LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW Seria 7
Prima limuzina de lux care adopta fibra de carbon si pentru altceva decat decor.
Cumpara un Audi S8 sau un Mercedes S63 AMG, iar interiorul te va intampina cu numeroase ornamente realizate din fibra de carbon. In cazul noului BMW Seria 7, situatia sta putin diferit.
Neavand parte - cel putin pentru moment, de o versiune de inalta performanta, cea de-a cincea generatie a limuzinei bavareze nu te va lasa sa-i inlocuiesti lemnul de pe bord sau usi cu dezirabilul material.
In schimb si tot spre deosebire de rivalii sai, noul BMW Seria 7 a preferat sa integreze fibra de carbon la nivelul platformei adoptate, reusind astfel sa dea jos cu pana la 130 kg comparativ cu modelul anterior.
Un alt avantaj al arhitecturii Carbon Core, in a carei reteta regasim inclusiv otel sau aluminiu, il reprezinta - pe langa minusul de greutate anterior mentionat, cresterea rezistentei si rigiditatii celulei pasagerilor.
Prima masina din lume care se parcheaza de la distanta.
Premierele aduse de cea de-a cincea generatie a limuzinei bavareze nu se sfarsesc odata cu mentionarea platformei care imbina aluminiul, otelul si plasticul ranforsat cu fibra de carbon. Si, mai important de-atat, nu vizeaza doar segmentul de lux.
Dupa cum am precizat la momentul lansarii si am tot reamintit pe parcursul ultimelor luni, noul BMW Seria 7 se poate lauda cu o dotare unica in industria auto: parcarea de la distanta, prin intermediul functiei Remote Control Parking.
In libera traducere, asta inseamna ca masina poate fi manevrata in si din spatiul de parcare sau garaj fara ca cineva sa se afle la volan. Si chiar daca la prima vedere pare doar un truc de marketing, opiunea in cauza are si un rol functional: permite accesul in spatii foarte inguste.
Alte tehnologii demne de mentionat.
Numarul premierelor ce insotesc cea de-a cincea generatie a limuzinei bavareze nu se limiteaza la cele doua mentionate anterior, farurile cu laser unice in segmentul de lux fiind argumentul perfect care sa ne sustina aceasta afirmatie.
Si totusi, premiere sau nu, merita aduse in discutie si suspensia pneumatica pe ambele punti cu reglarea automata a garzii la sol sau barele stabilizatoare controlate electromecanic pentru reducerea ruliului.
De asemenea, nu putem trece cu vederea nici cutia de viteza care preselecteaza automat treapta de viteza in functie de locatia indicata de GPS, dar nici ecranul tactil - si capabil sa recunoasca gesturile, care insoteste pentru prima oara sistemul de infotainment iDrive.
O noua definitie a luxului.
Recunocut pentru dotarile sale de lux, Mercedes-ul S-Class ar putea avea mari probleme fara un facelift major. Nu de alta, dar noul BMW Seria 7 nu dezamageste nici la acest capitol.
Ba dimpotriva: promite sa-si intampine clientii cu dare de mana cu tot felul de echipamente, care mai de care mai ofertante - vezi optiunea Sky Lounge Panorama, ce "proiecteaza" imaginea unui cer instelat pe sticla plafonului panoramic.
Pachetul Ambient Air, care ionizeaza si parfumeaza aerul interior (intr-una din cele opt arome disponibile), sau sistemul audio Bowers & Wilkins de dispune de tweetere accesorizate cu dom din diamant nu vor trece nici ele neobservate, insa nu acestea sunt principalele atractii.
Atunci cand vine vorba de dotari interioare, cea de-a cincea generatie a limuzinei bavareze impresioneaza in special prin scaunele spate individuale cu functie de racire, incalzire si masaj, respectiv program asistat de stretching si capacitatea de a se inclina pana la un unghi de 42.4 grade.
De asemenea, aceeasi ocupati ai locurilor posterioare se mai bucura si de prezenta unei tablete portabile cu diagonala de sapte inch, care ii permite utilizatorului sau controleze functiile de infotainment si confort disponibile in partea din spate a masinii.
Gama de motorizari limitata pentru moment.
Spre deosebire de rivalii sai, noul BMW Seria 7 este disponibil la vanzare in patru motorizari mari si late. Lista cu optiuni porneste cu un 730d, disponibil alaturi de un turbodiesel de trei litri si 265 CP, care nu depaseste un consum de 5.2 litri la 100 de kilometri.
Urmatoarea luata la cunostinta este versiunea 740i, caracterizata de aceasta data de un benzinar turbo de trei litri si 326 cai putere - suficient pentru ca acceleratia de la 0 la 100 km/h sa se realizeze in numai 5.5 secunde.
Varianta de top, cel putin pentru moment, este modelul 750i, oferita la pachet alaturi de un V8 twin-turbo capabil sa produca pana la 450 CP si 650 Nm dintr-o cilindree de 4.4 litri. Doar 4.4 secunde dureaza sprintul 0 - 100 km/h in cazul de fata.
Daca tot consumul de carburant este insa aspectul care te intereseaza, atunci iti sugeream sa optezi pentru BMW-ul 740e. Are un sistem de propulsie hibrid ce combina un motor electric cu un benzinar turbo de doi litri pentru o putere maxima de 326 CP si consuma aproape 2.0 litri la 100 km.
Important de precizat, toate optiunile enumerate anterior se bucura de serviciile unei transmisii automate cu opt rapoarte. In schimb, prezenta sistemului de tractiune integrala xDrive este limitata in functie de motorizarea aleasa.
Controversele estetice.
Daca inovatiile aduse pe plan tehnic si tehnologic vorbesc de la sine, cea de-a cincea generatie a limuzinei bavareze lasa loc de numeroase interpretari atunci cand vine despre designul sau.
Intr-adevar, dimensiunile generoase ale caroseriei se traduc printr-un aspect impunator, noul BMW Seria 7 fiind ajutat din acest punct de vedere si de capota proeminenta a motorului, respectiv grila frontala pozitionata la unghi aproape drept.
Ornamentele cromate omniprezente sau jantele mari din aliaj dau si ele bine in peisaj, insa parca lipseste totusi acel detaliu special pe care la un Jaguar XJ sau un Mercedes S-Class nu ai cum sa nu-l observi.
Situatia de la interior nu difera cu nimic fata de cea de la exterior, pielea fina, ornamentele din lemn masiv si dotarile de lux fiind livrate alaturi de o pereche de linii si forme care nu atrag cu nimic. Cel putin din punctul nostru de vedere.
Concluzia?
Cea de-a cincea generatie a limuzinei bavareze conduce detasat la capitolul tehnologie, platforma care adopta in premiera fibra de carbon, optiunile destinate pasagerilor spate sau functia de parcare de la distanta neavand rival in acest moment.
Daca vine insa vorba despre partea vizuala, noul BMW Seria 7 nu aduce nimic special, un Jaguar XJ sau un Mercedes S-Class reprezentand cele mai bune alegeri din acest punct de vedere. Dar indeajuns cu opiniile noastre. Tie ce iti place si displace la nava amiral din Munchen?
Nu uita, de asemenea, nici de vot!
Noul BMW Seria 7 - Like ori Dislike?
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul BMW X1. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 €
- Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Renault megane 16v 2006 2000 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Kia carens euro 5b 2015 8350 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Skoda roomster diesel 2013 4350 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 €
- Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €