LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Lexus GS

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Lexus GS
Dupa o fastuoasa lansare organizata cu ocazia editiei de anul trecut a evenimentului Pebble Beach Concours d'Elegance, ultima generatie a limuzinei japoneze Lexus GS a ajuns in cele din urma si pe teritoriul Romaniei. Prima impresie este una extrem de pozitiva. De asemenea, asteptarea pare sa fi meritat pe deplin.
Distribuie pe Facebook
Primul Lexus GS si-a facut aparitia in showroom-urile de pe Batranul Continent in urma cu aproximativ doua decenii si, la fel ca mai toate automobilele constructorului japonez de la acea perioada, nu a reusit sa transmita mai nimic clientilor europeni. Dar inginerii niponi nu s-au dat batuti, ci au continuat permanent imbunatatirea creatiei lor. Drept urmare, ajuns intre timp la cea de-a patra generatie, modelul Lexus GS se prezinta intr-un ambalaj impunator si urmat de o lista cu ingrediente mai impresionante ca niciodata. Sa o luam insa pe rand.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Lexus GS

Design Exterior. Design Interior. Pachet F-Sport. In principiu, tot ce tine de aspectul stilistic.

Dezvaluit cu ocazia editiei de anul trecut a evenimentului Pebble Beach Concours d'Elegance, ultimul Lexus GS aduce in prim-plam versiunea evoluata a limbajului de design L-finesse. Spre deosebire de modelul pe care il inlocuieste, noul automobil al constructorului japonez iese in evidenta printr-un aspect exterior extrem de indraznet, pus in valoare in special de grila radiatorului mult mai accentuata si mai impunatoare ca pana acum.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Lexus GS

De asemenea, tot in partea partea frontala remarcam si noile faruri inzestrate cu LED-uri in forma literei L, in timp ce lista cu atractii principale continua la nivelul partii spate, acolo unde privitorii vor avea ocazia de a face cunostinta cu o noua pereche de stopuri, caracterizata de lampi in aceeasi forma a literei L. In cele din urma, nu vor trece neobservate nici tips-urile evacuarii integrate in designului spoilerului, o impresie puternica fiind creata si de liniile atent-sculptate prezente la nivelul portbagajului, respectiv pragurilor laterale.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Lexus GS

Totusi, pentru cei care gasesc noul GS ca fiind prea plictisitor, Lexus a pregatit pachetul estetic F-Sport, compus din elemente dintre cele mai agresive, precum un spoiler fata dramatic-stilizat, un spoiler spate inzestrat cu difuzor de aer, un eleron pentru portbagaj si, nu in ultimul rand, un set de jante pe 19 inci.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Lexus GS

Odata ajunsi la interior, viitorii pasageri vor descoperi o serie de linii si forme futuriste, ce dau nastere unui design modern si usor extraterestru. De asemenea, cei de la Lexus afirma ca interiorul noului GS a fost construit in jurul soferului si ofera o experienta unica a condusului. Trecand insa peste aceste detalii, important de precizat este ca cea de-a patra generatie a modelului japonez este si automobilul de serie echipat cu cel mai mare ecran LCD din lume - un ecran LCD ce masoara nici mai mult, nici mai putin de 12.3 inci!

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Lexus GS

Gama de motorizari, tehnologii si tot ceea ce are stransa legatura cu partea tehnica.

Asemeni predecesorilor sai, ultima generatie a limuzinei Lexus GS este disponibila exclusiv in compania unor motoare pe benzina (fie ele insotite sau nu de cate unul ori mai multe motoare electrice). Mai exact, gama de motorizari a automobilului japonez include in componenta sa trei propulsoare V6, ce dezvolta puteri cuprinse intre 209 si 317 CP.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Lexus GS

Versiunea de baza este reprezentata de modelul GS250, echipat cu o unitate de 2.5 litri ce pune la dispozitia celui aflat la volan 209 cai putere si 253 Newton-Metri. Meniul tehnic este completat de o transmisie automata cu sase rapoarte si un sistem de tractiune spate, acceleratia de la 0 la 100 km/h realizandu-se astfel in doar 8.5 secunde. Viteza maxima este de 225 km/h, in timp ce consumul de carburant se invarte in jurul intervalului 8.9 - 9.3 litri la 100 de kilometri.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Lexus GS

Urmatoarea pe lista, versiunea GS350 AWD (care, fie vorba intre noi, nu este disponibila pe piata din Romania) se bucura de serviciile unui motor de 3.5 litri, capabil sa produca nici mai mult, nici mai putin de 317 CP si 378 Nm. Si in cazul de fata valorile sunt livrate catre roti (de aceasta data catre toate cele patru) de o cutie automata cu sase viteze, primii 100 km/h venind dupa circa 6.3 secunde. De aceasta data insa, viteza maxima a fost limitata la 190 km/h, iar valoarea asociata consumului de benzina este de 10.2 litri la 100 km.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Lexus GS

Ultima, dar nu cea din urma, varianta GS450h ascunde sub capota tot o unitate V6 de 3.5 litri dar care, datorita celor doua motoare electrice prezente la datorie, dezvolta un generos 345 cai putere. Drept urmare, acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in numai 5.9 secunde, acul vitezometrului urmand a-si continua incursiunea pana la pragul celor 250 kilometri pe ora. Si totul in schimbul a doar 5.9 litri la suta de kilometri.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Lexus GS

In ceea ce priveste lista cu imbunatatirile de ordin tehnic, trebuie mentionat ca noul Lexus GS beneficiaza de o caroserie cu 14 procente mai rigida, de o suspensie complet noua si, nu in ultimul rand, de un sistem de franare mult mai performant ca pana acum. De asemenea, inginerii japonezi au pus accentul si pe capitolul siguranta, ultima generatie a celebrei limuzine oferind unele dintre cele mai avansate sisteme.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Lexus GS

Iar aici avem de mentionat urmatoarele: DRS (Dynamic Rear Steering), VGRS (directie asistata cu raport de multiplicare variabil), VDIM (sistemul de management integrat al dinamicii automobilului), AVS (suspensia adaptiva variabila), HAC (sistemul de asistare la urcarea pantelor), ECB (controlul electronic al franarii), sistemul Head-Up Display si, nu in ultimul rand, sistemul de monitorizare al unghiului mort.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Lexus GS

Pe scurt, ca un mic rezumat a ceea ce am precizat pana acum, noul Lexus GS se anunta mai impresionant ca niciodata. Va avea insa vreo sansa in a detrona la vanzari automobilele germane? Putin probabil. Cu toate acestea insa, ultima generatie a limuzinei germane merita un mare LIKE pentru "noul" sau caracter special. Mai departe, asteptam parerea ta argumentata.

Sondaj

Noul Lexus GS - LIKE ori DISLIKE?



In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Shelby GT500. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (123) Poze Noul Lexus GS - Galerie Foto
mai multe
Publicat în categoria: Like ori Dislike DATA PUBLICĂRII: 21 Iunie 2012