LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW X1

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW X1
Inainte de a-si face bagajele si a pleca in vacanta de vara, bavarezii de la BMW ne-au adus un nou X1. Mai sexy, mai modern si mai eficient ca oricand, dar... fara tractiune spate.
Distribuie pe Facebook

Scurta introducere.

Cu peste 730.000 de exemplare vandute la nivel global, BMW-ul X1 ocupa un loc fruntas in topul celor mai populare crossovere ale segmentului premium compact. Cei (aproximativ) sase ani care au trecut de la introducerea modelului bavarez incepusera insa sa isi spuna cuvantul, astfel ca lansarea unui succesor direct parea aproape iminenta...

... astfel ca la inceputul acestei luni, inevitabilul avea intr-un final sa se produca. Cum arata si ce surprize ne-a pregatit cea de-a doua generatie a crossover-ului BMW X1? Raspunsul il aflam din randurile care urmeaza.

Mai sexy, mai modern si mai eficient ca oricand...

Noul BMW X1Noul BMW X1

Noul BMW X1

Se spune ca gusturile nu se discuta, insa adevarul este ca popularul model bavarez de clasa compacta nu s-a remarcat niciodata prin reusita designul sau interior sau exterior. Situatia s-a schimbat insa odata cu debutul celei de-a doua generatii, noul BMW X1 concurand cu mare sanse de reusita pentru titlul de cea mai atragatoare optiune a segmentului.

Aceasta i se datoreaza in mare modificarii dimensiunilor si schimbarii proportiilor, crossover-ul din Munchen lasand in urma alura de break suprainaltat si aducand a mini-SUV. Cu o imbunatatire vizibila ne intalnim si la nivel de interior, acolo unde elementele estetice inspirate de la proaspat lansata Serie 2 isi fac din plin datoria.

Noul BMW X1

Noul BMW X1Noul BMW X1

Atata timp cat nu remarci schimbatorul de viteze... Incetam insa cu rautatile gratuite si ne bucuram sa anuntam ca plusul de atractivitate este livrat la pachet alaturi de o doza extra de practicablitate, capacitatea portbagajului crescand pana la 505 litri, de exemplu.

O serie de vesti bune insostesc si departamentul tehnologic, Head-Up Display-ul si pachetul Driving Assistant Plus cu sistemele Active Cruise Control, Lane Departure Warning, Traffic Jam Assistant, Collision Warning, respectiv Pedestrian Warning tinand capul de afis.

Acum, daca vine vorba despre eficienta, trebuie precizat inca de la bun inceput ca toate motorizarile oferite de noul BMW X1 sunt supraalimentate si pot fi accesorizate cu o transmisie automata in opt rapoarte pentru un consum de carburant cat mai redus.

Noul BMW X1Noul BMW X1

Noul BMW X1

Scurt si direct la subiect, recordul din acest punct de vedere ii revine versiunii sDrive18d de doi litri si 150 cai putere, care are nevoie de numai 4.1 litri de motorina pentru a parcurge clasica distanta de 100 de kilometri. Urmeaza pe lista varianta xDrive 20d - dotata tot cu motor de doi litri, dar de 190 CP si 400 Nm, cu 4.9 litri din acelasi tip de carburant consumat la fiecare 100 km.

Avem, apoi, modelul xDrive25d, al carui propulsor de 1.995 centimetri cubi livreaza 231 CP cai putere in timp ce inghite o medie de cinci litri de motorina la 100 de kilometri, gama de motorizari incheindu-se in cele din urma cu 2.0-ul de 192 CP si 5.9 l / 100 km (6.3 l 100 km) de pe sDrive20i (xDrive20i), respectiv... 2.0-ul de 231 CP si 6.4 l / 100 km ce insoteste noul BMW X1 xDrive25i.

... dar fara tractiune spate.

Noul BMW X1Noul BMW X1

Noul BMW X1

Chiar daca iti doreai cu ardoare acest lucru, chiar nu am glumit atunci cand am spus ca cea de-a doua generatie a crossover-ului bavarez a ramas fara sistemul de tractiune spate ce insotea modelul anterior.

"Tragedia" s-a intamplat in urma renuntarii la arhitectura de Serie 3 si adoptarea platformei aflate inclusiv la baza proaspat lansatei Serii 2, ceea ce inseamna ca nici motoarele nu mai sunt acum montante longitudinal.

Daca aranjamentul transversal al propulsoarelor nu poate fi schimbat de nici un fel, tractiunea fata mai poate fi "dreasa" cumva: dupa cum probabil ai observat deja, sistemul xDrive asteapta cu nerabdare sa-si intre in paine...

Concluzia?

Nu stim de tine, dar daca este sa ne intrebi pe noi, cu sau fara RWD-ul caracteristic predecesorului sau, noul BMW X1 dispune de toate caracteristicile necesare unui best-seller.

Ba chiar am paria ca cele 730.000 de exemplare vandute de prima generatie in sase ani vor fi atinse de-aceasta data intr-un timp mult mai scurt. Poate doi, maximum trei ani?

Tu ce parere ai? Noul BMW X1 - Like ori Dislike?

Sondaj

Noul BMW X1 - Like ori Dislike?

In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Opel Astra. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (76) Poze Noul BMW X1
mai multe
Publicat în categoria: Like ori Dislike DATA PUBLICĂRII: 18 Iunie 2015