Din 1 ianuarie 2020, masinile mai vechi de 2005 nu vor mai avea voie sa circule in Bucuresti
- Din 1.01.2019, masinile mai vechi de Euro 3 vor avea interzis
- Din 1.01.2020, masinile mai vechi de Euro 4 vor avea interzis
- Urmeaza dezbaterea hotararii de consiliu
Au aparut noi informatii despre hotararea pe care doreste sa o adopte Primaria Municipiului Bucuresti referitoare la limitarea circulatiei masinilor vechi in capitala. Vestile nu sunt deloc bune pentru proprietarii de vehicule vechi...
Va spuneam saptamana trecuta despre un proiect de hotarare a Consiliului General al Municipiului Bucuresti care ar putea interzice circulatia libera a masinilor vechi si poluante. Acum au aparut noi detalii despre aceasta initiativa care urmeaza sa fie discutata si, probabil, adoptata.
Modificarea legii a aparut sub forma unei poze la proiectul depus pentru dezbatere, proiect ce pare sa fie sustinut de Comisia de Ecologie si Protectie Mediu, Comisia Juridica si de Disciplina din cadrul Consiliului General Bucuresti, dar si de Raportul de specialitate al Directiei de Mediu. Toate aceste institutii si autoritati sunt de acord cu modificarile urmatoare.
Incepand cu data de 1 ianuarie 2019, vehiculele care nu au norma de poluare, Euro 1 sau Euro 2, vor avea interzis pe teritoriul municipiului Bucuresti dreptul la circulatie in intervalul orar 06:00 - 22:00.
Al doilea articol spune ca de la 1 ianuarie 2020, vehiculele cu norma de poluare Euro 3 vor avea si ele interzis la circulatia in Bucuresti, in acelasi interval orar. Practic, masinile vechi vor avea dreptul sa circule doar noaptea...
Ce masini vor avea interzis la circulatie in oras? Pai in prima instanta, masinile cu norma Euro 2 sau mai mica. Asta inseamna ca toate masinile diesel sau pe benzina fabricate inainte de ianuarie 2000 nu vor mai putea circula pe strazile capitalei. Pentru ca norma de poluare Euro 3 a intrat in vigoare in ianuarie 2000, masinile mai vechi fiind Euro 2 sau Euro 1.
Un an mai tarziu insa, masinile fabricate inainte de ianuarie 2005 vor fi interzise de la circulatie. Deoarece norma Euro 4 a intrat in vigoare in acel an, masinile mai vechi fiind Euro 3 sau cu o norma mai mica. Exista insa si unele modele auto fabricate in timpul anului 2005 care au pastrat norma Euro 3, asadar s-ar putea sa avem surprize poate si la masinile mai noi.
Dar cum oare vor autoritatile sa interzica circulatia masinilor vechi in Bucuresti? Inca nu se cunosc mijloacele de aplicare a legii, dar, la prima vedere, este foarte greu, daca nu imposibil, sa verifici norma de poluare a masinilor ce tranziteaza capitala.
Norma de poluare este stabilita in Romania de Registrul Auto Roman care o trece in cartea de identitate. Cartea de identitate a vehiculului NU este un document pe care soferul trebuie sa-l aiba asupra lui cand conduce. In certificatul de inmatriculare NU este scrisa norma de poluare a masinii. Asadar, de unde vor sti politistii locali sau cei de la rutiera ce masina este Euro 2 si ce masina este Euro 3?
Nu se pot da amenzi nici in functie de anul fabricatiei masinii. Poate ca soferul a facut niste modificari si si-a omologat masina la RAR cu o norma de poluare Euro 4, chiar daca anul fabricatiei indica o norma Euro 2.
Dar cu masinile Euro 4 diesel care au renuntat la filtrul de particule si scot acum noxe de Euro 1, ce facem? Dar cu masinile mai noi, dar stricate, care polueaza de 5 ori mai mult ca o vechitura non-Euro, ce facem? Cu toate Volkswagenurile dieselgate cum ramane?
Avem o veste proasta pentru initiatorii acestui proiect de modificare a legii locale: nu este posibila verificarea in timp real a masinilor care se plimba prin Bucuresti, pentru a afla ce norma de poluare au. Numai cu ajutorul unor echipaje mobile RAR, plasate aleatoriu pe strada, care, impreuna cu Politia Rutiera sa faca controale ocazionale pentru depistarea soferilor care conduc masini vechi, se poate aplica aceasta lege. Dar aceste controale RAR nu se vor putea face in zonele centrale foarte aglomerate, ci doar pe bulevarde mai largi si mai putin circulate. Insa aceste controale ar insemna amendarea doar a unei mici parti din totalul soferilor care nu vor respecta legea noua, daca va intra in vigoare.
Asteptam cu nerabdare sa vedem daca trece sau nu aceasta hotarare de consiliu. Si daca trece, tare suntem curiosi cum si cine va face distinctia in trafic dintre o masina Euro 3, una Euro 2 si una Euro 4...
- Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Vw touran diesel 2011 5790 € Ford s-max 2.0 2011 6200 €
- Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 13500 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Audi q5 quatro 2017 23800 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Kia carens euro 5b 2015 7950 €
- Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Vw passat gmo 2017 11900 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €