LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Ferrari California T
Primul Ferrari cu motor supraalimentat de la F40 incoace.
Lansat in premiera mondiala cu ocazia Salonului Auto de la Geneva desfasurat in urma cu aproximativ doua luni, noul California T a surprins intreaga suflare a presei auto in special datorita motorizarii sale ascunse sub capota. Altfel spus - spre deosebire de ceilalti reprezentanti ai gamei constructorului din Maranello, care vin la pachet impreuna cu un propulsor aspirat natural, roadster-ul italian se bucura de serviciile unei unitati V8... supraalimentate cu ajutorul a doua turbine de dimensiuni generoase.
Ultima oara cand Ferrari a folosit un astfel de motor se intampla acum mai bine de 20 de ani, nici un alt automobil al constructorului din Maranello nemaibeneficiind de o astfel de motorizare de la F40 incoace. Drept urmare, concluzia este cat se poate de clara: aparitia unitatilor supraalimentate (si) in segmentul supercarurilor este absolut iminenta. Acum ramane insa de vazut cat va dura tranzitia si, mai important de atat, cand si cum se va incheia aceasta.
Lasand in urma previziunile cu privire la disparitia completa a modelelor sport si super-sport cu propulsie aspirata natural, trebuie sa precizam ca aceasta schimbare de strategie ce a afectat noul Ferrari California T nu poate fi altfel decat apreciata. Nu de alta, dar roadster-ul italian ofera un plus de 100 CP comparativ cu predecesorul sau, si asta in conditiile in care consumul mediu de carburant a scazut de la 13.1 pana la 10.5 litri la 100 de kilometri.
Cine si-ar fi putut imagina in urma cu... hai sa zicem, zece ani ca va veni vremea in care un automobil al constructorului din Maranello va fi la fel de eficient pe cat este de performant? Ei bine, si daca tot veni vorba de performante, atunci afla ca roadster-ul italian se poate lauda acum cu o acceleratie de la 0 la 100 km/h in numai 3.6 secunde, fiind astfel mai rapid cu circa 0.4 secunde comparativ cu predecesorul sau cu motor aspirat. Aceasta imbunatatire semnificativa a capacitatii de accelerare se datoreaza, bineinteles, si cuplului maxim ce a crescut cu 270 Nm, pana la un total de 755 Newton-Metri!
Asadar, motorizarea V8 twin-turbo de 3.855 centimetri cubi ii confera numeroase avantaje noului Ferrari California T, printre acestea numarandu-se de asemenea si o acceleratie de la 0 la 200 km/h in 11.2 secunde (minus 2 secunde comparativ cu vechiul model), respectiv o incursiune pana la pragul celor 315 kilometri pe ora (plus 2 secunde comparativ cu vechiul model).
Alte detalii sinonime cu performanta absoluta.
Spre deosebire de predesorul sau, care oferea si posibilitatea unei cutii manuale cu sase rapoarte, noul Ferrari California T este disponibil exclusiv in compania unei transmisii automate cu sapte rapoarte si dublu ambreiaj. Lista detaliilor sinonime cu performanta absoluta nu se incheie insa aici, ci continua cu suspensia dotata cu amortizoare magnetoreologice de ultima generatie si sistemul de franare accesorizat cu discuri carbon-ceramice, de 390, respectiv 360 de milimetri - fata / spate.
Un plus de stil si functionalitate.
O alta cauza a cifrelor si valorilor maxime de care este capabil automobilul constructorului din Maranello se regaseste la nivelul aspectului vizual, toate modificarile operate aici aducand atat un plus de stil, cat si o doza extra de functionalitate.
Intr-o alta ordine de idei, noul Ferrari California T se remarca printr-o parte frontala mai agresiva ca oricand, prizele de aer supradimensionate si blocurile optice alungite numarandu-se printre principalele elemente vinovate de aceasta situatie. Nu vor fi insa trecute cu vedere nici (acum) cele doua guri de ventilatie ale capotei motorului, acelasi lucru fiind valabil, de asemenea, si pentru prizele de aer laterale, care au fost mutate de la nivelul pragurilor laterale in partea superioara a aripilor fata.
Cea mai importanta caracteristica aerodinamica a roadster-ului italian este totusi ascunsa de privirile curiosilor, automobilul constructorului din Maranello fiind capabil sa se laude cu o podea plata exact precum mult mai impresionantul F12 Berlinetta. O podea plata care, dupa cum se poate observa si in primele fotografii oficiale, se incheie cu un difuzor de aer proeminent, ce scoate si mai mult in evidenta partea posterioara notabila, aproape perfecta, a roadster-ului italian.
In ceea ce priveste interiorul, diferentele dintre noul Ferrari California T si vechiul Ferrari California se situeaza la un nivel minim, insa putem spune despre acestea ca sunt indeajuns pentru a inclina balanta si mai mult catre modelul mai recent, evident.
Concluzia?
Ar mai fi ceva de spus? Desi nu suntem siguri ca acest lucru este necesar, poate ca ar trebui sa conturam si mai mult ca noul Ferrari California T reprezinta un succes imens, de proportii uriase, pentru constructorul de automobile din Maranello, roadster-ul italian bucurandu-se de mai toate ingredientele necesare pentru a se vinde, vorba aia, ca painea calda - printre cei pentru care banii nu reprezinta o problema, bineinteles.
De asemenea, tinem sa conturam si ideea conform careia propulsoarele supraalimentate nu inseamna chiar un capat de lume nici macar atunci cand vine vorba de supercaruri. Iar dovezi care sa sustina aceasta teorie sunt multiple, modelul Ferrari California T fiind doar cea mai noua dintre acestea.
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Mercedes S-Class Coupe. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Opel corsa 1.2i 2003 599 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Renault megane 16v 2006 2000 €
- Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei
- Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Vw touran diesel 2011 5790 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Skoda roomster diesel 2013 4350 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 €