Mizerii comuniste in 2018, ep. 2: codul QR de pe cartea de identitate RAR

Mizerii comuniste in 2018, ep. 2: codul QR de pe cartea de identitate RAR
  • Codul duce pe site-ul RAROM
  • Trebuie introdusa manual seria de sasiu
Distribuie pe Facebook

In 2017, Registrul Auto Roman se lauda ca schimba modelul cartilor de identitate pentru a se alinia standardelor UE, dar si ca sa-i ajute pe oameni. Mai precis, noile carti eliberate incepand cu anul trecut contineau si un cod de bare si un QR Code care ar trebui sa-i ofere unui eventual cumparator detalii despre masina. Dar nu e chiar asa...

Autoritatile romane sunt experte in mintitul poporului cu televizorul, respectiv cu vorba. Iti vand ceva scump, unic, cum nu s-a mai vazut niciodata, dar daca ridici prelata, acolo zace un sobolan in putrefactie. Nu exista ceva realizat de stat sa fie functional, sa mearga precum un ceas, asa cum e normal. Pur si simplu nu exista!

Anul trecut, George-Adrian Dinca, directorul RAR, se lauda ca va fi introdus ca masura de siguranta pe noile carti de identitate auto eliberate de Registrul Auto Roman si un cod care, odata scanat, va putea oferi detalii despre masina. Scopul anuntat la acea vreme era de reducere a inselatoriilor si de protejare a urmatorilor clienti care vor cumpara masina la mana a doua. Adica, cumparatorul scaneaza codul de pe cartea masinii pe care doreste sa o cumpere si afla o multime de detalii noi direct de la RAR. Cum ar fi kilometrajul real inregistrat in baza de date RAR la efectuare autenticitatii la prima inmatriculare in Romania sau introdus la inspectiile ITP, valabilitatea Inspectiei Tehnice Periodice si chiar daca acea masina a fost rechemata in service pentru eventuale reparatii de catre producator.

Suna bine, nu-i asa? Sa vrei sa cumperi o masina, scanezi codul si afli imediat cati kilometri a avut acea masina la ultima sa vizita la RAR sau ITP, putand astfel sa compari cu ce arata ceasurile de bord in realitate. Practic, RAR se mandrea ca a gasit solutia la eliminarea inselatoriilor cu masini vandute avand kilometrajul fals si dat inapoi.

Ei bine, cateva zeci de mii de carti model nou eliberate mai tarziu, lucrurile nu sunt chiar asa de roz. Cand scanezi QR Codul unic de pe o carte de identitate, ajungi pe o pagina a RAR-ului. Aici, mai trebuie sa bagi o data manual seria de sasiu a masinii. Deci nu intra direct pe detaliile masinii ci trebuie sa pui manual tot numarul de identificare. Acelasi lucru il poti face si intrand direct pe site-ul RAROM, fara sa mai scanezi nimic, deci acel QR Code este inutil.

Ok, dar macar afli detalii despre masina. Nu prea... Aplicatia lui Peste'-Prajit semnata de Registrul Auto Roman e o gluma proasta. Pentru ca nu iti spune absolut nimic, dar NIMIC, chiar NI-MIC, care sa merite pierderea timpului ca sa interoghezi baza de date. De fapt, nu iti zice nimic ce nu se regaseste in cartea pe care oricum o tii in mana cand scanezi codul... Te doare mintea!

Pe site-ul RAR ti se arata informatii despre marca si modelul masinii, de parca nu scrie in cartea de identitate scanata... Iti mai spune ce culoare este, ce tip de carburant foloseste, de parca nu scrie in cartea de identitate... Iti mai spune cate locuri are masina si care e seria cartii de identitate pe care tu o tii in mana. De parca nu stiai aceste lucruri... Nici urma de kilometri, reparatii, etc. NIMIC!

A, da! Iti spune si pana cand e valabil ITP-ul, informatie pe care oricum o puteai verifica tot la RAR pe site introducand doar seria cartii de identitate. Deci absolut nimic folositor pentru un eventual cumparator al masinii, deoarece poate la fel de bine sa citeasca si el ce scrie in carte.

Mai pe romaneste, Registrul Auto Roman nu a facut o aplicatie care sa-i ajute pe viitorii cumparatori. Nu a facut un sistem, asa cum promitea, care sa monitorizeze kilometrajul masinii. De fapt, nicio masina care ajunge la RAR pentru autenticitatea obligatorie la masinile aduse din strainatate, nu are introdusi in sistem numarul de kilometri. Ca asa e la romani...

Nu, nu se putea face o aplicatie cu adevarat utila. Un sistem informatizat care sa-ti arate kilometrii, accidente, evenimente prin Casco si RCA, de cate ori s-a schimbat proprietarul, prima inmatriculare, chemari in service ale producatorului si alte informatii utile. Nu se putea face asa ceva, era mult peste puterea RAR-ului de a realiza o asemenea minune. Doar nu putea sa fie si Romania ca Germania sau Austria, ce naiba... Asadar, cand vedeti acel cod pe noile carti de identitate, sa nu va pierdeti timpul sa-l scanati: nu aflati nimic. Ci doar ca RAR este o organizatie tipic romaneasca ce face lucruri bune si folositoare doar din vorbe.

Distribuie pe Facebook
mai multe