LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW X6

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW X6
Dupa aproximativ sase ani de activitate si peste 250.000 de exemplare vandute, primul X6 oferit vreodata de compania BMW a fost readus in laboratoarele bavareze pentru a primi numeroase imbunatatiri tehnice si tehnologice, rezultatul final fiind impachetat intr-o ambalaj restilizat si vandut sub forma unei noi generatii. Generatie pe care o analizam in ansamblu si detaliu chiar in randurile urmatoare.
Distribuie pe Facebook

Evolutie la exterior, revolutie la interior...

Asemeni predecesorului sau, din punct de vedere stilistic vorbind, noul BMW X6 iese in evidenta prin aceeasi silueta controversata ce a dus la formarea segmentului destinat SUV-urilor Coupe, majoritatea elementelor de la nivelul caroseriei evoluand insa pentru a pune cea de-a doua generatie a popularului automobil bavarez pe aceeasi lungime de unda cu celelalte modele din gama. Iar farurile interconectate la cele doua cuburi caracteristice grilei frontale reprezinta cel mai elocvent detaliu in acest sens.

Pe langa Seria 3 F30, tot la capitolul surse de inspiratie mai putem trece si proaspat lansatul X4 F26, de la care provin atat formele aripilor fata si spate, cat si linia trasata sub partea inferioara a geamurilor laterale, ce uneste manerele de deschidere a usilor. Asta ca sa nu mai vorbin de aspectul partii posterioare - inclusiv cel al stopurilor, care a fost rotunjit in aceeasi maniera ca in cazul celui mai sus amintit.

BMW X6 - Galerie FotoBMW X6 - Galerie Foto

BMW X6 - Galerie Foto

Drept urmare, mai in gluma, mai in serios, modificarile operate de designerii bavarezi transforma cea de-a doua generatie a modelului BMW X6 intr-o versiune supradimensionata a noului X4, producatorul de automobile din Munchen facand aceeasi greseala precum au facut britanicii de la Land Rover la creionarea Range Rover-ului Sport Mk. II. Dar asta nu inseamna neaparat ca vanzarile vor avea de suferit.

Nu de alta, dar daca vine vorba despre departamentul interior, situatia se schimba radical. Multumita plansei de bord preluate integral de la cea de-a treia generatie a modelului X5, noul BMW X6 se poate lauda cu unul dintre cele mai impresionante cockpit-uri ale segmentului din care face parte. Atat din punct de vedere stilistic stilistic, cat si tehnologic.

In plus, scaunele individuale dedicate ocupantilor locurilor spate au fost inlocuite cu o bancheta propriu-zisa, SAC-ul (Sports Activity Coupe) producatorului de automobile din Munchen putand gazdui, pentru prima oara in cariera sa, pana la cinci pasageri. De asemenea, cresterea inaltimii cu aproximativ 12 milimetri ar trebui sa usureze si ea viata la bord a pasagerilor; asta doar daca nu cumva o va ingreuna si mai mult scaderea ampatamentului cu 2 milimetri.

BMW X6 - Galerie FotoBMW X6 - Galerie Foto

BMW X6 - Galerie Foto

... si mici modificari la nivelul gamei de motorizari.

In ceea ce priveste gama de motorizari, surprizele majore lipsesc cu desavarsire de aici, noul BMW X6 fiind valabil in continuare cu aceleasi propulsoare supraalimentate in sase si opt cilindri intalnite si pana acum, toate acestea fiind compatibile cu normele de poluare Euro 6.

Primul pe lista, modelul xDrive30d ofera un total de 258 CP si 560 Nm dintr-un turbodiesel in sase cilindri, de trei litri, numere si cifre arhisuficiente atat pentru o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 6.7 secunde, cat si pentru o viteza maxima de 230 de kilometri pe ora. Nu performantele reprezinta insa punctul forte al acestei versiuni, ci eficienta: numai sase litri de motorina sunt necesari pentru parcurgerea clasicei distante de 100 de kilometri pe ora.

Mergand mai departe ajungem la modelul M50d care, indiferent de unghiul din care privesti, joaca rolul de alegere ideala. Si asta datorita unitatii triturbodiesel de trei litri din dotare, ai carei 381 de cai putere si 740 de Newton-Metri aduc primii 100 km/h dupa fix 5.2 secunde. Viteza maxima limitata la 250 de kilometri pe ora nu ne surprinde deloc, aceasta misiune fiind preluata de consumul mediu de carburant de 6.6 litri la 100 de kilometri.

BMW X6 - Galerie FotoBMW X6 - Galerie Foto

BMW X6 - Galerie Foto

Singura varianta pe benzina disponibila la momentul lansarii, modelul xDrive50i vine la pachet impreuna cu un motor V8 twin-turbo de 4.4 litri, capabil sa livreze celui aflat in spatele volanului undeva in jurul a 450 CP si 650 Nm. La fel ca si in situatiile de mai sus, valorime maxime ajung si in cazul de fata la toate cele patru roti, prin intermediul unei transmisii automate cu opt rapoarte, rezultatul final fiind sinonim cu 4.8 secunde pentru sprintul 0 - 100 km/h.

Concluzia?

Am si ajuns deja la concluzie? Ei bine, concluzia noastra nici macar nu conteaza. Si spunem asta bazandu-ne pe experienta avuta cu primul BMW X6 care, desi a starnit numeroase controverse cu alura sa similara unui dromader, a reusit sa se vanda in peste 250.000 de exemplare, mult mai mult decat s-ar fi asteptat si cel mai optimist oficial bavarez.

Asadar, ne asteptam ca cea de-a doua generatie popularului automobil din Munchem sa inregistreze cel putin acelasi succes financiar, insa daca luam in considerare modul in care se prezinta acum aspectul interior si, mai important de-atat, faptul ca acea criza economica de la momentul lansarii versiunii initiale a luat sfarsit putem spune fara retineri ca noul BMW X6 va reusi sa indeplineasca orice fel de target primit.

Sondaj

Noul BMW X6 - LIKE ori DISLIKE?

In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Ferrari California Turbo. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (96) Poze BMW X6 - Galerie Foto
mai multe
Publicat în categoria: Like ori Dislike DATA PUBLICĂRII: 20 Iunie 2014