LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi A4
Plus de milimetri si minus de kilograme.
Iar cum pana la clipa in care vom reusi sa aflam cu s-a descurcat noul Audi A4 din punctul de vedere al vanzarilor va mai trece o buna perioada de timp, propunem ca pentru moment sa studiem in detaliu oferta celei de-a cincea generatii a popularului model german de clasa medie.
Oferta care contrasteaza prin plusul de 25 de milimetri de la nivelul lungimii totale, respectiv minusul de (pana la) 120 de kilograme din dreptul greutati proprii. Si da, vesti bune avem si atunci cand vine vorba despre capacitatea de incarcare a portbagajului, care "masoara" 480 de litri la versiunea sedan, respectiv 505 litri la varianta break. Cu bancheta spate la locul ei in ambele cazuri, bineinteles.
Motorizari pentru care poti sa optezi.
Noul Audi A4 nu este insa doar mai incapator si mai usor comparativ cu predesorul sau. Nu, nici vorba de asa ceva: cea de-a cincea generatie a a popularului model german de clasa medie este inclusiv mai eficienta, consumul de carburant coborand cu (pana la) 21 de procente.
Lasam insa in urma cele spuse de comunicatul oficial de presa si trecem direct la fisa tehnica, care gazduieste un total de patru motorizari. Dupa cum precizam si anterior, versiunea de baza soseste la pachet alaturi de un 1.4 TSI de 150 CP si 250 Nm, pe cand varianta de top se lauda cu serviciile unui V6 TDI cu capacitate cilindrica de trei litri, ce produce exact 272 CP si 600 Nm.
In primul caz, acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in aproximativ 8.7 secunde, viteza maxima este de 210 km/h, iar consumul mediu de carburant se invarte in jurul valorii de 5.2 litri la 100 km, pe cand in cel din urma caz avem urmatoarele cifre: 5.3, 250 si 4.9.
Ca si optiuni de mijloc, avem atat un 2.0 TFSI care dezvolta fie 190 CP si 320 Nm, fie 252 CP si 370 Nm, cat si un 2.0 TDI capabil sa ne intampine fie cu 150 CP si 320 Nm, fie cu 190 CP si 400 Nm. Dar fiindca ceva anume ne spune ca te-ai pierdut deja printre atatea numere, vom sari direct la cel mai fierbinte subiect legat de gama de motorizari a noului Audi A4.
Fara nici un fel de alta introducere sau prezentare, versiunea 2.0 TDI ultra este cea care consuma cel mai putin: doar 3.7 litri la 100 de kilometri in regim mediu atunci cand este servita in varianta de 150 de cai putere echipata cu transmisia manuala in sase rapoarte.
Daca, in schimb, pui accentul pe sportivitate si performanta, atunci iti recomandam cu drag optiunea S4. Prezentata oficial cu ocazia aceluiasi Salon Auto desfasurat la Frankfurt intre 15 si 27 septembrie, aceasta pune pe tava un V6 turbo de trei litri, 354 CP si 500 Nm - suficient pentru ca acceleratia de la 0 la 100 km/h sa se realizeze in numai 4.7 secunde.
Dotari de top, demne de segmentul premium.
Incheiem discutia legata de gama de motorizari disponibila cu o ultima precizare: in functie de unitatea pentru care s-a optat, livrarea valorilor maxime se face fie catre puntea fata, fie catre toate cele 4 roti: Printr-o cutie manuala cu 6 trepte, una S tronic cu 7 sau una tiptronic cu 8 rapoarte.
Fireste, optiunile tehnologice nu se sfarsesc aici, printre dotarile cu care cea de-a cincea generatie a popularului model german de clasa medie se poate lauda numarandu-se si farurile Matrix LED, display-ul TFT de 12.3 inch pentru afisarea instrumentelor de bord, dar si sistemul audio Bang & Olufsen cu sunet 3D, 19 difuzoare si 755 W - ce poate fi servit alaturi de doua tablete pentru un maximum de distractie.
Evolutie versus revolutie.
