Radarele fixe revin in forta, spune Lucian Dinita pentru Jurnalul

Lucian Dinita a acordat un interviu publicatiei Jurnalul National, in care a raspuns la mai multe intrebari care ii macina pe soferii din Romania.
Trimite unui prieten
- Lucian Dinita: "Speranta noastra este ca in anul viitor legislatia sa fie concretizata si stabila. Exista un risc major in societatea romaneasca. Fiecare vrea sa modifice legea in asa fel incat sa-i fie lui bine, nu semenilor sai. Imi doresc o legislatie adaptata la normele europene si stabila. Prin stabilitate inteleg sa poti combate toate fenomenele din trafic fara sa mai fii nevoit sa modifici iar legea".
- Lucian Dinita: "In ceea ce priveste recuperearea banilor din amenzi, avem intr-adevar o problema. In strategia existenta la Consiliul Interministerial privind Siguranta Circulatiei se ia in vedere modelul bulgaresc. Acolo, odata cu permisul de conducere, primesti si un tichet. Cand primesti amneda, ti se ia tichetul si il primesti inapoi cand ai platit-o. Daca esti prins la volan fara tichet, ti se suspenda carnetul. Toata lumea vorbeste de marirea amenzilor. Dar daca oricum nu se platesc, care mai e rostul"?
- Lucian Dinita: "Exista un proiect de repunere in functiune a sistemelor fixe de masurare a vitezei. Noi ni le doream de la 1 ianuarie, dar va dura mai mult. Sunt probleme de ordin financiar. Totul se rezuma la bani, se cauta finantarea. Dar speram ca de la anul sa avem radare fixe pe drumuri. Inainte sa fie inchise, aveam 168. Daca am putea sa le si sporim, cu atat mai bine".
- Lucian Dinita: "Romanul are comportamente diferite in tara si afara. In Romania, daca drumul are limita de 30 de kilometri, merge cu 70 - 100. In Ungaria, daca semnul arata 30 de kilometri, merge cu 30, nici macar cu 40".
- Lucian Dinita: "Am incercat si acum suntem intr-o crestere de forma a ceea ce inseamna educatia rutiera in licee si facultati. Avem o problema la gimnaziu, unde nu avem accesul pe care l-am dori. Insa intentiea noastra este sa incepem din gradinita. Acolo se pot pune bazele unei educatii rutiere corespunzatoare. Din pacate, de cand sunt mici, copiii sunt speriati de parinti: daca nu esti cuminte, te dau la nenea politistul. Astfel, copiii cresc cu o repulsie fata de politisti".
- Lucian Dinita: "Cati dintre parinti realizeaza ce inseamna atunci cand copilul lor nu promoveaza examentul de conducere? Majoritatea parintilor gandesc ca fiul sau fiica lor nu au luat carnetul pentru ca nu au dat spaga, nu pentru ca n-au fost pregatiti. Cu cat obtii mai usor carnetul, cu atat risti sa te accidentezi pe tine sau pe altii".
- Lucian Dinita: "In martie, Ministrul de Interne mi-a impus sa fac un periplu in toata tara si sa stau de vorba cu fiecare agent al Politiei Rutiere. Am discutat despre modul de actiune, despre comportament, despre faptul ca nu exista un plan de amenzi. Am interzis cu desavarsire statul la panda - in curbe, in rampe, la cinci metri de indicatorul de intrare si iesire din localitate. Cum e frustrant pentru soferi, asa este si pentru mine sa mi se spuna ca echipajul de politie sta la panda, in conditiile in care masinile de politie sunt inscriptionate".
- Lucian Dinita: "In ultima luna si jumatate a inceput sa ne traga un semnal de alarma faptul ca la majoritatea evenimentelor rutiere produse, cel care se afla la volan este sub influenta bauturilor alcoolice. Alt lucru care ne da batai de cap reprezinta evenimentele rutiere in care soferii care sunt bauti nu opresc si pleaca de la locul accidentului. Este un lucru periculos in momentul de fata. Avem o crestere cu 11% a numarului de soferi prinsi sub influenta alcoolului la volan. Pana acum acest lucru nu reprezenta un fenomen in Romania".
