LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi A4

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi A4
Lansarea celei de-a cincea generatii a popularului Audi A4 este unul dintre evenimentele importante pe care industria auto ni le-a oferit de-a lungul anului 2015, insa acum ramane de vazut daca noul model german de clasa medie va si reusi sa se ridice la nivelul competitiei, respectiv sa satisfaca cerintele cumparatorilor.
Distribuie pe Facebook

Plus de milimetri si minus de kilograme.

Noul Audi A4 - Super Galerie FotoNoul Audi A4 - Super Galerie Foto

Noul Audi A4 - Super Galerie Foto

Iar cum pana la clipa in care vom reusi sa aflam cu s-a descurcat noul Audi A4 din punctul de vedere al vanzarilor va mai trece o buna perioada de timp, propunem ca pentru moment sa studiem in detaliu oferta celei de-a cincea generatii a popularului model german de clasa medie.

Oferta care contrasteaza prin plusul de 25 de milimetri de la nivelul lungimii totale, respectiv minusul de (pana la) 120 de kilograme din dreptul greutati proprii. Si da, vesti bune avem si atunci cand vine vorba despre capacitatea de incarcare a portbagajului, care "masoara" 480 de litri la versiunea sedan, respectiv 505 litri la varianta break. Cu bancheta spate la locul ei in ambele cazuri, bineinteles.

Motorizari pentru care poti sa optezi.

Noul Audi A4 - Super Galerie FotoNoul Audi A4 - Super Galerie Foto

Noul Audi A4 nu este insa doar mai incapator si mai usor comparativ cu predesorul sau. Nu, nici vorba de asa ceva: cea de-a cincea generatie a a popularului model german de clasa medie este inclusiv mai eficienta, consumul de carburant coborand cu (pana la) 21 de procente.

Lasam insa in urma cele spuse de comunicatul oficial de presa si trecem direct la fisa tehnica, care gazduieste un total de patru motorizari. Dupa cum precizam si anterior, versiunea de baza soseste la pachet alaturi de un 1.4 TSI de 150 CP si 250 Nm, pe cand varianta de top se lauda cu serviciile unui V6 TDI cu capacitate cilindrica de trei litri, ce produce exact 272 CP si 600 Nm.

In primul caz, acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in aproximativ 8.7 secunde, viteza maxima este de 210 km/h, iar consumul mediu de carburant se invarte in jurul valorii de 5.2 litri la 100 km, pe cand in cel din urma caz avem urmatoarele cifre: 5.3, 250 si 4.9.

Audi S4Audi S4

Ca si optiuni de mijloc, avem atat un 2.0 TFSI care dezvolta fie 190 CP si 320 Nm, fie 252 CP si 370 Nm, cat si un 2.0 TDI capabil sa ne intampine fie cu 150 CP si 320 Nm, fie cu 190 CP si 400 Nm. Dar fiindca ceva anume ne spune ca te-ai pierdut deja printre atatea numere, vom sari direct la cel mai fierbinte subiect legat de gama de motorizari a noului Audi A4.

Fara nici un fel de alta introducere sau prezentare, versiunea 2.0 TDI ultra este cea care consuma cel mai putin: doar 3.7 litri la 100 de kilometri in regim mediu atunci cand este servita in varianta de 150 de cai putere echipata cu transmisia manuala in sase rapoarte.

Daca, in schimb, pui accentul pe sportivitate si performanta, atunci iti recomandam cu drag optiunea S4. Prezentata oficial cu ocazia aceluiasi Salon Auto desfasurat la Frankfurt intre 15 si 27 septembrie, aceasta pune pe tava un V6 turbo de trei litri, 354 CP si 500 Nm - suficient pentru ca acceleratia de la 0 la 100 km/h sa se realizeze in numai 4.7 secunde.

Dotari de top, demne de segmentul premium.

Incheiem discutia legata de gama de motorizari disponibila cu o ultima precizare: in functie de unitatea pentru care s-a optat, livrarea valorilor maxime se face fie catre puntea fata, fie catre toate cele 4 roti: Printr-o cutie manuala cu 6 trepte, una S tronic cu 7 sau una tiptronic cu 8 rapoarte.

Fireste, optiunile tehnologice nu se sfarsesc aici, printre dotarile cu care cea de-a cincea generatie a popularului model german de clasa medie se poate lauda numarandu-se si farurile Matrix LED, display-ul TFT de 12.3 inch pentru afisarea instrumentelor de bord, dar si sistemul audio Bang & Olufsen cu sunet 3D, 19 difuzoare si 755 W - ce poate fi servit alaturi de doua tablete pentru un maximum de distractie.

Evolutie versus revolutie.

Noul Audi A4 - Super Galerie FotoNoul Audi A4 - Super Galerie Foto

Noul Audi A4 - Super Galerie Foto

Asadar, acestea fiind spuse, nu exista nici macar o urma de indoiala ca noul Audi A4 nu ar reprezinta un pas inainte comparativ cu predecesorul sau. Cel putin din punct de vedere tehnic si tehnologic.

Si spune asta pentru ca situatia se complica atunci cand vine vorba despre departamentul vizual: cea de-a cincea generatie a popularului automobilului german de clasa medie refuza sa revolutioneze la nivel de exterior, preferand sa evolueze intr-o versiune mai eleganta si mai matura a vechiului model. Versiune mai eleganta, mai matura si totodata inspirata de gamele A3, respectiv Q3.

Contrar situatiei de la nivelul caroseriei, acolo unde modificarile au fost operate mai degraba la nivel de detaliu decat de intreg, interiorul noului Audi A4 nu imprumuta absolut nimic de la varianta precedenta. Seamana insa destul de mult cu cel de pe ultimul Q7.

Concluzia.

Noul Audi A4 - Super Galerie FotoNoul Audi A4 - Super Galerie Foto

In ciuda tuturor controverselor legate de aspectul sau fizic, care are totusi si cateva chestii pozitive - vezi coeficientul aerodinamic de 0.23, cea de-a cincea generatie a popularului automobilului german de clasa medie se bucura de toate calitatile necesare pentru a castiga coroana segmentului in fata rivalilor directi de la BMW si Mercedes. Inclusiv cea mai buna antifonare interioara.

Noul Audi A4 - Like ori Dislike?

Sondaj

Noul Audi A4 - Like ori Dislike?

In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul BMW Seria 7. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (136) Poze Noul Audi A4 - Super Galerie Foto
mai multe
Publicat în categoria: Like ori Dislike DATA PUBLICĂRII: 1 Octombrie 2015