LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW Seria 7

Prima limuzina de lux care adopta fibra de carbon si pentru altceva decat decor.
Cumpara un Audi S8 sau un Mercedes S63 AMG, iar interiorul te va intampina cu numeroase ornamente realizate din fibra de carbon. In cazul noului BMW Seria 7, situatia sta putin diferit.
Neavand parte - cel putin pentru moment, de o versiune de inalta performanta, cea de-a cincea generatie a limuzinei bavareze nu te va lasa sa-i inlocuiesti lemnul de pe bord sau usi cu dezirabilul material.
In schimb si tot spre deosebire de rivalii sai, noul BMW Seria 7 a preferat sa integreze fibra de carbon la nivelul platformei adoptate, reusind astfel sa dea jos cu pana la 130 kg comparativ cu modelul anterior.
Un alt avantaj al arhitecturii Carbon Core, in a carei reteta regasim inclusiv otel sau aluminiu, il reprezinta - pe langa minusul de greutate anterior mentionat, cresterea rezistentei si rigiditatii celulei pasagerilor.
Prima masina din lume care se parcheaza de la distanta.
Premierele aduse de cea de-a cincea generatie a limuzinei bavareze nu se sfarsesc odata cu mentionarea platformei care imbina aluminiul, otelul si plasticul ranforsat cu fibra de carbon. Si, mai important de-atat, nu vizeaza doar segmentul de lux.
Dupa cum am precizat la momentul lansarii si am tot reamintit pe parcursul ultimelor luni, noul BMW Seria 7 se poate lauda cu o dotare unica in industria auto: parcarea de la distanta, prin intermediul functiei Remote Control Parking.
In libera traducere, asta inseamna ca masina poate fi manevrata in si din spatiul de parcare sau garaj fara ca cineva sa se afle la volan. Si chiar daca la prima vedere pare doar un truc de marketing, opiunea in cauza are si un rol functional: permite accesul in spatii foarte inguste.
Alte tehnologii demne de mentionat.
Numarul premierelor ce insotesc cea de-a cincea generatie a limuzinei bavareze nu se limiteaza la cele doua mentionate anterior, farurile cu laser unice in segmentul de lux fiind argumentul perfect care sa ne sustina aceasta afirmatie.
Si totusi, premiere sau nu, merita aduse in discutie si suspensia pneumatica pe ambele punti cu reglarea automata a garzii la sol sau barele stabilizatoare controlate electromecanic pentru reducerea ruliului.
De asemenea, nu putem trece cu vederea nici cutia de viteza care preselecteaza automat treapta de viteza in functie de locatia indicata de GPS, dar nici ecranul tactil - si capabil sa recunoasca gesturile, care insoteste pentru prima oara sistemul de infotainment iDrive.
O noua definitie a luxului.
Recunocut pentru dotarile sale de lux, Mercedes-ul S-Class ar putea avea mari probleme fara un facelift major. Nu de alta, dar noul BMW Seria 7 nu dezamageste nici la acest capitol.
Ba dimpotriva: promite sa-si intampine clientii cu dare de mana cu tot felul de echipamente, care mai de care mai ofertante - vezi optiunea Sky Lounge Panorama, ce "proiecteaza" imaginea unui cer instelat pe sticla plafonului panoramic.
Pachetul Ambient Air, care ionizeaza si parfumeaza aerul interior (intr-una din cele opt arome disponibile), sau sistemul audio Bowers & Wilkins de dispune de tweetere accesorizate cu dom din diamant nu vor trece nici ele neobservate, insa nu acestea sunt principalele atractii.
Atunci cand vine vorba de dotari interioare, cea de-a cincea generatie a limuzinei bavareze impresioneaza in special prin scaunele spate individuale cu functie de racire, incalzire si masaj, respectiv program asistat de stretching si capacitatea de a se inclina pana la un unghi de 42.4 grade.