- Lucian Dinita: "Noi am avut un set intreg de propuneri vis-a-vis de ceea ce inseamna realitatile traficului autohton. Va amintesc de violenta in trafic, aduceti-va aminte ca noi deja am propus suspendarea dreptului de a conduce pentru soferii violenti in trafic.
Am propus marirea perioadei se suspendare pentru fapte deosebit de grave. Exista o propunere care a fost formulata in Comisia Juridica, in ceea ce priveste incalcarea consecutiv de trei ori a regimului legal de viteza cu mai mult de 50 de kilometri peste limita admisa, perioada de suspendare a carnetului sa fie de un an".
- Lucian Dinita: "In ceea ce priveste recuperearea banilor din amenzi, avem intr-adevar o problema. In strategia existenta la Consiliul Interministerial privind Siguranta Circulatiei se ia in vedere modelul bulgaresc. Acolo, odata cu permisul de conducere, primesti si un tichet. Cand primesti amneda, ti se ia tichetul si il primesti inapoi cand ai platit-o. Daca esti prins la volan fara tichet, ti se suspenda carnetul. Toata lumea vorbeste de marirea amenzilor. Dar daca oricum nu se platesc, care mai e rostul"?
- Lucian Dinita: "Exista un proiect de repunere in functiune a sistemelor fixe de masurare a vitezei. Noi ni le doream de la 1 ianuarie, dar va dura mai mult. Sunt probleme de ordin financiar. Totul se rezuma la bani, se cauta finantarea. Dar speram ca de la anul sa avem radare fixe pe drumuri. Inainte sa fie inchise, aveam 168. Daca am putea sa le si sporim, cu atat mai bine".
- Lucian Dinita: "Romanul are comportamente diferite in tara si afara. In Romania, daca drumul are limita de 30 de kilometri, merge cu 70 - 100. In Ungaria, daca semnul arata 30 de kilometri, merge cu 30, nici macar cu 40".
- Lucian Dinita: "Am incercat si acum suntem intr-o crestere de forma a ceea ce inseamna educatia rutiera in licee si facultati. Avem o problema la gimnaziu, unde nu avem accesul pe care l-am dori. Insa intentiea noastra este sa incepem din gradinita. Acolo se pot pune bazele unei educatii rutiere corespunzatoare. Din pacate, de cand sunt mici, copiii sunt speriati de parinti: daca nu esti cuminte, te dau la nenea politistul. Astfel, copiii cresc cu o repulsie fata de politisti".
- Lucian Dinita: "Cati dintre parinti realizeaza ce inseamna atunci cand copilul lor nu promoveaza examentul de conducere? Majoritatea parintilor gandesc ca fiul sau fiica lor nu au luat carnetul pentru ca nu au dat spaga, nu pentru ca n-au fost pregatiti. Cu cat obtii mai usor carnetul, cu atat risti sa te accidentezi pe tine sau pe altii".
- Lucian Dinita: "In martie, Ministrul de Interne mi-a impus sa fac un periplu in toata tara si sa stau de vorba cu fiecare agent al Politiei Rutiere. Am discutat despre modul de actiune, despre comportament, despre faptul ca nu exista un plan de amenzi. Am interzis cu desavarsire statul la panda - in curbe, in rampe, la cinci metri de indicatorul de intrare si iesire din localitate. Cum e frustrant pentru soferi, asa este si pentru mine sa mi se spuna ca echipajul de politie sta la panda, in conditiile in care masinile de politie sunt inscriptionate".
- Lucian Dinita: "In ultima luna si jumatate a inceput sa ne traga un semnal de alarma faptul ca la majoritatea evenimentelor rutiere produse, cel care se afla la volan este sub influenta bauturilor alcoolice. Alt lucru care ne da batai de cap reprezinta evenimentele rutiere in care soferii care sunt bauti nu opresc si pleaca de la locul accidentului. Este un lucru periculos in momentul de fata. Avem o crestere cu 11% a numarului de soferi prinsi sub influenta alcoolului la volan. Pana acum acest lucru nu reprezenta un fenomen in Romania".
