LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi TT-RS

Scurta incursiune in istoria modelului Audi TT-RS.
Ideea unui automobil compact cu multi cai putere sub capota a fascinat omenirea inca de la inceputurile sale. Asa au aparut, practic, hot-hatch-urile, iar mai apoi - mult mai apoi, Audi TT-RS.
Prima generatie a modelului german de inalta performanta a debutat la sfarsitul anilor 2000 si a reusit sa impresioneze intreaga planeta cu cifrele sale. 340 CP si 450 Nm intr-o masina atat de mica?
Ei bine, acesta avea sa fie doar inceputul, cei de la Audi condimentand ulterior reteta cu o versiune si mai aromata, comercializata alaturi de sufixul Plus. Da, acel TT-RS Plus, de 360 de cai putere.
Povestea continua.
25 aprilie 2016. Intreaga industrie constructoare de masini fierbe. Doar cateva momente au mai ramas pana la deschiderea editiei cu numarul 14 a evenimentului Beijing International Automobile Exhibition.
Audi este una dintre companiile prezente la fata locului, producatorul german sosind alaturi de cea de-a doua generatie a modelului TT-RS. Publicul asteapta nerabdator ceremonia oficiala de lansare.
Iata ca au sosit si cifrele modelului de inalta performanta din Ingolstadt. Propulsia este asigurata in continuare o unitate turbo cu cinci cilindri in linie si capacitate de 2.5 litri, insa puterea maxima a crescut.
Mai mult de-atat, cei 400 CP sunt insotiti acum de 480 Nm. Cu totii sunt pusi pe asfalt cu ajutorul unei transmisii S tronic cu sapte rapoarte si al unui sistem de tractiune integrala cu torque-vectoring.
Drept urmare, noul Audi TT-RS promite sa accelereze de la 0 la 100 km/h in numai 3.7 secunde atunci cand este servit in versiunea Coupe. Cate alte automobile de clasa compacta se pot lauda cu o asemenea performanta?
Exista chiar modele de la Ferrari, Lamborghini sau Porsche care nu se descurca la fel de bine din acest punct de vedere. Inclusiv vechiul R8 va avea probleme in a se tine dupa fratiorul sau mai mic.
Te intereseaza mai mult varianta Roadster? In acest caz vei fi nevoit sa te multumesti cu un 0 - 100 km/h in 3.9 secunde, insa viteza maxima va fi identica: limitata la 250 sau, in mod optional, 280 de km/h.
Ce spui? Partea cu circuitul este cea care conteaza cu adevarat? In functie de banii platiti, acelasi Audi TT-RS ofera inclusiv suspensie ajustabila cu amortizoare magnetoreologice sau sistem de franare cu discuri carbon-ceramice.
Avem si patru moduri diferite de condus - comfort, auto, dynamic sau individual, dar si numeroase imbunatatiri de ordin aerodinamic - vezi prizele frontale supradimensionate sau eleronul posterior fix.
Pe noul Audi TT-RS il vei mai recunoaste si dupa cele doua tips-uri ovale ale sistemului de evacuare sau stopurile oferite in premiera alaturi de tehnologia OLED.
La interior, volanul sport in trei spite si cu parte inferioara plata este insotit de scaune cu suport lateral marit, a caror tapiterie prezinta cusaturi realizate sub forma de carouri.
Nu lipsesc din meniu, de asemenea, nici padelele pentru schimbarea vitezelor sau ornamentele din fibra de carbon, meniul continuand cu ceasurile de bord specifice si butonul pentru reglarea sunetului evacuarii,
Performanta vine cu un pret.... pe masura.
Dupa cum precizam si anterior, noul Audi TT-RS nu are niciun fel de rival din punctul de vedere al performantelor. La 66.400 euro insa, automobilul din Ingostaldt depaseste cu mai bine de 2.200 de euro proaspat lansatul Porsche 718 Cayman S.
Cel din urma ofera, ce-i drept, numai 350 de cai putere, iar meniul standard cuprinde o transmisie manuala in sase rapoarte. Recupereaza insa prin motorul turbo de 2.5 litri montat central, dar este suficient pentru a castiga razboiul?
Raspunsul la aceasta intrebare va veni cel mai probabil odata cu trecerea timpului, singura certitudine fiind ca nu exista alternativa mai buna decat Audi TT-RS la suma de bani anterior mentionata. Nu daca vrei cea mai rapida acceleratie.
Asadar, acestea fiind spuse, noi ne oprim aici si asteptam cu nerabdare parerea ta cu privire la cea de-a doua generatie a modelului german de inalta performanta. LIKE ori DISLIKE?
Sondaj |
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Volvo S90. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
-
Ford focus diesel 2012 3950 €
Dacia pick up benzina+gpl 2008 5500 €
Ford puma full led motorizare 1,5 diesel ecoboost consum 4... 13500 €
-
Cauciucuri m+s semperit speed-grip 2 195/65/15 800 Lei
Bmw f10 xdrive 528i defect (nu porneste) m-paket 2.0 benzina... 11500 €
Mitsubishi outlander 4g63t 2006 4000 €
-
Anvelopa r20 255/55 dot 2018 land rover freelander [1998 -... 300 Lei
Vw golf 1.6 tdi 2013 2999 €
Renault fluence 1.5diesel euro 5 a/c geamuri+oglinzi electrice... 3700 €
-
Citroen c-elysée 1.6diesel euro 6 ~ clima pilot senz park 2016 4500 €
Chevrolet aveo base 56 2009 1990 €
Dacia duster 1,5 dci , 110 cp 2013 6400 €
-
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3000 €
Opel astra 1.7diesel euro 5 ~ clima scaune incalzite senz park... 4400 €
Motor benzina 266920 1.5 benzina mercedes-benz a-class w169 2004 2000 Lei
-
Smart fortwo 1 2011 3500 €
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3000 €
Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
-
Motor benzina apf 1.6 benzina volkswagen golf iv 1j1 1997-2005 1000 Lei
Jeep grand cherokee 159000 km ~ diesel euro 5 ~ 4x4 automata 2013 10990 €
Nissan leaf tekna special 2019 18900 €
-
Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
Bmw 520 diesel 2009 8200 €
Cauciucuri vara barum dot 2022 185/65/15 800 Lei
-
Mercedes a 160 benzina 2010 2899 €
Set curea transmisie cu caneluri bmw x3 (e83) (2004 - 2011)... 506 Lei
Mini cooper s countryman all4 2014 9990 €
-
Citroen ds5 2.0bluehdi 2015 7050 €
Dezmembrez peugeot 3008 hybrid 4x4 2.0 hdi rhc 200 cai an 2012
Vw amarok 2.0 tdi 2011 10700 €
-
Dezmembrez ford tourneo connect 1.0 ecoboost sfcf 100 cai...
Vw golf 1,4 tsi 2015 8500 €
Bmw 118 118i ~ benzina euro 5 ~ a/c senz park scaune incalzite... 3300 €
-
Opel insignia diesel 2014 5399 €
Cauciucuri vara nexen 215/60/17 500 Lei
Set curea transmisie cu caneluri bmw seria 1 (e87) (2003 -... 506 Lei