Asadar, acestea fiind spuse, nu exista nici macar o urma de indoiala ca noul Audi A4 nu ar reprezinta un pas inainte comparativ cu predecesorul sau. Cel putin din punct de vedere tehnic si tehnologic.
Si spune asta pentru ca situatia se complica atunci cand vine vorba despre departamentul vizual: cea de-a cincea generatie a popularului automobilului german de clasa medie refuza sa revolutioneze la nivel de exterior, preferand sa evolueze intr-o versiune mai eleganta si mai matura a vechiului model. Versiune mai eleganta, mai matura si totodata inspirata de gamele A3, respectiv Q3.
Contrar situatiei de la nivelul caroseriei, acolo unde modificarile au fost operate mai degraba la nivel de detaliu decat de intreg, interiorul noului Audi A4 nu imprumuta absolut nimic de la varianta precedenta. Seamana insa destul de mult cu cel de pe ultimul Q7.
Concluzia.
In ciuda tuturor controverselor legate de aspectul sau fizic, care are totusi si cateva chestii pozitive - vezi coeficientul aerodinamic de 0.23, cea de-a cincea generatie a popularului automobilului german de clasa medie se bucura de toate calitatile necesare pentru a castiga coroana segmentului in fata rivalilor directi de la BMW si Mercedes. Inclusiv cea mai buna antifonare interioara.
Noul Audi A4 - Like ori Dislike?
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul BMW Seria 7. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
- Set rulment roata peugeot boxer platou / sasiu zct bta h2c017bta 128.6 Lei Ford fiesta 1.25i 2007 1600 € Rola intinzator curea alternator bmw 3 touring e46 bta e2b5006bta 114.25 Lei
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6950 € Land-rover freelander 2.2 td4 4x4 td4 hse automata navi pdc 2007 4990 € Set rulment roata citroËn jumper platou / sasiu 230 bta... 128.6 Lei
- Set rulment roata daewoo rezzo klau bta h1x010bta 100.09 Lei Set rulment roata skoda yeti 5l bta h1w018bta 214.02 Lei Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 14500 $
- Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz e-class... 122.79 Lei Grila radiator transit custom facelift ( 2017-2021 ) 450 Lei Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Punte spate nissan qashqai 2010 suv 1.6 i 800 Lei Bmw 520 diesel 2009 8200 € Set rulment roata audi a3 8l1 bta h2w004bta 127.49 Lei
- Set rulment roata peugeot 406 cupe 8c bta h2p002bta 197.21 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie opel zafira tourer c... 89.75 Lei Vw passat 2.0tdi dsg 170 cp sportline xenon clima pilot trapa... 3650 €
- Set rulment roata bmw 5 e60 bta h1b013bta 291.36 Lei Set rulment roata renault espace iii je0 bta h2r032bta 253.32 Lei Rola intinzator curea alternator bmw 5 e39 bta e2b5006bta 114.25 Lei
- Nissan leaf tekna special 2019 23500 $ Set rulment roata vw golf vi 5k1 bta h1w018bta 214.02 Lei Set rulment roata renault clio ii bb0/1/2 cb0/1/2 bta h2r009bta 79.91 Lei
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2650 € Set rulment roata renault megane i ba0/1 bta h2r009bta 79.91 Lei Scrumiera 3g1863284 volkswagen vw passat b8 [2014 - 2020] 194 Lei
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Vw golf 1.2tsi comfortline bluemotion pdc pilot 105 cp euro 5... 5990 € Skoda octavia 1.2benzina euro 6 dublu clima pilot jante 2017 8300 €
- Intinzator curea curea distributie volvo v40 hatchback bta... 98.85 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz m-class... 122.79 Lei Set rulment roata opel astra f van 55 bta h1x010bta 100.09 Lei
- Intinzator curea curea distributie ford focus ii da bta... 98.85 Lei Set rulment roata fiat ducato platou / sasiu 230 bta h2c017bta 128.6 Lei Set rulment roata citroËn jumper caroserie 230l bta h2c017bta 128.6 Lei