LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Ferrari California T

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Ferrari California T
Multumita propulsorului sau V8 turbo, noul Ferrari California T accelereaza de la 0 la 100 km/h la fel de repede precum un supercar. Spre deosebire de acesta insa, roadster-ul din Maraneloo se poate transforma in orice moment in cruiser-ul ideal. Drept urmare, putem spune inca de pe acum ca este absolut imposibil sa nu apreciezi ultima reusita a inginerilor italieni.
Distribuie pe Facebook

Primul Ferrari cu motor supraalimentat de la F40 incoace.

Noul Ferrari California T

Lansat in premiera mondiala cu ocazia Salonului Auto de la Geneva desfasurat in urma cu aproximativ doua luni, noul California T a surprins intreaga suflare a presei auto in special datorita motorizarii sale ascunse sub capota. Altfel spus - spre deosebire de ceilalti reprezentanti ai gamei constructorului din Maranello, care vin la pachet impreuna cu un propulsor aspirat natural, roadster-ul italian se bucura de serviciile unei unitati V8... supraalimentate cu ajutorul a doua turbine de dimensiuni generoase.

Ultima oara cand Ferrari a folosit un astfel de motor se intampla acum mai bine de 20 de ani, nici un alt automobil al constructorului din Maranello nemaibeneficiind de o astfel de motorizare de la F40 incoace. Drept urmare, concluzia este cat se poate de clara: aparitia unitatilor supraalimentate (si) in segmentul supercarurilor este absolut iminenta. Acum ramane insa de vazut cat va dura tranzitia si, mai important de atat, cand si cum se va incheia aceasta.

Noul Ferrari California T

Lasand in urma previziunile cu privire la disparitia completa a modelelor sport si super-sport cu propulsie aspirata natural, trebuie sa precizam ca aceasta schimbare de strategie ce a afectat noul Ferrari California T nu poate fi altfel decat apreciata. Nu de alta, dar roadster-ul italian ofera un plus de 100 CP comparativ cu predecesorul sau, si asta in conditiile in care consumul mediu de carburant a scazut de la 13.1 pana la 10.5 litri la 100 de kilometri.

Cine si-ar fi putut imagina in urma cu... hai sa zicem, zece ani ca va veni vremea in care un automobil al constructorului din Maranello va fi la fel de eficient pe cat este de performant? Ei bine, si daca tot veni vorba de performante, atunci afla ca roadster-ul italian se poate lauda acum cu o acceleratie de la 0 la 100 km/h in numai 3.6 secunde, fiind astfel mai rapid cu circa 0.4 secunde comparativ cu predecesorul sau cu motor aspirat. Aceasta imbunatatire semnificativa a capacitatii de accelerare se datoreaza, bineinteles, si cuplului maxim ce a crescut cu 270 Nm, pana la un total de 755 Newton-Metri!

Noul Ferrari California T

Asadar, motorizarea V8 twin-turbo de 3.855 centimetri cubi ii confera numeroase avantaje noului Ferrari California T, printre acestea numarandu-se de asemenea si o acceleratie de la 0 la 200 km/h in 11.2 secunde (minus 2 secunde comparativ cu vechiul model), respectiv o incursiune pana la pragul celor 315 kilometri pe ora (plus 2 secunde comparativ cu vechiul model).

Alte detalii sinonime cu performanta absoluta.

Spre deosebire de predesorul sau, care oferea si posibilitatea unei cutii manuale cu sase rapoarte, noul Ferrari California T este disponibil exclusiv in compania unei transmisii automate cu sapte rapoarte si dublu ambreiaj. Lista detaliilor sinonime cu performanta absoluta nu se incheie insa aici, ci continua cu suspensia dotata cu amortizoare magnetoreologice de ultima generatie si sistemul de franare accesorizat cu discuri carbon-ceramice, de 390, respectiv 360 de milimetri - fata / spate.

Un plus de stil si functionalitate.

Noul Ferrari California T

O alta cauza a cifrelor si valorilor maxime de care este capabil automobilul constructorului din Maranello se regaseste la nivelul aspectului vizual, toate modificarile operate aici aducand atat un plus de stil, cat si o doza extra de functionalitate.

Intr-o alta ordine de idei, noul Ferrari California T se remarca printr-o parte frontala mai agresiva ca oricand, prizele de aer supradimensionate si blocurile optice alungite numarandu-se printre principalele elemente vinovate de aceasta situatie. Nu vor fi insa trecute cu vedere nici (acum) cele doua guri de ventilatie ale capotei motorului, acelasi lucru fiind valabil, de asemenea, si pentru prizele de aer laterale, care au fost mutate de la nivelul pragurilor laterale in partea superioara a aripilor fata.

Ferrari California T

Cea mai importanta caracteristica aerodinamica a roadster-ului italian este totusi ascunsa de privirile curiosilor, automobilul constructorului din Maranello fiind capabil sa se laude cu o podea plata exact precum mult mai impresionantul F12 Berlinetta. O podea plata care, dupa cum se poate observa si in primele fotografii oficiale, se incheie cu un difuzor de aer proeminent, ce scoate si mai mult in evidenta partea posterioara notabila, aproape perfecta, a roadster-ului italian.

In ceea ce priveste interiorul, diferentele dintre noul Ferrari California T si vechiul Ferrari California se situeaza la un nivel minim, insa putem spune despre acestea ca sunt indeajuns pentru a inclina balanta si mai mult catre modelul mai recent, evident.

Ferrari California T

Concluzia?

Ar mai fi ceva de spus? Desi nu suntem siguri ca acest lucru este necesar, poate ca ar trebui sa conturam si mai mult ca noul Ferrari California T reprezinta un succes imens, de proportii uriase, pentru constructorul de automobile din Maranello, roadster-ul italian bucurandu-se de mai toate ingredientele necesare pentru a se vinde, vorba aia, ca painea calda - printre cei pentru care banii nu reprezinta o problema, bineinteles.

De asemenea, tinem sa conturam si ideea conform careia propulsoarele supraalimentate nu inseamna chiar un capat de lume nici macar atunci cand vine vorba de supercaruri. Iar dovezi care sa sustina aceasta teorie sunt multiple, modelul Ferrari California T fiind doar cea mai noua dintre acestea.

Sondaj

Noul Ferrari California T - LIKE ori DISLIKE?

In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Mercedes S-Class Coupe. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (19) Poze Noul Ferrari California T
mai multe