Cresterea vitezei maxime in Romania la 60 si 140 km/h. Esti de acord?

- Limita in oras ar putea fi 60 km/h
- Romania, tara cu cele mai multe accidente mortale in UE
- Pe autostrada, viteza maxima sa fie 140 km/h
Ti-ar placea ca Romania sa fie una din tarile in care viteza maxima permisa pe un anumit sector de drum sa creasca? Adica in oras sa fie 60 in loc de 50 iar pe autostrada sa creasca la 140. Crezi ca e bine?
Orice sofer isi da seama ca starea drumurilor si a infrastructurii soselelor din Romania este jalnica. Primarii si politicienii care s-au jurat cu mana pe inima ca fac si dreg inainte de alegeri nu au facut pana acum absolut nimic. Si nici nu vor face. Nu vor construi autostrazi noi, centuri cu sensuri giratorii, strazi cu iluminare si semnalizare, asfaltari noi si asa mai departe. Totul ramane la stadiul de promisiune pana cand vor veni iar alegerile si se vor face cateva lucruri de ochii lumii inainte de mersul la urne.
Romania este tara cu cele mai multe accidente grave din Europa pe cap de locuitor. Viteza este factorul principal. Dar si lipsa unor drumuri normale, semnalizate, care sa nu te omoare cand vine o curba de 90 de grade noaptea si nu exista niciun indicator rutier care sa te avertizeze sa reduci viteza. Romania este tara in care masinile intra pe contrasens si omoara oameni nevinovati pentru ca nu exista parapeti.
La un moment dat, cineva a propus cresterea vitezelor maxime permise in Romania. Sa creasca de la 50 la 60 km/h in orase, iar pe autostrada sa fie 140 km/h. In mod real, asta ar insemna o viteza legala de 70 in oras si 150 pe autostrada, deoarece toti soferii isi mai iau o marja de 10 kilometri in plus la viteza.
Este oare o idee buna? Pentru o tara care si-a pus la punct infrastructura si numarul autostrazilor a crescut simtitor, in care soselele sunt sigure si totul este monitorizat video, iar soferii au prins teama radarelor automate, da, ar fi o idee stralucita. Dar nu uitati ca vorbim de Romania, tara in care azi construiesti un kilometru de autostrada si maine se surpa... In Romania, chiar si vitezele care sunt acum maxime sunt periculoase. Romania este tara mersului prudent, cu viteze foarte mici, asta daca vrei sa ajungi la destinatie in viata.
Noi nu avem sosele sau strazi pe care sa circulam cu 40 la ora constant si liniar, din cauza gropilor si a aglomeratiei, dar visam sa mergem cu 60 legal in oras. Nu avem autostrazi pe care sa circuli normal si linistit cu cei 130 km/h legali de acum, dar visam viteze mai mari... Cum sa pui limita de viteza 140 in zona Bucuresti-Fundulea, unde si daca mergi cu 100 risti sa faci pana in fiecare secunda din cauza gropilor uriase?
Ce sa cauti cu viteze de 120 pe DN1, cel mai periculos drum din Europa si cel mai mortal? De ce sa maresti viteza limita de deplasare cand educatia soferilor este la pamant si tot mai multi se cred piloti de curse la volane de Ferrari, cand ei conduc Logane?
In Romania, nu exista sa maresti limita de viteza, poate doar sa o reduci. Nu ar fi nicio rusine daca guvernantii ar modifica legile si ar da mai jos limitele de viteza, spunand clar: Nu suntem in stare sa oferim conditii mai bune de trafic, asa ca reducem viteza pentru siguranta soferilor. Sunt tari in Europa, cum ar fi Grecia, in care limita de viteza pe autostrada este de 120 km/h si nu moare nimeni de rusine.
Romania trebuie sa fie tara cu 50 km/h in mediul urban, fara zone de exceptie cum se intampla pe DN1 unde limitarea creste la 70 km/h, iar pe autostrazi sa fie de maximum 110 km/h. Cat despre amenzi, ca sa se asigure ca nu mai dau peste zmei care alearga cu 276 km/h pe A3, politia ar trebui sa le tripleze. Asa, lumea va incepe sa cunoasca frica de amenzi, va respecta limita de viteza, iar accidentele se vor imputina.
In concluzie, la cat de praf este situatia soselelor din Romania, situatie la care nu putem spera sa se imbunatateasca in actuala guvernanre preocupata doar cu furaciunea, vitezele trebuie sa fie reduse, nu crescute. Pentru ca toti ne gandim ca noua nu ni se intampla, dar intr-o clipa putem face parte dintr-o statistica sumbra de soferi transportati in sacul de plastic la morga.
Tu vrei sa fie marita limita de viteza in Romania?
-
Ford focus diesel 2012 3950 €
Janta aliaj 20 porsche cayenne 955 [2002 - 2007] crossover... 3300 Lei
Casca motocicleta / scuter / atv open-face a-pro model academy... 249 Lei
-
Anvelope cauciucuri gume vara 165/65/14 semperit 300 Lei
Vw amarok 2.0 tdi 2011 10700 €
Bmw f10 xdrive 528i defect (nu porneste) m-paket 2.0 benzina... 11500 €
-
Jante aliaj 20 - set porsche cayenne 955 [2002 - 2007]... 2750 Lei
Smart fortwo 1 2011 3500 €
Citroen ds5 2.0bluehdi 2015 7050 €
-
Bmw 118 118i ~ benzina euro 5 ~ a/c senz park scaune incalzite... 3300 €
Opel insignia 2.0 2009 3200 €
Nissan leaf tekna special 2019 18900 €
-
Opel astra aspirat benzina 2018 11800 €
Motor diesel avb 1.9 tdi, pompa duza, fara inj volkswagen... 900 Lei
Casca motocicleta / scuter / atv open-face a-pro model academy... 249 Lei
-
Mercedes a 160 benzina 2010 2899 €
Jeep grand cherokee 159000 km ~ diesel euro 5 ~ 4x4 automata 2013 10990 €
Ford focus cabrio 2007 3400 Lei
-
Teava admisie moto tourmax yamaha xt 600 1986-2002 chy-29 170 Lei
Set 4 senzori presiune roti noi originali bmw seria 5 6 7 f10... 290 Lei
Casca motocicleta / scuter / atv open- facea a-pro model fever... 269 Lei
-
Dacia pick up benzina+gpl 2008 5500 €
Renault fluence 1.5diesel euro 5 a/c geamuri+oglinzi electrice... 3700 €
Mercedes c 180 benzina+gpl 2001 1600 €
-
Toyota aygo x - model nou 2022 16000 €
Mitsubishi pajero autoutilitara 2001 2500 €
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3000 €
-
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3000 €
Opel astra 1.7diesel euro 5 ~ clima scaune incalzite senz park... 4400 €
Vw golf benzina 2010 2901 €
-
Droser modul afs valeo volvo s60 xc60 cod 90053126 200 Lei
Chevrolet aveo base 56 2009 1990 €
Teava admisie moto tourmax yamaha fzr 600 1991-1993 chy-46 240 Lei
-
Ford puma full led motorizare 1,5 diesel ecoboost consum 4... 13500 €
Mini cooper s countryman all4 2014 9990 €
Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei


