Oltcitul a fost facut cu licenta Citroen, inspirat de Visa, cea cu 5 usi. Primul cu 3 usi a fost facut Oltcit, dupa care Citroen Visa. Oltcit a inceput sa se fabrice din 1981 si Axel din 1984, exclusiv la Craiova.
27 nov 2014, 13:52
+2
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Nu prea stii nici tu ce vrei sa spui. Arata-mi te rog vreun Oltcit cu 5 usi. Ai dreptate, nu exista. Arata-mi te rog un Citroen Visa cu 3 usi. Ai dreptate, nu exista. Deci de unde pana unde Oltcit Club = Citroen Visa???
Citroen Axel este un Oltcit rebranduit, fabricat la Craiova. Citroen Axel s-a asamblat exclusiv la Craiova. Si pentru ca primul cu 3 portiere a fost realizat Oltcitul, Axel vandut mai tarziu nu este nimic altceva decat un Oltcit cu sigla Citroen pentru export.
28 nov 2014, 12:37
+1
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Oltcit nu a fabricat niciodata masini cu 5 usi sau 4+1
Oltcit Special avea doar motorul in 2 cilindri
Citroen nu a fabricat niciodata modelul Axel
Axel era numele sub care erau exportate Oltciturile
Oltcit nu a avut nici o treaba cu modelul Visa
Tot ceea ce ai vazut tu cu etichete Made in France si in 3 usi,sunt facute la Craiova
Oltcit e cïtroen facut in olt Craivoa si asta din poza este un citroen pe baza sasiului ax si are nr vechi din sudul Frantei.
Si normal ca le schimba numele sa fie mai atragatoare ptr clienti.
27 nov 2014, 18:57
0
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
dude....
Citroen VISA nu e oltcit. Nici macar nu are motor boxer racit pe aer. Doooh....
Intr-adevar, ca si aspect general, citroen visa seamana cu oltcit....dar se diferentiaza foarte usor.
Oltcitul a fost fabricat in serie, doar in 2 usi....clasicul oltcit cu hayon, respectiv pick-up, cu motoare de la 650cc, la 1129, respectiv 1299, si un motor cu ceva mai mare decat 1300cc, pentru Italia parca). Prototipuri au fost unele cabrio, respectiv in 4 usi.
Nu exista licenta citroen axel....pentru pur si simplu fapt ca Citroen in sine, nu a produs niciodata Citroen axel. Fabrica OLTCIT de la CRAIOVA (juma` citroen, juma` statul roman), a produs OLTCIT/citroen axel, printr-o colaborare. Citroen a adus know how-ul, statul roman a sarit cu banul si cu locatia.
Oltcitul a fost fabricat doar in Romania, iar cele care s-au exportat, erau denumite Citroen Axel. (Mai era si Aura...dar nu mai retin pentru ce tara).
Nu exista citroen axel, sau oltcit, facute in Franta. TOATE s-au facut doar in ROMANIA. Partea cu made in france apare pentru ca in primii ani, toate piesele veneau din franta, si erau asamblate in Romania. Ulterior, piesele necesare masinilor au fost facute in fabrica de la craiova, sau prin alti contractori externi (electroprecizia, uamt, etc, etc).
Oltcit in sine, a aparut ca o investitie a celor de la Citroen, intr-o fabrica noua de masini, in Romania, printr-o asociere cu statul roman.
Au luat o caroserie noua (asemanatoare cu visa), motorul de pe citroen gs/gsa (1129/1299), respectiv 650cc de pe citroen 2cv).
Eu cred ca aceasta scurta povestioara ne prinde bine , poate de acum incolo com invata sa apreciem mai mult marca proprie de autoturisme pentru ca pana cand si straini sau bucurat de dacie , si daca ei sau bucurat de ea , noi de ce o refuzam si spunem ca e jaf ?