Adio, samsari! RAR anunta schimbari majore privind procedura de inmatriculare a masinilor aduse din Uniunea Europeana

Adio, samsari! RAR anunta schimbari majore privind procedura de inmatriculare a masinilor aduse din Uniunea Europeana
  • Adio, samsari!
  • RAR anunta schimbari majore privind procedura de inmatriculare a masinilor aduse din Uniunea Europeana
Distribuie pe Facebook

Incepand din data de 25 iulie, institutia elibereaza Cartea de Identitate a Vehiculului (CIV) doar "persoanei fizice sau juridice care a dobandit autovehiculul dintr-o tara membra UE si care este mentionata in documentele de achizitie", potrivit unui comunicat de presa.

Incepand cu data de 25.07.2022, Registrul Auto Roman aplica prevederile Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr.120/2021, in baza careia a fost elaborat Protocolul incheiat cu ANAF, pentru autovehiculele utilizate care provin din state membre UE si pentru care se solicita eliberarea Cartii de Identitate a Vehiculului (CIV) in vederea inmatricularii in Romania. Astfel, RAR elibereaza CIV doar achizitorului intracomunitar, adica persoanei fizice sau juridice care a dobandit autovehiculul dintr-o tara membra UE si care este mentionata in documentele de achizitie.

Pe langa certificatul de inmatriculare, achizitorul intracomunitar (sau imputernicitul legal al acestuia) va trebui sa prezinte si documentele de achizitie intracomunitara (de exemplu: factura sau contract de vanzare-cumparare).

Reprezentantii RAR se asigura ca solicitantul activitatii este fie achizitorul intracomunitar, fie imputernicitul acestuia.

Documentele de achizitie pot fi prezentate in original sau in copie, dar trebuie sa fie lizibile, avand in vedere obligatia legala ca acestea sa fie scanate de angajatii RAR si transmise in format digital catre ANAF.

Potrivit OG nr.78/2000, cu modificarile aduse de OUG nr.120/2021, „Eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere poate fi suspendata pe o perioada de maximum 5 zile la solicitarea motivata a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Procedura de eliberare a cartii de identitate a vehiculului va fi reluata din oficiu dupa expirarea acestui termen.”

In situatia in care, dupa introducerea datelor, ANAF decide suspendarea eliberarii CIV, sistemul informatic semnalizeaza blocarea, iar emiterea CIV va fi posibila doar dupa perioada de suspendare impusa de ANAF. Solicitantul activitatii va fi informat de reprezentantul RAR ca pentru autovehiculul respectiv eliberarea cartii de identitate a fost suspendata pe o perioada de maximum 5 zile la solicitarea motivata a ANAF, iar pentru mai multe informatii suplimentare poate fi contactata aceasta autoritate.

Procedura se va aplica de luni, 25.07.2022, in toate reprezentantele RAR din tara, anunta un comunicat publicat pe site-ul Registrului Auto Roman.

Distribuie pe Facebook
mai multe