Cand cumperi o masina nu mai trebuie sa mergi la RAR: Autentificarea seriilor nu mai e obligatorie

Cand cumperi o masina nu mai trebuie sa mergi la RAR: Autentificarea seriilor nu mai e obligatorie
  • Soferii nu mai trebuie sa mearga la RAR
  • Identificarea costa 100 de lei
  • Numai masinile aduse de afara au nevoie de autenticitate
Distribuie pe Facebook

Daca tu cumperi acum o masina second-hand inscrisa in Romania, esti obligat sa treci pe la o unitate RAR ca sa faci identificarea seriilor de caroserie si motor, numita autenticitate. Inspectorii RAR verifica daca masina este in regula si daca are elementele originale, dar si daca a fost furata. Ei bine, de acum, nu mai trebuie sa calci pe la RAR.

Autoritatile romane s-au decis sa simplifice birocratia din tara noastra. In Ordonanta de Urgenta 41/2016 privind stabilirea unor masuri de simplificare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, a aparut si un paragraf legal de procedura de inmatriculare.

Cand inscrii masina pe numele tau, la DRPCIV, acolo unde duci dosarul de inmatriculare, nu mai trebuie sa atasezi si identificarea seriilor automobilului, daca acesta a mai fost inscris in Romania. Inainte de intrarea in vigoare a acestei ordonante, conform OUG 195/2002, erai obligat sa te duci la RAR cu masina ca acestia sa-i verifice seriile, sa-i faca autenticitatea si sa faca la politie dovada certificarii autovehicului de catre Registrul Auto Roman.

Insa este o smecherie: identificarea si autenticitatea masinii ramane in vigoare pentru masinile aduse de afara. Adica daca aduci o masina cu numere straine si vrei sa o treci pe numere de Romania, esti obligat sa treci pe la RAR ca sa obtii aceasta autenticitate. Cu care, ulterior, te duci la Politie.

Important pentru noi este ca nu mai trebuie sa facem un drum la RAR cand cumparam o masina deja inscrisa in Romania. Nu mai achitam taxa de 100 de lei si nu pierdem vremea cu programari si cozi tipic romanesti. Insa aceasta simplificare a birocratiei ar putea avea cateva efecte secundare negative: inscrierea masinilor recarosate, cu serii umblate, cu motoare care nu sunt omologate si asa mai departe... Dar sa vedem ce se intampla si mai revenim cu vesti dupa ce inscriem o masina fara identificare.

Cum ti se pare noua schimbare?

Distribuie pe Facebook
mai multe