LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noua Honda Civic Type R

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noua Honda Civic Type R
Este cel mai puternic hot-hatch cu tractiune fata al momentului. Chiar si cel mai rapid, fie acum vorba intre noi. Aspectul sau exterior mimeaza o masina de curse indiferent de unghiul din care este privit, in timp ce interiorul... ei bine, interiorul are niste scaune sa le tot pomenesti. Sa fie oare aceasta reteta castigatoare?
Distribuie pe Facebook

Cel mai puternic hot-hatch cu tractiune fata al momentului.

Uita de Ford Focus ST, Volkswagen Golf GTI, Renault Megane RS sau Opel Astra OPC. In cazul in care puterea maxima este principalul criteriu dupa care te ghidezi atunci cand iti alegi hot-hatch-ul (cu tractiune fata), noua Honda Civic Type R reprezinta alegerea ideala.

Nu de alta, dar cea de-a patra generatie a modelului japonez de dimensiuni compacte si inalta performanta nu are nici un fel de rival atunci cand vine vorba despre acest aspect. Si asta multumita unei motorizari turbo oferite in premiera. Vorbim, mai exact, despre o motorizare turbo cu patru cilindri si capacitate de doi litri, ce produce 310 cai putere la 6.500 rpm si 400 Newton-Metri la 2.500 rpm.

Cel mai rapid hot-hatch cu tractiune fata al momentului.

Adaugam in meniu si o transmisie manuala cu sase rapoarte, plus un diferential cu alunecare limitata, iar cifrele si numerele rezultate sunt dintre cele mai impresionante: noua Honda Civic Type R are nevoie de numai 5.7 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, acul vitezometrului continuandu-si apoi incursiunea pana la o valoare record de 270 de kilometri pe ora.

Performantele in linie dreapta nu sunt insa singurele atuuri ale hot-hatch-ului japonez. Cea de-a patra generatie a modelului sport de dimensiuni compacte se descurca exemplar si cu virajele, timpul de 7 minute si 50,63 de secunde obtinut la Nurburgring reprezentand cea mai buna dovada in acest sens.

La o adica, noua Honda Civic Type R este cea mai rapida masina cu tractiune fata care a vizitat vreodata circuitul german, printre autoturismele lasate cu ochii in soare numarandu-se inclusiv nume celebre precum BMW M3 CSL, Mercedes SL65 AMG Black Series, Jaguar XKR-S, Ferrari F430, sau Lamborghini Gallardo.

Functia inaintea formei.

Secretul acestei reusite consta nu doar in suspensia dotata cu amortizoare ajustabile in patru moduri diferite, sistemul de franare ce gazduieste la nivelul puntii frontale discuri Brembo 350 milimetri cu etriere in patru pistonase sau noul mod +R proiectat special pentru circuit, ci si in pachetul aerodinamic ce pune functia inaintea formei.

Dezvoltat in tunelul de vant si testat atat la Suzuka, cat si pe Nurburgring, acesta propune o serie de elemente stilistice greu de trecut cu vederea, prelungirea si prizele uriase din echiparea spoilerului fata, extensiile supradiomensionate ce insotesc aripile laterale sau difuzorul masiv integrat la nivelul spoilerului spate numarandu-se printre atractiile principale. Alaturi de pragurile laterale proeminente, cele doua eleroane ale portbagajului si jantele din aliaj pe 19 inch, bineinteles.

Acum, in ceea ce priveste departamentul interior, lucrurile stau in felul urmator: volanul in trei spite dispune de o parte inferioara plata, scaunele fata ofera tot suportul (lateral) din lume, iar ceasurile de bord au primit noi functii - precum afisarea fortelor G ce actioneaza asupra masinii.

Like ori Dislike?

Faptul ca cea de-a patra generatie a modelului Honda Civic Type R se confunda cu titlul de cel mai puternic si mai rapid hot-hatch cu tractiune fata al momentului nu-l poate schimba nimeni. Un alt aspect care nu poate fi schimbat (radical) este design-ul, care ar putea naste cateva controverse prin prisma agresivitatii debordante.

Tragand totusi linie, care este parerea ta?

Sondaj

Noua Honda Civic Type R - Like ori Dislike?

In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Audi R8. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (15) Poze Noua Honda Civic Type R
mai multe
Publicat în categoria: Like ori Dislike DATA PUBLICĂRII: 24 Martie 2015