Cum pot fi pacalite noile aparate de radar ale Politiei Rutiere

Cum pot fi pacalite noile aparate de radar ale Politiei Rutiere
  • Pretul unui radar este de 9000 de dolari
  • Aparatul este deja in dotare Politiei Rutiere
  • Radarul are camera HD si poate detecta trasaturile oricarui sofer
Distribuie pe Facebook

Zilele acestea, presa din Romania anunta ca Politia Rutiera s-a dotat cu 8 aparate de radar model LTI 20-20 TruCAM, cu laser si filmare HD. Problema presei din tara noastra, asa cum se intampla de cele mai multe ori, este ca ia orice informatie si o arunca in vid fara sa o verifice si fara sa informeze lumea cum trebuie. Aceste radare 'noi' nu sunt deloc noi si sunt in echiparea Politiei Autostrazi inca din 2011.

Politia Rutiera anunta prin 2011 ca tocmai ce si-a echipat diviza de pe autostrazi cu aparate de radar performante, dotate cu laser si filmare HD, aparate ce nu pot fi pacalite de niciun detector. Mai exact, pe 23.03.2011, Biroul Roman de Metrologie Legala din Romania a aprobat aparatele de tip Cinemometru (aparat de masurare a vitezei de circulatie a vehiculelor rutiere) pentru folosirea in Romania. Aprobarea este valabila pana pe 23.03.2016.

Noile aparate cu care se echipa Politia Rutiera acum 5 ani erau LTI 20-20 TruCAM si la acea vreme erau cele mai performante de pe piata. Acum, Politia Rutiera a dat un comunicat conform caruia unitatile de la Sectia Autostrazi si alte structuri rutiere se doteaza cu 8 aparate de radar noi, de tip pistol, cu filmare HD si sistem de detectie cu laser. Si presa din Romania s-a grabit sa anunte ca soferii vor avea zile negre, pentru ca agentii de la Rutiera vor avea cele mai noi si mai performante radare din lume, acum, in 2016. Lucrurile nu stau chiar asa, pentru ca Politia Rutiera NU si-a cumparat aparate radar de ultima generatie, ci doar a achizitionat 8 aparate noi, model LTI 20-20 TruCAM, adica acelasi tip si model ca cele achizitionate in 2011.

LTI 20-20 TruCAM

Cel mai probabil, Politia a ales sa cumpere noi aparate radar acum, fix inainte de reomologarea aparatelor vechi, cumparate in 2011, din motive tehnice si organizatorice. Adica daca tot este necesara omologarea de catre Biroul Roman de Metrologie Legala din Romania a aparatelor care au omologarea valabila 5 ani si care expira luna viitoare, de ce sa nu faca o singura data omologarea pentru toate aparatele?

Cert este ca acest model de radar, utilizat in toata lumea, LTI 20-20 TruCAM, este un aparat performant, dar care poate fi pacalit, atat de detectoare, cat si de unele sisteme ilegale de bruiaj. Despre aceste sisteme v-am povestit in 2011 intr-un articol dedicat acestui tip de radar din dotarea Politiei Rutiere.

Soferii au motive de ingrijorare

Oricum, soferii nu trebuie sa se culce pe o ureche si sa se bazeze pe detectoarele radar. Pentru ca aceste aparate de tip pistol pot fi utilizate de agenti in diferite moduri. Adica pot fi folosite de pe un pod care traverseaza autostrada, pot fi folosite chiar de politistii pe motociclete sau chiar de agenti-pietoni localizati in benzinarii sau in alte obiective. Mai mult, aceste aparate au o unda laser care inregistreaza foarte repede viteza, fara sa-i dea detectorului sansa de a sesiza unda, daca distanta este mica. Cu alte cuvinte, aceste radare sunt facute sa ii amendeze pe soferii vitezomani si speram ca vor face asta cu succes!

Unde mai pui ca datorita senzorului optic de calitate, politistii vor putea identifica soferul unei masini care depaseste viteza legala, pentru a se evita eventuale dispute in instanta, asa cum s-a intamplat de nenumarate ori, cand soferul prins cu ilegalitati se jura cu mana pe inima ca nu el se afla la volan. Acum, astfel de cazuri speram ca vor fi date uitarii.

Specificatii tehnice TruCAM LTI 20-20

Corp aparat: policarbonat compozit cu sasiu intern din aluminiu
Greutate: 1.5 kg
Dimensiuni: 21.0 x 9.8 x 31.7 cm
Rezistent la praf si apa: DA
Temperatura de functionare: -10 C + 60 C
Marja de eroare la viteza: +- 2 km/h
Viteza de actiune: 0 - 320 km/h
Marja de eroare la distanta: +-15 cm
Distanta minima de masurare: 15,25 m (modul de viteza) si 61 m (modul de vreme)
Distanta maxima de masurare: 1.200 metri
Timpul de masurare a vitezei: 0.33 secunde
Lungime de banda laser: 905 nanometri nominal
Divergenta banda: 2.5 miliradians nominal
Baterie: acumulator Lithiu-Ion polimer
Autonomie: 15 ore in modul fara fir
Incarcator priza si auto: DA
Hardware: card SD pana la 8 GB
Display: 6.9 cm, 240x320 pixeli color
Display cu touch-screen: DA
Lentila camera: 3.1 megapixel 75 mm (2048x1536)
Receptor GPS cu 20 de canale
Input/Output: RS232, serial port RS485, USB 2.0
Sistem operare: Linux
Sistem anti-bruiaj: DA
Format video: 240x180 sau 480x360
Format imagine: 1920x1440 sau 1440x1080

PRET: aproximativ 9000 Euro

LTI 20-20 TruCAM

Distribuie pe Facebook
mai multe