul ca aceste modele nu se numeau Dacia, ci... ARO. Mai exact, modelul purta numele de ARO-Familia si era disponibil in doua variante de echipare: S si MLS. Acest model s-a vandut dupa anii '90, dar, la fel ca si alte incercari de export post-Revolutionare, s-a dovedit a fi un esec urias. Dupa ce au fost vandute numai 125 de exemplare din cele 300 fabricate pentru Germania, dealerii de acolo au trimis inapoi masinile care au fost ulterior preluate de institutii ale statului.
Aro 24 / Portaro Pampas - Portugalia
La inceputul anilor '80, o uzina de automobile din Portugalia a obtinut licenta din partea celor de la Campulung pentru a produce modelul ARO 24 sub numele de Portaro Pampas. Acest model s-a fabricat destul de mult timp si a fost produs in peste 5000 de exemplare. Uzina portugheza le-a exportat atat in Marea Britanie, cat si in America de Sud, in tari precum Paraguay si Ecuador. Automobilul de teren era identic cu cel romanesc, mai ales ca toate piesele componente erau trimise de romanii de la ARO, in Portugalia facandu-se numai asamblarea.
Tudor Vladimirescu microbuz / Tudor - Marea Britanie
Nici uzina Autobuzul din Bucuresti nu a stat degeaba si s-a apucat de produs automobile destinate exportului. Cele mai populare au fost dubitele numite Tudor Vladimirescu modelul cu 14 locuri care purta numele de Tudor pentru piata din Marea Britanie. Acolo au fost exportate in jur de 1200 de masini utilitare cu volan pe dreapta, dar uzina Autobuzul a mai exportat aceste vehicule cu volan pe stanga si in America de Sud, Africa si Asia. Exportul acestor automobile inainte de 1990 facea parte din strategia lui Ceausescu de a sustine schimburile cu tarile comuniste ale vremii. El exporta automobile si primea la schimb carburant, alimente sau material energetic.
Aro 24 / Cross Lander 244X - Brazilia
Un nume foarte popular este cel de Cross Lander. Este numele sub care s-au vandut o serie de vehicule ARO in Brazilia, atunci cand John Perez, cel care a obtinut din partea Guvernului Nastase drepturile depline asupra uzinei din Campulung, a vrut sa mute productia in Manaus, in mijlocul junglei. Evident, atat ARO, cat si Cross Lander au dat faliment si numai cateva exemplare au ajuns sa fie fabricate cu adevarat in Brazilia (sub 15 exemplare), restul de vreo 200 de automobile cu sigla Cross Lander fiind fabricate la Campulung. Spre deosebire de masinile ARO 244, cele care poarta sigla braziliana sunt mai echipate si au motoare Ford sau Toyota.
Oltcit Club / Citroen Axel Enterprise - Olanda
Cateva mii de exemplare de Oltcit Club au fost numite Citroen Axel si au fost exportate in tot vestul Europei, dar si in America de Sud sau Africa. Principalele tari in care masinile fabricate la Craiova au ajuns erau Olanda, Franta, Belgia, Ungaria, Cehoslovacia, Polonia, Iugoslavia, Argentina, Uruguay, Paraguay, Ecuador, Venezuela, Costa Rica, Columbia, Siria, Iordania, Egipt, Turcia si Bulgaria. Masina avea acelasi motor de 1.2 sau 1.3 litri ca si Oltcit Club 12 TRS, cuplat la o cutie manuala cu 5 trepte. Dar, in locul siglei de Oltcit, avea sigla de... Citroen.
-
Trim ornament ceasuri bord 51452991364 bmw x1 e84 [2009 - 2012]
70 Lei
Ornament bandou - toyota rav 4 2012 , 75605-0r030
177.61 Lei
Scut motor plastic audi a3 8p 2005 hatchback 2.0 tdi bkd
150 Lei
-
Janta aliaj oe mercedes-benz 17" a25340105007x45
1200 Lei
Galerie evacuare 4m509428ab ford focus 2 [2004 - 2008]
150 Lei
Airbag volan peugeot 307 1.6 b an fabr. 2005
160 Lei
-
Instalatie electrica motor bmw seria 3 e90/e91/e92/e93...
217 Lei
Geam spate dreapta audi a4 8k sedan original
52 €
Capac chrysler 300m 2001 (oglinda)
50 Lei
-
Dezmembrez mercedes c 2.2cdi
Evacuare (tobe esapament) audi a8l (d5) 3.0 tdi 2017-prezent
1000 Lei
Motoras geam spate dreapta audi a6 4f facelift 2010 - 2,0tdi...
20 €
-
Pompa recirculare apa 8k0819147 / 8k0965561a audi a5 8t [2007...
150 Lei
Carlig remorca volkswagen vw sharan [facelift] [2000 - 2003]...
300 Lei
Pompa recirculare apa 059121012a audi a5 8t [2007 - 2011]
235 Lei
-
Dezmembrez mercedes benz cls 250 cdi amg
Termostat,lichid racire (7282280006 meyle) ford,volvo
93.5 Lei
Teava intercooler bmw e46 320d 2.0d;2247324
150 Lei
-
Racitor ulei, ford fiesta 6, 1.5 tdci, ugjc (id:163955)
120 Lei
Calculator control lumini bmw 5 (e39) 1995-2004 6908467,...
250 Lei
Set fise bujii subaru forester, impreza, legacy iii, outback...
128 Lei
-
Dezmembrez audi a6 2.0 tdi blb 140 de cai
Amplificator antena a1569050902 mercedes-benz b-class w246...
190 Lei
Traversa superioara bmw seria 5 (2010-2017) [f10] 7200689
249 Lei
-
Chiulasa, mini, 1.6 hdi, 9hz, cod 9655911480 (id:442112)
355 Lei
Eleron portbagaj audi a7 4g8 s-line facelift 2014-2017 v1 -...
720 Lei
Capota portbagaj spate volkswagen passat b6 2007 limuzina 1.9
300 Lei
-
Bara fata prevazut cu gauri pentru prelungire nissan patrol...
1150 Lei
Ceasuri bord uk bmw x1 2.0 2010, 215463001 / 924234701
238 Lei
Set rulment roata ford transit ( lichidare de stoc)
200 Lei
-
Calculator confort bmw e46 61.35-6 914 364.9 689667
75 Lei
Pompa abs bmw seria 3 e90 2.0 motorina 2012, 686224601
666 Lei
Dezmembrez vw polo 6r
-
Far dreapta volkswagen golf 6 plus (2009-2014) 5m2941006c
449 Lei
Amplificator b o original nou audi a4 8k a5 8t0035223t pe comanda
7200 Lei
Volan punte fata (1034e64 sas) citroen,fiat,peugeot
531.76 Lei
Publicat în categoria: Istorie auto
DATA PUBLICĂRII: 27 Noiembrie 2014