Poate cel mai nebun OZN cu 4 roti produs de om: Lancia Stratos HF ZERO by Bertone

Poate cel mai nebun OZN cu 4 roti produs de om: Lancia Stratos HF ZERO by Bertone
  • Cutia de viteze este una manuala cu 5 viteze
  • Masina s-a vandut in 2011 cu 761.600 Euro
  • Lancia Stratos de serie nu avea nicio legatura cu acest concept
Distribuie pe Facebook

Bertone se poate numi creatorul celei mai ciudate masinarii produsa de om. E vorba de Lancia Stratos HF ZERO, un concept realizat in exemplar unic, dezvaluit in 1970, cu 1 an inainte de lansarea modelului Stratos HF de serie. Fara indoiala, Stratos ZERO este una din cele mai interesante automobile din univers.

Va povesteam acum ceva vreme despre automobilele realizate in anii '70 ca un manifest impotriva liniei curbe. Adica niste masinarii cu forme ascutite, linii drepte si tehnologii avansate la acea vreme, care isi propuneau sa promoveze forme asemanatoare unui trapez, ca o replica la masinile tot mai curbate si mai rotunde din comert.

Lancia Stratos HF Zero

Din pacate, majoritatea acestor automobile trapezoidale au fost produse doar ca exercitii de imagine, fiind concepte. Este si cazul acestui model prezentat aici, Lancia Stratos HF ZERO, o masina care a fost produsa intr-un singur exemplar. Masina a luat nastere la sfarsitul anilor '60, in laboratoarele designerului Bertone, fiind produsul realizat de Marcello Gandini. ZERO si-a facut aparitia in anul 1970, in cadrul Salonului Auto de la Torino, fiind o masina-concept perfect functionala, care a lasat cu gura cascata intreaga opinie publica.

Lancia Stratos HF Zero

Gandini a vrut o masina extrem de joasa, cu o inaltime de doar 84 de centimetri, motiv pentru care nu a putut folosi portiere conventionale. Cei doi pasageri care vor sa se plimbe cu aceasta masina trebuie sa intre prin portiera fata, care se ridica la fel ca un portbagaj, in sus. Pentru ca soferul sa intre mai usor in scaunul sau, volanul, cu tot cu intreaga coloana de directie, se rabateaza inainte. Odata intrat, soferul are la dispozitie toate informatiile despre masina afisate pe un fel de tableta rudimentara, asa cum are astazi Tesla, pe centrul consolei.

Lancia Stratos HF Zero

Cele doua scaune ale pasagerilor sunt aproape orizontale si parbrizul mare le permite sa vada cerul in toata splendoarea, mai mult decat soseaua din fata. Oglinzi laterale nu exista, asa cum nu exista nici una retrovizoare, mai ales ca lipseste cu desavarsire o luneta. Oricum, interiorul este unul destul de mic, dar luxos, cu tapiterie de piele si... cam atat. Pentru ca la interior nu exista butoane, cotiere, prize de aer, sistem audio sau instalatie de incalzire...

Lancia Stratos HF Zero

Lancia Stratos HF ZeroLancia Stratos HF ZeroLancia Stratos HF Zero

Insa exteriorul e cel care scoate in evidenta aceasta masina. Jantele din aliaj au dimensiuni diferite de anvelope, pe spate fiind unele extrem de late, care transforma aceasta masina intr-un adevarat dragster. Chiar daca, sub capota din spate care se ridica intr-o parte, pentru a da impresia unui triunghiu, se ascunde un mic motor V4 de 1600 cmc care ofera cam 115 cp... Oricum, tinand cont ca masina este extrem de usoara si compacta, cu doar 3,58 metri in lungime, suntem siguri ca se misca destul de bine si cu aceasta putere.

Lancia Stratos HF Zero

Unicul exemplar de Lancia Stratos HF ZERO este din fericire ingrijit bine si este functional si in zilele noastre. Nu demult, a fost cumparat de un pasionat care il plimba la diverse evenimente si il expune in cele mai mari muzee auto din lume. ZERO a fost cumparat in 2011 pentru o suma relativ mica, daca ne gandim ca este o masina unica ce poate sa lase multa lume cu gura cascata: 761.600 de Euro. Exista in lume si cateva replici, dar adevaratul concept este unic si cine il conduce se poate considera cu adevarat norocos!

Lancia Stratos HF Zero

Lancia Stratos HF Zero

Lancia Stratos HF Zero

Lancia Stratos HF Zero

Lancia Stratos HF Zero

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (21) Poze Lancia Stratos HF Zero
mai multe