De la 1 mai cresc amenzile de circulatie. La cat ajunge punctul de amenda?

De la 1 mai cresc amenzile de circulatie. La cat ajunge punctul de amenda?
  • De la 1 mai vor creste amenzile de circulatie, odata cu salariul minim pe economie
  • Punctul de amenda ajunge la 125 de lei, avand o crestere de 20%
  • Ultima crestere a punctului de la amenda a fost la 1 iulie 2015, de la 97 de lei la 105 lei
Distribuie pe Facebook

De la 1 mai vor creste amenzile de circulatie, odata cu salariul minim pe economie. Punctul de amenda ajunge la 125 de lei, avand o crestere de 20%.

Cresterea salariului minim pe economie este, in general, o veste foarte buna. Acest lucru s-a tot intamplat in ultimii ani, doar ca aceasta crestere reprezinta o veste proasta pentru soferi. Asta pentru ca punctul de amenda reprezinta 10% din salariul minim pe economie.
De la 1 mai, odata cu cresterea salariului minim vor creste si amenzile de circulatie. Astfel, se va ajunge ca punctul de amenda sa fie 125 de lei, fata de 105 lei cat este prezent. Cresterea este de aproximativ 20%, una destul de importanta din punct de vedere procentual. Sanctiunile vor fi in continuare stabilite pe clase, in functie de gravitatea faptei, dar si de pericolul social pe care il reprezinta in momentul savarsirii ilegalitatii.
Abaterile minore, cum ar fi nerespectarea culorii galbene de la semafor sau schimbarea directiei de mers fara a semnaliza, sunt in continuare la clasa I si vor fi sanctionate cu doua sau trei puncte de amenda. La clasa a II-a intra actiuni de genul: nerespectarea indicatoarelor, a marcajelor de obligare sau conducerea autovehiculelor fara a avea trusa medicala, triunghiuri reflectorizante si stingator de incendiu.
Aceste greseli se sanctioneaza cu patru sau cinci puncte de amenda. La clasa a III-a intra conducerea unui autovehicul cu un permis expirat sau al unui automobil care are sistemul de iluminare sau de avertizare sonora stricat. Acestea se sanctioneaza cu sase, sapte sau opt puncte de amenda.
Amenzile de clasa a IV-a, cele care se sanctioneaza cu puncte de la noua la douazeci , se dau pentru conducerea unui autovehicul al carei inspectii tehnice periodice a expirat sau pentru conducerea unei masini care nu are anvelope de iarna atunci cand pe drum exista zapada, gheata sau polei.
In continuare ramane valabila regula ca in cazul in care platesti amenda in termen de 48 de ore, valoarea acesteia se injumatateste. De exemplu, daca primesti o amenda de 250 de lei, vei plati doar 125 de lei in cazul in care o achiti in termen de doua zile.
In ultimii ani, soferii au tot primit astfel de vesti proaste cu privire la amenzile de circulatie. Daca in urma cu mai multi ani Romania era una dintre tarile cu cele mai mici amenzi de circulatie, acest lucru s-a schimbat, iar legislatia auto ajunge usor-usor la nivelul tarilor din Uniunea Europeana.
Ultima data cand sanctiunile s-au majorat a fost la 1 iulie 2015, tot in urma unei cresteri a salariului minim pe economie. Atunci punctual de amenda a crescut de la 97 de lei pana la 105 lei.
Cum sta Germania la amenzile de circulatie?
De multe ori, Germania reprezinta un model pentru Romania, iar acest lucru se aplica si in cazul amenzilor de circulatie. Stiindu-se ca nemtii sunt foarte stricti cand este vorba despre greseli in trafic, putem spune ca este un model bun de urmat.
Chiar si asa, amenzile de circulatie din Romania le ajung din urma pe cele din Germania. Astfel, amenda pentru depasirea vitezei legale in oras, in Germania, este intre 15 euro si 680 de euro, aceasta din urma fiind acordata in cazul in care te deplasezi cu o viteza cu 70 de km/h mai mult decat cea legala.
In afara localitatii, amenzile pentru depasirea vitezei legale sunt cuprinse intre 10 si 600 de euro, aceasta fiind acordata in cazul in care se depaseste limita de viteza cu 70 de km/h.
Printre alte amenzi care sa acorda in Germania sunt: 20 de euro pentru incetinirea fara motiv care ar putea ingreuna traficul, 35 de euro pentru provocarea unui accident din cauza neadaptarii vitezei la conditiile de drum, 80 de euro in cazul in care mergi cu viteza la o distanta mica fata de pietonii de pe trotuar si, nu in ultimul rand, 400 de euro in cazul in care participi la curse de masini.
Asadar, se poate observa destul de usor ca amenzile de circulatie din Romania ajung sa fie comparabile cu cele din Germania, chiar daca exista o diferenta uriasa intre salariile medii din cele doua tari.
Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Legislatie Auto DATA PUBLICĂRII: 11 Aprilie 2016