De asemenea, aceeasi ocupati ai locurilor posterioare se mai bucura si de prezenta unei tablete portabile cu diagonala de sapte inch, care ii permite utilizatorului sau controleze functiile de infotainment si confort disponibile in partea din spate a masinii.
Gama de motorizari limitata pentru moment.
Spre deosebire de rivalii sai, noul BMW Seria 7 este disponibil la vanzare in patru motorizari mari si late. Lista cu optiuni porneste cu un 730d, disponibil alaturi de un turbodiesel de trei litri si 265 CP, care nu depaseste un consum de 5.2 litri la 100 de kilometri.
Urmatoarea luata la cunostinta este versiunea 740i, caracterizata de aceasta data de un benzinar turbo de trei litri si 326 cai putere - suficient pentru ca acceleratia de la 0 la 100 km/h sa se realizeze in numai 5.5 secunde.
Varianta de top, cel putin pentru moment, este modelul 750i, oferita la pachet alaturi de un V8 twin-turbo capabil sa produca pana la 450 CP si 650 Nm dintr-o cilindree de 4.4 litri. Doar 4.4 secunde dureaza sprintul 0 - 100 km/h in cazul de fata.
Daca tot consumul de carburant este insa aspectul care te intereseaza, atunci iti sugeream sa optezi pentru BMW-ul 740e. Are un sistem de propulsie hibrid ce combina un motor electric cu un benzinar turbo de doi litri pentru o putere maxima de 326 CP si consuma aproape 2.0 litri la 100 km.
Important de precizat, toate optiunile enumerate anterior se bucura de serviciile unei transmisii automate cu opt rapoarte. In schimb, prezenta sistemului de tractiune integrala xDrive este limitata in functie de motorizarea aleasa.
Controversele estetice.
Daca inovatiile aduse pe plan tehnic si tehnologic vorbesc de la sine, cea de-a cincea generatie a limuzinei bavareze lasa loc de numeroase interpretari atunci cand vine despre designul sau.
Intr-adevar, dimensiunile generoase ale caroseriei se traduc printr-un aspect impunator, noul BMW Seria 7 fiind ajutat din acest punct de vedere si de capota proeminenta a motorului, respectiv grila frontala pozitionata la unghi aproape drept.
Ornamentele cromate omniprezente sau jantele mari din aliaj dau si ele bine in peisaj, insa parca lipseste totusi acel detaliu special pe care la un Jaguar XJ sau un Mercedes S-Class nu ai cum sa nu-l observi.
Situatia de la interior nu difera cu nimic fata de cea de la exterior, pielea fina, ornamentele din lemn masiv si dotarile de lux fiind livrate alaturi de o pereche de linii si forme care nu atrag cu nimic. Cel putin din punctul nostru de vedere.
Concluzia?
Cea de-a cincea generatie a limuzinei bavareze conduce detasat la capitolul tehnologie, platforma care adopta in premiera fibra de carbon, optiunile destinate pasagerilor spate sau functia de parcare de la distanta neavand rival in acest moment.
Daca vine insa vorba despre partea vizuala, noul BMW Seria 7 nu aduce nimic special, un Jaguar XJ sau un Mercedes S-Class reprezentand cele mai bune alegeri din acest punct de vedere. Dar indeajuns cu opiniile noastre. Tie ce iti place si displace la nava amiral din Munchen?
Nu uita, de asemenea, nici de vot!
Noul BMW Seria 7 - Like ori Dislike?
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul BMW X1. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
-
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
-
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
Electromotor toyota avensis t25 / rav 4 2.2 d-cat 2005 2006 2007 200 Lei
-
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
Jante de aliaj 5x112 pe 18 originale audi q3 f3 din2019 /... 1000 €
-
Panou comanda aer conditionat ac clima climatronic skoda... 199.99 Lei
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
-
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
-
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
-
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
-
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
-
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
-
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
-
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
Calculator motor / ecu volkswagen polo 9n 1.4 bby 2002 - 2009... 249.99 Lei
-
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei


