LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW X6
Evolutie la exterior, revolutie la interior...
Asemeni predecesorului sau, din punct de vedere stilistic vorbind, noul BMW X6 iese in evidenta prin aceeasi silueta controversata ce a dus la formarea segmentului destinat SUV-urilor Coupe, majoritatea elementelor de la nivelul caroseriei evoluand insa pentru a pune cea de-a doua generatie a popularului automobil bavarez pe aceeasi lungime de unda cu celelalte modele din gama. Iar farurile interconectate la cele doua cuburi caracteristice grilei frontale reprezinta cel mai elocvent detaliu in acest sens.
Pe langa Seria 3 F30, tot la capitolul surse de inspiratie mai putem trece si proaspat lansatul X4 F26, de la care provin atat formele aripilor fata si spate, cat si linia trasata sub partea inferioara a geamurilor laterale, ce uneste manerele de deschidere a usilor. Asta ca sa nu mai vorbin de aspectul partii posterioare - inclusiv cel al stopurilor, care a fost rotunjit in aceeasi maniera ca in cazul celui mai sus amintit.
Drept urmare, mai in gluma, mai in serios, modificarile operate de designerii bavarezi transforma cea de-a doua generatie a modelului BMW X6 intr-o versiune supradimensionata a noului X4, producatorul de automobile din Munchen facand aceeasi greseala precum au facut britanicii de la Land Rover la creionarea Range Rover-ului Sport Mk. II. Dar asta nu inseamna neaparat ca vanzarile vor avea de suferit.
Nu de alta, dar daca vine vorba despre departamentul interior, situatia se schimba radical. Multumita plansei de bord preluate integral de la cea de-a treia generatie a modelului X5, noul BMW X6 se poate lauda cu unul dintre cele mai impresionante cockpit-uri ale segmentului din care face parte. Atat din punct de vedere stilistic stilistic, cat si tehnologic.
In plus, scaunele individuale dedicate ocupantilor locurilor spate au fost inlocuite cu o bancheta propriu-zisa, SAC-ul (Sports Activity Coupe) producatorului de automobile din Munchen putand gazdui, pentru prima oara in cariera sa, pana la cinci pasageri. De asemenea, cresterea inaltimii cu aproximativ 12 milimetri ar trebui sa usureze si ea viata la bord a pasagerilor; asta doar daca nu cumva o va ingreuna si mai mult scaderea ampatamentului cu 2 milimetri.
... si mici modificari la nivelul gamei de motorizari.
In ceea ce priveste gama de motorizari, surprizele majore lipsesc cu desavarsire de aici, noul BMW X6 fiind valabil in continuare cu aceleasi propulsoare supraalimentate in sase si opt cilindri intalnite si pana acum, toate acestea fiind compatibile cu normele de poluare Euro 6.
Primul pe lista, modelul xDrive30d ofera un total de 258 CP si 560 Nm dintr-un turbodiesel in sase cilindri, de trei litri, numere si cifre arhisuficiente atat pentru o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 6.7 secunde, cat si pentru o viteza maxima de 230 de kilometri pe ora. Nu performantele reprezinta insa punctul forte al acestei versiuni, ci eficienta: numai sase litri de motorina sunt necesari pentru parcurgerea clasicei distante de 100 de kilometri pe ora.
Mergand mai departe ajungem la modelul M50d care, indiferent de unghiul din care privesti, joaca rolul de alegere ideala. Si asta datorita unitatii triturbodiesel de trei litri din dotare, ai carei 381 de cai putere si 740 de Newton-Metri aduc primii 100 km/h dupa fix 5.2 secunde. Viteza maxima limitata la 250 de kilometri pe ora nu ne surprinde deloc, aceasta misiune fiind preluata de consumul mediu de carburant de 6.6 litri la 100 de kilometri.
Singura varianta pe benzina disponibila la momentul lansarii, modelul xDrive50i vine la pachet impreuna cu un motor V8 twin-turbo de 4.4 litri, capabil sa livreze celui aflat in spatele volanului undeva in jurul a 450 CP si 650 Nm. La fel ca si in situatiile de mai sus, valorime maxime ajung si in cazul de fata la toate cele patru roti, prin intermediul unei transmisii automate cu opt rapoarte, rezultatul final fiind sinonim cu 4.8 secunde pentru sprintul 0 - 100 km/h.
Concluzia?
Am si ajuns deja la concluzie? Ei bine, concluzia noastra nici macar nu conteaza. Si spunem asta bazandu-ne pe experienta avuta cu primul BMW X6 care, desi a starnit numeroase controverse cu alura sa similara unui dromader, a reusit sa se vanda in peste 250.000 de exemplare, mult mai mult decat s-ar fi asteptat si cel mai optimist oficial bavarez.
Asadar, ne asteptam ca cea de-a doua generatie popularului automobil din Munchem sa inregistreze cel putin acelasi succes financiar, insa daca luam in considerare modul in care se prezinta acum aspectul interior si, mai important de-atat, faptul ca acea criza economica de la momentul lansarii versiunii initiale a luat sfarsit putem spune fara retineri ca noul BMW X6 va reusi sa indeplineasca orice fel de target primit.
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Ferrari California Turbo. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
- Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Skoda roomster diesel 2013 4350 €
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €
- Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Renault megane 16v 2006 2000 € Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Dacia duster 1500 2017 400 Lei
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 €
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Opel corsa 1.2i 2003 599 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 €