LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Aston Martin Vanquish

Frumusete:Chiar daca in formula Aston Martin puterea pare sa reprezinte ingredientul cel mai de valoare, majoritatea creatiilor semnate de designerii britanici se remarca in special prin frumusetea de care dau dovada. Linii atent-sculptate si acompaniate de forme usor-curgatoare, elemente elegante combinate cu motive agresive, plus o impresionanta atentie acordata detaliilor, toate aceste trasaturi fac din automobilele nascute in Gaydon unele dintre cele mai marete realizari ale omenirii.
In cadrul recent-lansatului Vanquish, fascinatia prezenta la nivelul aspectului estetic vine din procesul de evolutie de la modelul DBS, in lista cu atractii principale inscriindu-se splitter-ul fata dramatic-stilizat, difuzorul spate de dimensiuni mai mult decat generoase si stopurile clar influentate de nava amiral One-77. De asemenea, supercarul britanic este pus in lumina reflectoarelor si de multiplele insertii de fibra de carbon, dezirabilul material acoperind atat o buna parte din spoilerele fata / spate, respectiv pragurile laterale, cat si plafonul cu totul, in intregime.
La interior, evolutia consta in redesenarea integrala a consolei centrale, de acelasi tratament bucurandu-se si fetele usilor. De asemenea, numeroase imbunatatiri au fost operate si la nivelul sistemului de infotainment sau al spatiilor de depozitare (iti vine sa crezi sau nu, noul Aston Martin Vanquish se lauda cu un portbagaj mai incapator decat, de exemplu, cel al unui Volkswagen Golf), intreaga situatie culminand cu alegerea unor materiale mai calitative ca niciodata.
Putere:
In acelasi asentiment cu modificarile efectuate de departamentul estetic, inginerii britanici s-au grabit sa amplifice emotia oferita de componentele ce dau nastere compartimentului tehnic. Astfel, noul Aston Martin Vanquish ascunde sub a sa interminabila capota o versiune imbunatatita a V12-lui de sase litri prezent pe DBS, ce promite un total de 573 CP si 620 Nm.
Livrarea puterii catre rotile spate se face in continuare prin intermediul unei transmisii automate cu sase rapoarte, cele doua caracteristici lucrand impreuna pentru a propulsa supercarul din Gaydon de la 0 la 100 km/h in aproximativ 4.1 secunde. Nici viteza maxima nu este mai impresionanta (in raport cu valorile maxime), cel aflat in spatele volanului fiind nevoit sa se multumeasca cu "dor" 295 kilometri pe ora - spre exemplu, vechiul DBS se lauda cu putin peste 300 km/h.
Alaturi de surplusul de putere, noul Aston Martin Vanquish mai beneficiaza si de o distributie a masei aproape perfecta, de 50:50. De asemenea, rigiditatea torsionala a crescut cu mai mult de 25 de procente, suspensia a fost si ea revizuita semnificativ, in timp ce forta de franare urmeaza a fi asigurata de un sistem de franare ultra-performant, echipat cu discuri ceramice de 398 milimetri pe fata, respectiv 360 milimetri pe spate.
Puse cap la cap, toate aceste semnificatii tehnice ar trebui sa faca din ultima creatie a constructorului britanic nu doar un super-GT, ci si un supercar in adevaratul sens al cuvantului - rapid atat in linie dreapta, cat si de-a lungul curbelor.
Suflet:
In cazul in care te intrebi care sunt elementele principale ce-i insufla suflet unui automobil, raspunsul general este aproape imposibil de dat. Daca vorbim insa strict de noul Aston Martin Vanquish, ca si in cazul celorlalte creatii Aston Martin, exista anumite detalii pe care nu le gasim la alte modele: prezenta impozanta, caracterul special, emotia livrata si faptul ca este construit manual, intr-o mai-mult-opera-de-arta-decat-fabrica-auto, de oameni cu adevarati pasionati de ceea ce fac fiind dintre cele mai reprezentative.
Totul are insa si un pret: la 189.995 lire sterline, noul Aston Martin Vanquish nu este nici cel mai ieftin supercar si nici cel mai performant. Ar putea fi insa cel mai frumos. Asta daca nu ar exista modelul DBS.
Acum, ca ai auzit parerea noastra, este randul nostru sa ascultam opinia ta. De asemenea, te invitam sa votezi si in sondajul de mai jos.
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Lexus GS. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
-
Vw golf 1,4 tsi 2015 8500 €
Dezmembrez peugeot boxer 3 maxi frigorific 2.0 hdi ahn euro 6
Mini cooper s countryman all4 2014 9990 €
-
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3000 €
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3000 €
Bmw 118 118i ~ benzina euro 5 ~ a/c senz park scaune incalzite... 3300 €
-
Bmw 520 diesel 2009 8200 €
Dacia duster 1,5 dci , 110 cp 2013 6400 €
Dezmembrez fiat talento/renault trafic 3/opel vivaro b 1.6 dci...
-
Dezmembrez mercedes-benz w167 gle 350 de 4matic hybrid...
Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
Mercedes a 160 benzina 2010 2899 €
-
Opel astra 1.7diesel euro 5 ~ clima scaune incalzite senz park... 4400 €
Ford puma full led motorizare 1,5 diesel ecoboost consum 4... 13500 €
Vw golf 2.0 tdi 2018 10200 €
-
Droser calculator modul far led mercedes w247,glc w253,gle... 500 Lei
Vw amarok 2.0 tdi 2011 10700 €
Opel insignia diesel 2014 5399 €
-
Smart fortwo 1 2011 3500 €
Pachet exterior compatibil cu mercedes vito / v class w447... 3999 Lei
Chevrolet aveo base 56 2009 1990 €
-
Citroen c-elysée 1.6diesel euro 6 ~ clima pilot senz park 2016 4500 €
Droser,calculator,balast, modul led mercedes cod a2479003403 700 Lei
Renault fluence 1.5diesel euro 5 a/c geamuri+oglinzi electrice... 3700 €
-
Vw golf 1.6 tdi 2013 2999 €
Dezmembrez ford tourneo connect 1.0 ecoboost sfcf 100 cai...
Citroen ds5 2.0bluehdi 2015 7050 €
-
Mazda 6 diesel 2013 6500 €
Bmw f10 xdrive 528i defect (nu porneste) m-paket 2.0 benzina... 11500 €
Dezmembrez skoda octavia iv 1.0 tsi 110 cai cutie manuala 6...
-
Nissan leaf tekna special 2019 18900 €
Vw golf benzina 2010 2901 €
Dacia pick up benzina+gpl 2008 5500 €
-
Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
Jeep grand cherokee 159000 km ~ diesel euro 5 ~ 4x4 automata 2013 10990 €
Mitsubishi outlander 4g63t 2006 4000 €