- Lucian Dinita: "Noi am avut un set intreg de propuneri vis-a-vis de ceea ce inseamna realitatile traficului autohton. Va amintesc de violenta in trafic, aduceti-va aminte ca noi deja am propus suspendarea dreptului de a conduce pentru soferii violenti in trafic.
Am propus marirea perioadei se suspendare pentru fapte deosebit de grave. Exista o propunere care a fost formulata in Comisia Juridica, in ceea ce priveste incalcarea consecutiv de trei ori a regimului legal de viteza cu mai mult de 50 de kilometri peste limita admisa, perioada de suspendare a carnetului sa fie de un an".
- Lucian Dinita: "Sub aspectul sigurantei rutiere trebuie precizat ca este al treilea an consecutiv cand numarul evenimentelor rutiere si mai ales al persoanelor decedate in accidentele de circulatie a scazut. De la inceputul anului si pana acum am avut 1832 de persoane decedate in accidente de circulatie. Acum trei ani, exact la aceeasi data, aveam 3068 de persoane decedate. Scaderea aceasta este deosebit de importanta".
Trimite unui prieten
Vezi toate comentariile (53)
-
Trager (panou frontal) bmw x3 f25 1400 Lei
Camera video marsarier oe mercedes-benz vito w639 2003-2014... 2910 Lei
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
-
Caseta directie land rover freelander (ln) (1998 - 2006)... 1483 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Electrovalva 3.0 tdi cdu cdud audi a6 c7 4g audi q5 a5 8f a6... 100 Lei
-
Difuzor bara spate audi a4 b9 (2016-2019) cod 8w0807521g 300 Lei
Dacia logan benzina 2020 7300 €
Injectoare hyundai i30 / kia ceed 1.6 crdi 2007 2008 2009 2010 200 Lei
-
Bara spate ford kuga 2 st-line facelift an 2016-2017-2018-2019... 600 Lei
Coloana directie renault clio ii 1998 2012 100 Lei
Elevator auto cu 2 coloane pe surub 4500 Lei
-
Cablaj bara spate oe dacia logan 2 2012→ 240153297r 510 Lei
Faruri bi-xenon hummer h3 cu lupa 3750 Lei
Bara fata grunduita vw jetta 05/10 200 Lei
-
Ventilator racire motor volvo v40 350 Lei
Aripa dreapta opel frontera b 1999 2004 350 Lei
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
-
Set ornamente crom grila radiator suzuki vitara (2015-2018) 200 Lei
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
Compresor clima citroen c5 2 1.6 hdi 2007-2017 9800839580 750 Lei
Panou sigurante bsm ab4 peugeot 508 i 2.0 hdi rxh hybrid4 163... 500 Lei
Armatura superioara bara fata toyota prius 2016-2017-2018 noua... 730 Lei
-
Ulei transmisie fatcom valvolina-f 1l 16 Lei
Roata janta tabla rezerva 185 60 15 r15 seat ibiza 2009 - 2014... 249.99 Lei
Grila dreapta proiector ceata bara fata audi a4 b8 2012-2015... 235 Lei
-
Grila radiator audi a4 b9 8w 2016 2017 2018 2019 350 Lei
Grila radiator neagra cu rama cromata audi a3 2008-2012 537 Lei
Carcasa oglinda pregatita pentru vopsit - ford puma 2000-2001,... 105.14 Lei
-
Dezmembram mercedes-benz clk-class c209 [2002 - 2005]...
Tub / furtun / racord aer admisie audi a6 c5 2.5 tdi 4x4 fab.... 30 Lei
Senzor presiune ac volkswagen touran (1t1, 1t2) [ 2003 - 2010... 100 Lei
-
Coloana directie renault clio 1 1991 1998 80 Lei
Toba finala sport audi a4 b5 friedrich motorsport 400 Lei
Bandou bara fata - renault captur 2017 , 620722890r 183.3 Lei



Publicat în categoria: Legislatie Auto
DATA PUBLICĂRII: 5 Decembrie 2011