Politicienii s-au razgandit: vor interzicerea masinilor poluante din 2023

Politicienii s-au razgandit: vor interzicerea masinilor poluante din 2023
  • Din 2025, eliminarea masinilor Euro 4
  • Politicienii vor pe strazi doar masini noi
  • Propunerea, o aberatie imposibil de realizat
Distribuie pe Facebook

Se plimba pe internet un proiect de lege care nu fusese dezbatut si aprobat de Primaria Bucuresti, prin care se dorea interzicerea masinilor cu norma Euro 3 sau mai mica din 2020 si a celor Euro 4 din 2021. Acum, politicienii se razgandesc nitel.

Proiectul propunea o solutie pentru eliminarea poluarii in Bucuresti, si anume, interzicerea masinilor non-Euro, Euro 1 sau Euro 2 incepand cu 1 ianuarie 2019 si a celor Euro 3 din 2020. Asta ar fi insemnat ca aproximativ 200.000 de vehicule sa fie trase pe dreapta, sau sa fie utilizate, asa cum spunea propunerea, numai in intervalul nocturn 22:00 - 06:00, ceea ce era o aberatie.

Acum, acelasi politician pe numele sau Lucian Iliescu, consilier general in PMB, s-a razgandit. Vrea ca masinile mai vechi de Euro 2 inclusiv sa aiba aceeasi interdictie, adica de la 1 ianuarie 2019 sa fie interzise de la circulatie, dar masini Euro 3 sa fie interzise abia in 2023 iar cele Euro 4 in 2025.

Cu siguranta este nevoie de masuri care sa limiteze folosirea vehiculelor care polueaza, dar aceasta nu este o masura eficienta, deoarece este imposibil de verificat si pus in practica eficient. In schimb, soferii ar trebui descurajati prin impozite mai mari la masinile care polueaza, adica cele non-Euro, E1 sau E2, dupa care, in timp, si la masinile E3.

Alte tari din vest au luat deja masuri pentru limitarea acestor masini si vor urma in curand alte masuri mult mai drastice. Deja sunt orase in care masinile vechi nu au acces in zonele centrale, iar marile capitale au pus deja gand rau motorului diesel. Semne care duc la o singura concluzie: poluarea nu mai este permisa.

Si Romania vrea sa faca ceva in acest sens, dupa ce a scos taxa de poluare si au fost inmatriculate in Romania aproape 1 milion de rable cu avizul PSD. Insa interzicerea unor masini nu este o solutie, prin simplul fapt ca nu se poate verifica norma lor de poluare decat de echipaje RAR mobile care trebuie sa actioneze numai cu Politia Rutiera. Dar daca s-ar putea cumva delimitarea masinilor vechi si care polueaza de masini care scos noxe bune, prin taxarea acestora la impozit sau reintroducerea unei noi TAXE AUTO, s-ar putea sa fie o solutie buna.

Distribuie pe Facebook
mai multe