LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Aston Martin Vanquish
Frumusete:Chiar daca in formula Aston Martin puterea pare sa reprezinte ingredientul cel mai de valoare, majoritatea creatiilor semnate de designerii britanici se remarca in special prin frumusetea de care dau dovada. Linii atent-sculptate si acompaniate de forme usor-curgatoare, elemente elegante combinate cu motive agresive, plus o impresionanta atentie acordata detaliilor, toate aceste trasaturi fac din automobilele nascute in Gaydon unele dintre cele mai marete realizari ale omenirii.
In cadrul recent-lansatului Vanquish, fascinatia prezenta la nivelul aspectului estetic vine din procesul de evolutie de la modelul DBS, in lista cu atractii principale inscriindu-se splitter-ul fata dramatic-stilizat, difuzorul spate de dimensiuni mai mult decat generoase si stopurile clar influentate de nava amiral One-77. De asemenea, supercarul britanic este pus in lumina reflectoarelor si de multiplele insertii de fibra de carbon, dezirabilul material acoperind atat o buna parte din spoilerele fata / spate, respectiv pragurile laterale, cat si plafonul cu totul, in intregime.
La interior, evolutia consta in redesenarea integrala a consolei centrale, de acelasi tratament bucurandu-se si fetele usilor. De asemenea, numeroase imbunatatiri au fost operate si la nivelul sistemului de infotainment sau al spatiilor de depozitare (iti vine sa crezi sau nu, noul Aston Martin Vanquish se lauda cu un portbagaj mai incapator decat, de exemplu, cel al unui Volkswagen Golf), intreaga situatie culminand cu alegerea unor materiale mai calitative ca niciodata.
Putere:
In acelasi asentiment cu modificarile efectuate de departamentul estetic, inginerii britanici s-au grabit sa amplifice emotia oferita de componentele ce dau nastere compartimentului tehnic. Astfel, noul Aston Martin Vanquish ascunde sub a sa interminabila capota o versiune imbunatatita a V12-lui de sase litri prezent pe DBS, ce promite un total de 573 CP si 620 Nm.
Livrarea puterii catre rotile spate se face in continuare prin intermediul unei transmisii automate cu sase rapoarte, cele doua caracteristici lucrand impreuna pentru a propulsa supercarul din Gaydon de la 0 la 100 km/h in aproximativ 4.1 secunde. Nici viteza maxima nu este mai impresionanta (in raport cu valorile maxime), cel aflat in spatele volanului fiind nevoit sa se multumeasca cu "dor" 295 kilometri pe ora - spre exemplu, vechiul DBS se lauda cu putin peste 300 km/h.
Alaturi de surplusul de putere, noul Aston Martin Vanquish mai beneficiaza si de o distributie a masei aproape perfecta, de 50:50. De asemenea, rigiditatea torsionala a crescut cu mai mult de 25 de procente, suspensia a fost si ea revizuita semnificativ, in timp ce forta de franare urmeaza a fi asigurata de un sistem de franare ultra-performant, echipat cu discuri ceramice de 398 milimetri pe fata, respectiv 360 milimetri pe spate.
Puse cap la cap, toate aceste semnificatii tehnice ar trebui sa faca din ultima creatie a constructorului britanic nu doar un super-GT, ci si un supercar in adevaratul sens al cuvantului - rapid atat in linie dreapta, cat si de-a lungul curbelor.
Suflet:
In cazul in care te intrebi care sunt elementele principale ce-i insufla suflet unui automobil, raspunsul general este aproape imposibil de dat. Daca vorbim insa strict de noul Aston Martin Vanquish, ca si in cazul celorlalte creatii Aston Martin, exista anumite detalii pe care nu le gasim la alte modele: prezenta impozanta, caracterul special, emotia livrata si faptul ca este construit manual, intr-o mai-mult-opera-de-arta-decat-fabrica-auto, de oameni cu adevarati pasionati de ceea ce fac fiind dintre cele mai reprezentative.
Totul are insa si un pret: la 189.995 lire sterline, noul Aston Martin Vanquish nu este nici cel mai ieftin supercar si nici cel mai performant. Ar putea fi insa cel mai frumos. Asta daca nu ar exista modelul DBS.
Acum, ca ai auzit parerea noastra, este randul nostru sa ascultam opinia ta. De asemenea, te invitam sa votezi si in sondajul de mai jos.
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Lexus GS. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Kia carens euro 5b 2015 7950 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Audi q5 quatro 2017 23800 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Ford s-max 2.0 2011 6200 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Piese auto pentru volkswagen passat b6 2.0tdi bmp cutie dsg... Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 €
- Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 13500 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Vw passat gmo 2017 11900 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 €