LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi R8
Debut in cadrul Salonului Auto International de la Geneva 2015.
Dupa luni intregi de proiectare, dezvoltare si testare, cea de-a doua generatie a modelului Audi R8 a debutat oficial cu ocazia Salonului Auto International de la Geneva 2015.
Supercarul german a sosit in orasul elvetian in doua arome complet diferite si oarecum opuse, vizitatorii avand de ales intre o versiune clasica, pe benzina, si o varianta extrem de moderna, cu propulsie pe... baterii.
Carburant fosil sau electricitate?
Spre deosebire de predecesorul sau, noul Audi R8 nu poate fi comandat si alaturi de o motorizare V8.
Cererea pentru un astfel de model a scazut dramatic in ultima perioada de timp, sustin oficialii companiei din Ingolstadt, astfel ca cei care prefera mirosul benzinei vor avea de-aceasta data la dispozitie o singura unitate cu zece cilindri in V si capacitate de 5.2 litri.
Versiunea de baza pune pe tava un total de 540 cai putere si 540 Newton-Metri, acceleratia de la 0 la 100 km/h realizandu-se astfel in 3.5 secunde. Lista cu specificatii tehnice continua cu viteza maxima de 323 kilometri pe ora si consumul mediu de carburant de 11.8 litri la 100 kilometri.
Nemultumit cu aceasta insiruire de cifre si numere? Si cea de-a doua generatie a supercarului german se poate lauda cu o varianta V10 Plus, caracterizata de un set de valori maxime cu 610 CP si 560 Nm in prim plan.
In cazul de fata, sprintul 0 - 100 km/h devine realitate dupa numai 3.2 secunde, pe cand acul vitezometrului se poate lauda cu o incursiune pana la 330 kilometri pe ora. Nu ca ar reprezenta un factor decisiv, insa consumul mediu se invarte acum in jurul valorii de 12.4 litri de benzina la 100 kilometri.
Important de precizat, livrarea cailor putere se face in ambele cazuri catre toate cele patru roti, exclusiv prin intermediul unei transmisii cu sapte rapoarte si dublu ambreiaj. Asadar, adio cutie manuala pentru noul Audi R8!
In schimb, cea de-a doua generatie a supercarului german dispune de o varianta complet electrica, servita alaturi de doua motoare si un pachet de baterii cu capacitate de 92 kWh. Rezultatul? 462 CP si 920 Nm, 0 - 100 km/h in 3.9 secunde si autonomie de 450 kilometri.
Mai mult carbon si aluminiu inseamna mai putine kilograme.
Dupa cum precizam si la momentul lansarii, noul Audi R8 este construit pe aceeasi platforma ce combina aluminiul si fibra de carbon precum italianul Lamborghini Huracan L610-4, deznodamantul constand intr-un minus de greutate.
Intr-o alta ordine de idei, cea de-a doua generatie a supercarului german este cu pana la 50 kg mai usoara comparativ cu modelul anterior, versiunea de top V10 Plus cantarind aproximativ 1.454 kilograme. Situatia nu se arata la fel de bine si in cazul variantei e-tron, care urca pana la 1.840 kg din acest punct de vedere.
Evolutie si revolutie in acelasi timp.
Pe plan estetic, noul Audi R8 reprezinta o provocare majora. Cea de-a doua generatie a supercarului german pastreaza cateva dintre liniile si formele care au facut faimos vechiul model, principalele modificari operate de designerii din Ingolstadt regasindu-se la nivel de detaliu.
In contrast total cu exteriorul, interiorul aduce schimbari dintre cele mai vizibile si mai variate, display-ul de 12.3 inci complet configurabil si comenzile sistemului de climatizare integrate la nivelul gurilor de ventilatie - ambele imprumutate de la ultimul TT, fiind principalele atractii intalnite aici.
De la 165.000 de euro.
Remarcabil din punct de vedere tehnic si plin de controverse pe plan estetic, noul Audi R8 soseste la vanzare cu ale sale plusuri si minusuri incepand cu vara acestui an. Clientii vor avea de scos din buzunar pentru serviciile celei de-a doua generatii a supercarului german un minimum de 165.000 (R8 V10) sau 187.400 euro (R8 V10 Plus), cei care prefera modelul e-tron mai avand de asteptat pentru un pret oficial.
Merita sau nu? Acum depinde din ce unghi privesti. Tu ce crezi?
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Ferrari 488 GTB. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Audi q5 quatro 2017 23800 € Vw passat gmo 2017 11900 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Vw touran diesel 2011 5790 € Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 13500 €
- Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 €
- Piese auto pentru volkswagen passat b6 2.0tdi bmp cutie dsg... Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 €
- Ford s-max 2.0 2011 6200 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €