Legea Taximetriei se schimba si le da emotii soferilor UBER. Sau nu...

Legea Taximetriei se schimba si le da emotii soferilor UBER. Sau nu...
  • 5000 de lei amenda maxima pentru transport fara autorizatie
  • Pana acum, soferii trebuiau prinsi de mai multe ori
  • Uber, prezent in Romania in 4 orase
Distribuie pe Facebook

Cu slapi, tricou ridicat deasupra burtii si scuipand coji de seminte pe jos, taximetristii au protestat in luna aprilie impotriva platformelor de transport precum Uber. Aceiasi taximetristi care fura telefoanele uitate de clienti in masina, aceiasi taximetristi care in week-end nu te iau fara sa negocieze si aceiasi taximetristi care isi bat joc de straini si le iau 300 de lei pentru o cursa de 1 kilometru. Iata insa ca cineva i-a ascultat si schimba legea.

Taximetristii din Bucuresti si-au pierdut din respect si mandrie din cauza unor colegi, destul de numerosi, care isi bat joc de aceasta meserie. Sunt taximetristi, din pacate foarte multi, poate chiar majoritari, care detin automobile intr-o stare tehnica proasta, care fumeaza fara sa-l intrebe pe client daca il deranjeaza si care injura ca la usa cortului. Unde mai pui ca aceleasi specimene sunt cele care te intreaba unde mergi, sa stie daca merita sau nu, iar la sfarsit de saptamana, seara, cand iese lumea in oras, negociaza cu tine pana cand ajung la suma care le convine.

Desi nu fac nimic pentru ca imaginea lor actuala sa fie reparata, taximetristii au organizat in aprilie un protest prin care cereau schimbarea legii. Adica impotriva platformelor de tip Uber, dorind ca acestea sa intre in ilegalitate. Cu alte cuvinte, niste oameni care sunt violenti, neingrijiti si jepcari, protestau impotriva unui serviciu care ofera siguranta, transparenta si civilizatie... Cum vine asta?

Cu toate aceste anomalii tipic romanesti, Ministerul Transporturilor a plecat urechea catre taximetristi si le-a ascultat nemultumirile. Asa ca a emis recent un proiect de Ordonanta de Urgenta pentru schimbarea legii taximetriei, adica Legea nr. 38/2003.

Modificarea este una banala, care elimina din litera H, punctul 3 sintagma "in mod repetat". Mai precis, pana acum cine facea transport in regim de taxi fara autorizatie de transport IN MOD REPETAT, putea sa primeasca o amenda de 1000-5000 de lei. Acum, legea suna astfel: amenda este aplicabilă persoanelor fizice sau juridice pentru efectuarea de transport public, contra cost, de persoane cu un autoturism sau de mărfuri cu un autovehicul, fara respectarea prevederilor art. 7 alin. (2) sau, dupa caz, ale art. 7 alin. (3)".

Aparent, acum Politia si alte organe de control pot sa dea amenzi mai usor, pentru ca nu mai este nevoie sa fie demonstrat ca un sofer a facut in mod repetat transport de persoane fara autorizatie taxi valabila. Daca este prins o singura data, primeste amenda.

Insa in realitate, nici aceasta modificare nu pare a avea succes pe viitor in combaterea serviciilor de tip Uber. Pentru ca platforma Uber utilizeaza o aplicatie online prin intermediul careia clientul achita contravaloarea cursie. Nici macar nu ii plateste direct soferului, ca acesta sa poata fi acuzat ca face transport contra cost. In plus, este greu de demonstrat de catre Politie, pe loc, ca acea cursa a fost efectuata contra cost. Numai cu declaratia scrisa a clientului Uber se poate face acest lucru. Insa nu trebuie sa uitam ca, la fel ca si in alte tari, clientii si calatorii Uber nu degeaba folosesc acest serviciu. Ci o fac pentru ca sunt nemultumiti de taximetristi. Asadar, spre ghinionul taximetristilor, mai mereu calatorii din masinile Uber ii vor lua apararea soferului. Deci... long live Uber!

Distribuie pe Facebook
mai multe