LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes C-Class Coupe
O controversa reusita.
Proiectat pentru a concura impotriva BMW-ului Seria 4 F32, modelul cu pricina adopta un stil extravagant, care impresioneaza indiferent de unghiul sau de distanta de la care este privit.
Intr-o alta ordine de idei, partea frontala ne intampina cu o pereche de faruri inspirate de picaturile de ploaie, pe cand prizele de dimensiuni generoase reprezinta principalul punct de atractie al spoilerului.
Elementele proeminente, respectiv detaliile bine definite ii confera profilului lateral un dinamic, ce creeaza senzatia de miscare chiar si atunci cand automobilul companiei din Stuttgart sta pe loc.
In ceea ce priveste partea posterioara, stopurile desenate pe orizontala si linia alungita a plafonului - asemenea masinilor de tip fastback, sunt caracteristicile definitorii ale noului Mercedes C-Class Coupe.
Mercedes C-Class Coupe care, in ciuda exteriorului sau extrem de reusit, are o problema deloc neglijabila: asemanarile evidente cu varianta in doua usi a limuzinei S-Class W222.
In schimb, interiorul are o propunere similara cu cea a versiunii sedan aflata la baza, propunere care imbina cu mare succes luxul, sportivitatea, dar si confortul multumita plusului de 80 mm de la nivelul ampatamentului.
De la 156 la 510 cai putere.
Asemeni rivalului sau bavarez, modelul sport de clasa medie din Stuttgart ofera o gama variata de motorizari, clientii avand la dispozitie unitati supraalimentate atat cu patru, cat si cu opt cilindri.
Strict si direct la subiect, optiunea de baza C180 aduce in prim plan un 1.6 turbo de 156 CP si 250 Nm, capabila sa aduca prima suta de kilometri pe ora dupa aproximativ 8.5 secunde.
Pentru cei care cauta un plus de performanta, compania germana promite un C200 cu motor de doi litri si 184 de cai putere - suficient pentru ca acceleratia de la 0 la 100 km/h sa se realizeze inclusiv in 7.3 secunde.
Acelasi motor turbo de doi litri urmeaza sa il descomperim si sub capota versiunii C250, respectiv variantei C300, valorile maxime numarand insa fie 210 CP si 350 Nm, fie 245 CP si 370 Nm.
Un propulsor V8 bi-turbo de patru litri si 476 (C63 AMG) sau 510 cai putere (C63 AMG S) pune pentru moment capat listei cu optiuni pe benzina, un V6 fiind asteptat totusi sa debuteze in viitorul apropiat.
Pana atunci, noul Mercedes C-Class Coupe mai poate fi comandat si alaturi de o motorizare diesel: una de 2.143 centimetri cubi, ce dezvolta 170 CP si 400 Nm (C220d) sau 204 CP si 500 Nm (C250d).
Tehnologii de ultima ora si un pret pe masura.
Pe langa design-ul placut privirii si gama variata de motorizari, automobilul sport de clasa medie din Stuttgart se mai poate lauda si cu o serie de tehnologii de ultima ora, majoritatea preluate de la modelul in patru usi.
Dintre acestea, transmisia automata cu noua rapoarte, suspensia pneumatica, dar si climatizarea care foloseste datele furnizate de GPS pentru a opri functia de recirculare a aerului in interiorul tunelelor sunt cele mai notabile.
Cel putin atunci cand vine vorba despre confort, la indeplinirea acestei misiuni contribuind radical si sistemul audio de inalta fidelitate ce poarta semnatura specialistilor Burmester.
In ceea ce priveste dotarile de siguranta activa si pasiva, pachetele Active Lane Keeping Assist, Active Parking Assist, Adaptive Highbeam Assist Plus, BAS PLUS, DISTRONIC PLUS sau PRE-SAFE PLUS ii permit noului Mercedes C-Class Coupe sa se conduca (partial) de unul singur.
Ceva ne spune insa ca pentru a te bucura de toate aceste echipamente... ei bine, vei avea de scos din buzunare cateva mii bune de euro peste pretul de pornire, care se invarte in jurul sumei de 35.581 euro.
Concluzia nu poate fi decat una singura.
O replica in miniatura a Mercedes-ului S-Class Coupe sau nu, automobilul sport din Stuttgart reuseste sa ofere unele dintre cele mai atragatoare linii, forme, detalii si elemente vizuale ale clasei medii din care face parte.
Gama de motorizari promite optiuni dintre cele mai variate inca de la momentul lansarii, pe cand lista cu dotari se lauda ca-ti poate indeplini chiar si cele mai excentrice dorinte. Atata timp cat ai cu ce sa platesti, bineinteles.
Va reusi insa noul Mercedes C-Class in doua portiere sa se impuna in fata BMW-ului Seria 4 F32 din punctul de vedere al unitatilor comercializate la nivel global? Doar timpul ne poate raspunde la aceasta intrebare.
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Audi A4. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
- Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Dacia duster 1500 2017 400 Lei Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 €
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Opel corsa 1.2i 2003 599 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Renault megane 16v 2006 2000 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 €
- Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei