Din 1 ianuarie 2020, masinile mai vechi de 2005 nu vor mai avea voie sa circule in Bucuresti

Din 1 ianuarie 2020, masinile mai vechi de 2005 nu vor mai avea voie sa circule in Bucuresti
  • Din 1.01.2019, masinile mai vechi de Euro 3 vor avea interzis
  • Din 1.01.2020, masinile mai vechi de Euro 4 vor avea interzis
  • Urmeaza dezbaterea hotararii de consiliu
Distribuie pe Facebook

Au aparut noi informatii despre hotararea pe care doreste sa o adopte Primaria Municipiului Bucuresti referitoare la limitarea circulatiei masinilor vechi in capitala. Vestile nu sunt deloc bune pentru proprietarii de vehicule vechi...

Va spuneam saptamana trecuta despre un proiect de hotarare a Consiliului General al Municipiului Bucuresti care ar putea interzice circulatia libera a masinilor vechi si poluante. Acum au aparut noi detalii despre aceasta initiativa care urmeaza sa fie discutata si, probabil, adoptata.

Modificarea legii a aparut sub forma unei poze la proiectul depus pentru dezbatere, proiect ce pare sa fie sustinut de Comisia de Ecologie si Protectie Mediu, Comisia Juridica si de Disciplina din cadrul Consiliului General Bucuresti, dar si de Raportul de specialitate al Directiei de Mediu. Toate aceste institutii si autoritati sunt de acord cu modificarile urmatoare.

Incepand cu data de 1 ianuarie 2019, vehiculele care nu au norma de poluare, Euro 1 sau Euro 2, vor avea interzis pe teritoriul municipiului Bucuresti dreptul la circulatie in intervalul orar 06:00 - 22:00.

Al doilea articol spune ca de la 1 ianuarie 2020, vehiculele cu norma de poluare Euro 3 vor avea si ele interzis la circulatia in Bucuresti, in acelasi interval orar. Practic, masinile vechi vor avea dreptul sa circule doar noaptea...

Ce masini vor avea interzis la circulatie in oras? Pai in prima instanta, masinile cu norma Euro 2 sau mai mica. Asta inseamna ca toate masinile diesel sau pe benzina fabricate inainte de ianuarie 2000 nu vor mai putea circula pe strazile capitalei. Pentru ca norma de poluare Euro 3 a intrat in vigoare in ianuarie 2000, masinile mai vechi fiind Euro 2 sau Euro 1.

Un an mai tarziu insa, masinile fabricate inainte de ianuarie 2005 vor fi interzise de la circulatie. Deoarece norma Euro 4 a intrat in vigoare in acel an, masinile mai vechi fiind Euro 3 sau cu o norma mai mica. Exista insa si unele modele auto fabricate in timpul anului 2005 care au pastrat norma Euro 3, asadar s-ar putea sa avem surprize poate si la masinile mai noi.

Hotarare consiliu Bucuresti

Dar cum oare vor autoritatile sa interzica circulatia masinilor vechi in Bucuresti? Inca nu se cunosc mijloacele de aplicare a legii, dar, la prima vedere, este foarte greu, daca nu imposibil, sa verifici norma de poluare a masinilor ce tranziteaza capitala.

Norma de poluare este stabilita in Romania de Registrul Auto Roman care o trece in cartea de identitate. Cartea de identitate a vehiculului NU este un document pe care soferul trebuie sa-l aiba asupra lui cand conduce. In certificatul de inmatriculare NU este scrisa norma de poluare a masinii. Asadar, de unde vor sti politistii locali sau cei de la rutiera ce masina este Euro 2 si ce masina este Euro 3?

Nu se pot da amenzi nici in functie de anul fabricatiei masinii. Poate ca soferul a facut niste modificari si si-a omologat masina la RAR cu o norma de poluare Euro 4, chiar daca anul fabricatiei indica o norma Euro 2.

Dar cu masinile Euro 4 diesel care au renuntat la filtrul de particule si scot acum noxe de Euro 1, ce facem? Dar cu masinile mai noi, dar stricate, care polueaza de 5 ori mai mult ca o vechitura non-Euro, ce facem? Cu toate Volkswagenurile dieselgate cum ramane?

Avem o veste proasta pentru initiatorii acestui proiect de modificare a legii locale: nu este posibila verificarea in timp real a masinilor care se plimba prin Bucuresti, pentru a afla ce norma de poluare au. Numai cu ajutorul unor echipaje mobile RAR, plasate aleatoriu pe strada, care, impreuna cu Politia Rutiera sa faca controale ocazionale pentru depistarea soferilor care conduc masini vechi, se poate aplica aceasta lege. Dar aceste controale RAR nu se vor putea face in zonele centrale foarte aglomerate, ci doar pe bulevarde mai largi si mai putin circulate. Insa aceste controale ar insemna amendarea doar a unei mici parti din totalul soferilor care nu vor respecta legea noua, daca va intra in vigoare.

Asteptam cu nerabdare sa vedem daca trece sau nu aceasta hotarare de consiliu. Si daca trece, tare suntem curiosi cum si cine va face distinctia in trafic dintre o masina Euro 3, una Euro 2 si una Euro 4...

Distribuie pe Facebook
mai multe