LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi TT-RS

Cu un motor de numai 2.5 litri si o acceleratie de la 0 la 100 km/h ce se realizeaza in doar 3.7 secunde, noul Audi TT-RS ne arata ca, uneori, mai putin inseamna de fapt mai mult.
Distribuie pe Facebook

Scurta incursiune in istoria modelului Audi TT-RS.

Audi TT-RSAudi TT-RS

Ideea unui automobil compact cu multi cai putere sub capota a fascinat omenirea inca de la inceputurile sale. Asa au aparut, practic, hot-hatch-urile, iar mai apoi - mult mai apoi, Audi TT-RS.

Prima generatie a modelului german de inalta performanta a debutat la sfarsitul anilor 2000 si a reusit sa impresioneze intreaga planeta cu cifrele sale. 340 CP si 450 Nm intr-o masina atat de mica?

Ei bine, acesta avea sa fie doar inceputul, cei de la Audi condimentand ulterior reteta cu o versiune si mai aromata, comercializata alaturi de sufixul Plus. Da, acel TT-RS Plus, de 360 de cai putere.

Povestea continua.

Noul Audi TT-RSNoul Audi TT-RS

25 aprilie 2016. Intreaga industrie constructoare de masini fierbe. Doar cateva momente au mai ramas pana la deschiderea editiei cu numarul 14 a evenimentului Beijing International Automobile Exhibition.

Audi este una dintre companiile prezente la fata locului, producatorul german sosind alaturi de cea de-a doua generatie a modelului TT-RS. Publicul asteapta nerabdator ceremonia oficiala de lansare.

Iata ca au sosit si cifrele modelului de inalta performanta din Ingolstadt. Propulsia este asigurata in continuare o unitate turbo cu cinci cilindri in linie si capacitate de 2.5 litri, insa puterea maxima a crescut.

Noul Audi TT-RSNoul Audi TT-RS

Mai mult de-atat, cei 400 CP sunt insotiti acum de 480 Nm. Cu totii sunt pusi pe asfalt cu ajutorul unei transmisii S tronic cu sapte rapoarte si al unui sistem de tractiune integrala cu torque-vectoring.

Drept urmare, noul Audi TT-RS promite sa accelereze de la 0 la 100 km/h in numai 3.7 secunde atunci cand este servit in versiunea Coupe. Cate alte automobile de clasa compacta se pot lauda cu o asemenea performanta?

Exista chiar modele de la Ferrari, Lamborghini sau Porsche care nu se descurca la fel de bine din acest punct de vedere. Inclusiv vechiul R8 va avea probleme in a se tine dupa fratiorul sau mai mic.

Noul Audi TT-RSNoul Audi TT-RS

Te intereseaza mai mult varianta Roadster? In acest caz vei fi nevoit sa te multumesti cu un 0 - 100 km/h in 3.9 secunde, insa viteza maxima va fi identica: limitata la 250 sau, in mod optional, 280 de km/h.

Ce spui? Partea cu circuitul este cea care conteaza cu adevarat? In functie de banii platiti, acelasi Audi TT-RS ofera inclusiv suspensie ajustabila cu amortizoare magnetoreologice sau sistem de franare cu discuri carbon-ceramice.

Avem si patru moduri diferite de condus - comfort, auto, dynamic sau individual, dar si numeroase imbunatatiri de ordin aerodinamic - vezi prizele frontale supradimensionate sau eleronul posterior fix.

Noul Audi TT-RSNoul Audi TT-RS

Pe noul Audi TT-RS il vei mai recunoaste si dupa cele doua tips-uri ovale ale sistemului de evacuare sau stopurile oferite in premiera alaturi de tehnologia OLED.

La interior, volanul sport in trei spite si cu parte inferioara plata este insotit de scaune cu suport lateral marit, a caror tapiterie prezinta cusaturi realizate sub forma de carouri.

Nu lipsesc din meniu, de asemenea, nici padelele pentru schimbarea vitezelor sau ornamentele din fibra de carbon, meniul continuand cu ceasurile de bord specifice si butonul pentru reglarea sunetului evacuarii,

Performanta vine cu un pret.... pe masura.

Noul Audi TT-RSNoul Audi TT-RS

Dupa cum precizam si anterior, noul Audi TT-RS nu are niciun fel de rival din punctul de vedere al performantelor. La 66.400 euro insa, automobilul din Ingostaldt depaseste cu mai bine de 2.200 de euro proaspat lansatul Porsche 718 Cayman S.

Cel din urma ofera, ce-i drept, numai 350 de cai putere, iar meniul standard cuprinde o transmisie manuala in sase rapoarte. Recupereaza insa prin motorul turbo de 2.5 litri montat central, dar este suficient pentru a castiga razboiul?

Raspunsul la aceasta intrebare va veni cel mai probabil odata cu trecerea timpului, singura certitudine fiind ca nu exista alternativa mai buna decat Audi TT-RS la suma de bani anterior mentionata. Nu daca vrei cea mai rapida acceleratie.

Porsche 718 CaymanPorsche 718 Cayman

Asadar, acestea fiind spuse, noi ne oprim aici si asteptam cu nerabdare parerea ta cu privire la cea de-a doua generatie a modelului german de inalta performanta. LIKE ori DISLIKE?

Sondaj

Noul Audi TT-RS - Like ori Dislike?

In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Volvo S90. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (8) Poze Porsche 718 Cayman
mai multe
Publicat în categoria: Like ori Dislike DATA PUBLICĂRII: 5 Mai 2016