SONDAJ: Esti de acord cu interdictia masinilor mai vechi de Euro 5 in centrul Bucurestiului?
- TAXA DE CENTRU platita pentru zona centrala
- ACCES INTERZIS pentru masinile non-Euro, Euro 1, Euro 2, Euro 3 si Euro 4
- TAXA OBLIGATORIE pentru toti cetatenii
Autoritatile din Bucuresti au anuntat ca urmeaza o reglementare in domeniul poluarii la nivelul capitalei. Prima varianta a fost taxarea suplimentara a masinilor care vor sa circule in centrul orasului. Dupa care a venit propunerea ca masinile vechi sa aiba interdictie totala. Ce parere ai?
TAXA DE CENTRU platita pentru zona centrala
O varianta la care se gandesc autoritatile in frunte cu Gabriela Firea este sa introduca o taxa de centru. Aceasta taxa de centru va fi pentru o anumita zona desemnata, in care masinile pot avea acces doar daca au achitat-o. Nu stie nimeni cum se poate plati aceasta taxa sau daca vor exista niste sisteme electronice sau stickere la bordul masinilor, iar montarea de bariere este imposibila la numarul urias de strazi care duc spre centru. Practic, sa obligi mainile care intra in centru sa achite o taxa este imposibil. De fapt e imposibil sa le verifici... Eventual, zona centrala poate avea alt sistem: locurile de parcare din centru sa aiba o taxa mult mai mare, iar cine nu are aceasta taxa platita, respectiv un bon in geam, sa primeasca ditamai amenda.
Dar ce politician intreg la minte vine cu asemenea solutii pentru reducerea poluarii? Taxa e facuta sa descurajeze traficul, dar ce se va face cu banii adunati de la soferi? Se vor planta copaci? Va creste numarul de parcuri verzi? Se vor instala sisteme de filtrare a aerului? Nu stie nimeni. Dar un lucru e cert: politicienii sunt experti la a cere bani, fara sa dea nimic in schimb.
ACCES INTERZIS pentru masinile non-Euro, Euro 1, Euro 2, Euro 3 si Euro 4
O alta varianta pentru reducerea poluarii in Bucuresti este interdictia masinilor vechi in centrul orasului, conform planurilor oficialilor. Adica politicienii se gandesc sa nu mai lase in zona centrala masinile mai vechi de Euro 5, adica cu o normal de poluare de la 0 la 4. Ci doar masinile Euro 5, 6 si cele electrice sau hibride. Cum se poate aplica o asemenea reglementare? Nu se poate sub nicio forma.
Autoritatile care ne conduc sunt de o incompetenta iesita din comun. S-au uitat la orase mari, ale caror centre sunt de tip circular, deoarece se bazeaza pe un centru medieval cu maximum 4 intrari, asadar usor de contorizat si controlat cu bariere. Bucurestiul nu are asa ceva, iar numarul de strazi care dau in zona centrala pe care autoritatile doresc sa o izoleze este de ordinul sutelor. Prin bariere nu se poate limita accesul, printr-o semnalizare speciala a masinilor poluante nu se poate, prin amendarea soferilor care vin cu asa ceva, nu se poate ca nu stie politistul ce norma are masina... In plus, ce faci cu rezidentii, cu locatarii acestor zone? Poti oare sa le interzici accesul? Nicidecum. Este doar o propunere lipsita de coerenta.
TAXA OBLIGATORIE pentru toti cetatenii
O varianta vehiculata este si una destul de probabila. Pentru ca romanii sunt experti la plata unor taxe fara sa aiba vreo legatura cu ei, cum ar fi diverse taxe de solidaritate gen Bancorex, probabil asa se va intampla si acum. O taxa de solidaritate introdusa la impozitul anual si colectata de fiecare primari de sector, dupa care descarcata la bugetul general. O taxa modica, de 5 lei/an de persoana, numit TAXA DE POLUARE, la care romanul nu va stramba din nas pentru ca e mica si nu se simte la buzunar, dar daca inmultesti cu 2 milioane, lucrurile stau altfel. Si aduni destui bani incat sa zici ca tu faci ceva pentru a imbunatati calitatea aerului din capitala, dar de fapt ai strans bani pentru realizarea unor statui inutile.
Absolut toate solutiile propuse de autoritati in acest moment sunt aberante si hilare. De fapt, solutia reala de scadere a poluarii in Bucuresti este extrem de simpla si la indemana: rezolva problema traficului lucrand la infrastructura si la mijloacele de transport in comun, termina naibii metroul ala din Dr. Taberei care a costat mai mult decat intreg proiectul de racheta a lui Elon Musk, si poluarea va scadea. O masina care are nevoie de 1 ora ca sa ajunga de acasa la munca polueaza mai mult decat una care face doar 20 de minute, nu? E simplu. Dar politicienilor nu le plac solutiile simple din care nu pot fura.
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 12500 €
- Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Vw touran diesel 2011 5790 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Vw passat gmo 2017 11900 € Ford s-max 2.0 2011 6200 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 €
- Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Audi q5 quatro 2017 23800 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Kia carens euro 5b 2015 7950 €