Cum sa-ti inmatriculezi o masina ca autoutilitara, sa fentezi taxa si impozitul?

  • RAR-ul, primul vinovat
  • O serie de modificari sunt necesare pentru omologare N1
  • Cei care conduc asa ceva risca dosar penal
Distribuie pe Facebook

Daca te uiti pe internet, o sa vezi ca e plin de vehicule de toate felurile, despre care vanzatorii spun ca sunt inmatriculate ca 'AUTOUTILITARA'. Ceea ce, pentru un client, este o veste buna, ca plateste o taxa de inmatriculare mai mica si un impozit anual mult mai mic decat in cazul unui autoturism.

Am vazut la vanzare pe internet tot felul de masini care erau inmatriculate drept autoutilitare. In general, e vorba de masini cu motoare mari, care, in mod normal, daca ar fi inscrise ca ceea ce sunt in realitate, adica autoturism de persoane, ar avea taxe enorme. Ei bine, cum romanasii nostri se descurca foarte usor in orice situatie, s-a gasit aceasta portita prin care unele masini sunt omologate la Registrul Auto Roman drept utilitare si beneficiaza ulterior de taxe mai mici.

Cum sa-ti inmatriculezi o masina ca autoutilitara, sa fentezi taxa si impozitul?

Spaga la RAR, unica solutie de omologare ca autoutilitara

In acest moment sunt la vanzare masini care nu au nicio treaba cu partea utilitara, adica cu transportul de marfa, dar despre care vanzatorul spune ca este inmatriculata ca autoutilitara. Adica masini de lux precum Mercedes-Benz ML500, Porsche Cayenne, Nissan Pathfinder, Toyota Land Cruiser, BMW X5 sau chiar BMW X6, dar si autoturisme mai mici, precum Hyundai Santa Fe, Renault Megane Estate si asa mai departe.

Din poze, numai autoutilitare nu par: sunt autoturisme ca din fabrica, cu toate cele 5 locuri, cu portbagajul la locul lor, fara nicio modificare fata de productia de uzina. Dar, cu toate astea, in cartile lor de identitate scrie negru pe alb ca este inmatriculata ca Autoutilitara N1. Dar, daca ne luam dupa lege, acest lucru este imposibil. Daca ne luam dupa coruptia din Romania, totul este posibil.

Si ca sa omologhezi o masina normala, un autoturism, drept utilitara, nu se poate face decat daca masina are niste modificari majore, enumerate mai jos. Or in pozele anunturilor in care se vand masini drept utilitare, nu exista nicio asemenea modificare. De unde si concluzia ca aceste masini au fost inmatriculate fraudulos drept utilitare, ca sa evita plata unor taxe.

Cum sa-ti inmatriculezi o masina ca autoutilitara, sa fentezi taxa si impozitul?O autoutilitara pe bune

Cum trebuie sa arate o autoutilitara pentru omologarea legala

Conform celor de la RAR, la omologarea/eliberarea documentelor specifice RAR pentru un autovehicul aflat la prima inmatriculare in Romania, Registrul Auto Roman va tine cont atat de omologarea europeană obtinuta de către fabricantul vehiculului cat si de legislatia în vigoare în Romania. Modificarile ulterioare aduse vehiculului în cauză trebuie sustinute de documente tehnice eliberate de autoritatile de omologare din tara in care s-a facut transformarea. Prin urmare, in prezent, un vehicul obtinut prin modificarea unui vehicul din categoria M1 (autoturism) poate fi omologat in Romania ca autoutilitara (N1), numai daca in documentul de inmatriculare din tara de provenienta este inregistrat ca autoutilitara inaintea datei de intrare in tara. In caz contrar omologarea nu va fi admisa, intrucat vehiculul respectiv supus modificarii nu este derivat dintr-o autoutilitara.

Cum sa-ti inmatriculezi o masina ca autoutilitara, sa fentezi taxa si impozitul?

Mai precis, daca o masina adusa de afara nu a fost modificata si omologata in strainatate ca autoutilitara, ea nu poate fi inscrisa in Romania ca autoutilitara. Iar in strainatate, la fel ca si la noi, ca o masina sa fie utilitara, trebuie sa respecte niste reguli aparte.

Dar poti omologa drept autoutilitara un autotuturism care e deja inscris in Romania? Da, numai daca respecti niste reguli. Si anume, spatiul dedicat transportului de marfa sa fie izolat de cel dedicat transportului de persoane. Adica in cazul unui Porsche Cayenne, ar trebui sa fie scoasa bancheta si izolat spatiul ramas prin intermediul unui perete sau plase din metal. Or, in niciun caz de masina care se vinde azi pe internet, nu exista asa ceva... Si totusi, este autoutilitara!

Cum sa-ti inmatriculezi o masina ca autoutilitara, sa fentezi taxa si impozitul?

ITP in fiecare an pentru utilitare

Conform legii, o utilitara trebuie sa faca ITP-ul anual, nu la 2 ani ca in cazul unui autoturism. Ceea ce este un minus. Dar sunt mai importante plusurile care au dus la aceasta mafie a inmatricularilor ilegale. E vorba de o taxa auto mai mica, adica un timbru de mediu redus, e vorba de impozit mult sub jumatate daca ar fi autoturism (Hyundai Santa Fe motor 2.2 impozit normal 899 de lei, impozit autoutilitara 330 lei).

Cum poti sa iei teapa cumparand o asa-zisa autoutilitara?

Sa zicem ca cineva a facut magarii la RAR, cu spaga sau combinatii, si a reusit sa inscrie un autoturism normal drept utilitara ca sa se eschiveze de taxe. Masina ajunge la un cumparator de buna credinta care isi face si el ITP-ul in mod normal. Dar care e blocat pe rampa de RAR. Sau e oprit, pur si simplu in trafic, de un filtru RAR cu Politie Rutiera. In ambele cazuri, masina e controlata la acte unde apare ca Autoutilitara N1, dar ce sa vezi, in realitate e o masina ca oricare alta. Si asa incep complicatiile, control la serii, suspiciune de frauda, fals in acte si alte cele... E clar ca e vorba de o inselaciune, e ca si cum ai lua pensie de handicap, dar tu nu ai nici pe dracu'. E fix acelasi lucru.

Cum sa-ti inmatriculezi o masina ca autoutilitara, sa fentezi taxa si impozitul?

Cum sa-ti inmatriculezi o masina ca autoutilitara, sa fentezi taxa si impozitul?

Cum sa-ti inmatriculezi o masina ca autoutilitara, sa fentezi taxa si impozitul?

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (7) Poze Cum sa-ti inmatriculezi o masina ca autoutilitara, sa fentezi taxa si impozitul?
mai multe