LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi TT-RS
Scurta incursiune in istoria modelului Audi TT-RS.
Ideea unui automobil compact cu multi cai putere sub capota a fascinat omenirea inca de la inceputurile sale. Asa au aparut, practic, hot-hatch-urile, iar mai apoi - mult mai apoi, Audi TT-RS.
Prima generatie a modelului german de inalta performanta a debutat la sfarsitul anilor 2000 si a reusit sa impresioneze intreaga planeta cu cifrele sale. 340 CP si 450 Nm intr-o masina atat de mica?
Ei bine, acesta avea sa fie doar inceputul, cei de la Audi condimentand ulterior reteta cu o versiune si mai aromata, comercializata alaturi de sufixul Plus. Da, acel TT-RS Plus, de 360 de cai putere.
Povestea continua.
25 aprilie 2016. Intreaga industrie constructoare de masini fierbe. Doar cateva momente au mai ramas pana la deschiderea editiei cu numarul 14 a evenimentului Beijing International Automobile Exhibition.
Audi este una dintre companiile prezente la fata locului, producatorul german sosind alaturi de cea de-a doua generatie a modelului TT-RS. Publicul asteapta nerabdator ceremonia oficiala de lansare.
Iata ca au sosit si cifrele modelului de inalta performanta din Ingolstadt. Propulsia este asigurata in continuare o unitate turbo cu cinci cilindri in linie si capacitate de 2.5 litri, insa puterea maxima a crescut.
Mai mult de-atat, cei 400 CP sunt insotiti acum de 480 Nm. Cu totii sunt pusi pe asfalt cu ajutorul unei transmisii S tronic cu sapte rapoarte si al unui sistem de tractiune integrala cu torque-vectoring.
Drept urmare, noul Audi TT-RS promite sa accelereze de la 0 la 100 km/h in numai 3.7 secunde atunci cand este servit in versiunea Coupe. Cate alte automobile de clasa compacta se pot lauda cu o asemenea performanta?
Exista chiar modele de la Ferrari, Lamborghini sau Porsche care nu se descurca la fel de bine din acest punct de vedere. Inclusiv vechiul R8 va avea probleme in a se tine dupa fratiorul sau mai mic.
Te intereseaza mai mult varianta Roadster? In acest caz vei fi nevoit sa te multumesti cu un 0 - 100 km/h in 3.9 secunde, insa viteza maxima va fi identica: limitata la 250 sau, in mod optional, 280 de km/h.
Ce spui? Partea cu circuitul este cea care conteaza cu adevarat? In functie de banii platiti, acelasi Audi TT-RS ofera inclusiv suspensie ajustabila cu amortizoare magnetoreologice sau sistem de franare cu discuri carbon-ceramice.
Avem si patru moduri diferite de condus - comfort, auto, dynamic sau individual, dar si numeroase imbunatatiri de ordin aerodinamic - vezi prizele frontale supradimensionate sau eleronul posterior fix.
Pe noul Audi TT-RS il vei mai recunoaste si dupa cele doua tips-uri ovale ale sistemului de evacuare sau stopurile oferite in premiera alaturi de tehnologia OLED.
La interior, volanul sport in trei spite si cu parte inferioara plata este insotit de scaune cu suport lateral marit, a caror tapiterie prezinta cusaturi realizate sub forma de carouri.
Nu lipsesc din meniu, de asemenea, nici padelele pentru schimbarea vitezelor sau ornamentele din fibra de carbon, meniul continuand cu ceasurile de bord specifice si butonul pentru reglarea sunetului evacuarii,
Performanta vine cu un pret.... pe masura.
Dupa cum precizam si anterior, noul Audi TT-RS nu are niciun fel de rival din punctul de vedere al performantelor. La 66.400 euro insa, automobilul din Ingostaldt depaseste cu mai bine de 2.200 de euro proaspat lansatul Porsche 718 Cayman S.
Cel din urma ofera, ce-i drept, numai 350 de cai putere, iar meniul standard cuprinde o transmisie manuala in sase rapoarte. Recupereaza insa prin motorul turbo de 2.5 litri montat central, dar este suficient pentru a castiga razboiul?
Raspunsul la aceasta intrebare va veni cel mai probabil odata cu trecerea timpului, singura certitudine fiind ca nu exista alternativa mai buna decat Audi TT-RS la suma de bani anterior mentionata. Nu daca vrei cea mai rapida acceleratie.
Asadar, acestea fiind spuse, noi ne oprim aici si asteptam cu nerabdare parerea ta cu privire la cea de-a doua generatie a modelului german de inalta performanta. LIKE ori DISLIKE?
Sondaj |
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Volvo S90. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12600 €
- Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 € Ford focus cabrio 2007 3500 Lei Nissan leaf tekna special 2019 21150 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 € Th-10399 blocaj volanta motor ford diesel și benzina 35 Lei Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Skoda roomster diesel 2013 4350 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Fiat 500 x benzina+gpl 1.6 aspirat navigatie,pilot... 11750 € Grila aerisire mazda 6 gg ( 2002-2007 ) 50 Lei
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2200 Lei Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei