LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes G-Class

Aflat pe piata de mai bine de trei decenii, legendarul off-roader Mercedes G-Class a suferit de-a lungul carierei sale numeroase facelift-uri, insa nu a renuntat niciodata la forma sa patratoasa, care l-a facut celebru. Acelasi detaliu ramane in centrul atentiei si atunci cand vine vorba de noua versiune, care insa se poate lauda cu probabil cele mai multe imbunatatiri din intreaga istorie.
Distribuie pe Facebook

Asa cum ne-au obisnuit pana acum, designerii Mercedes au operat o serie de modificari atat de subtile incat i-ar putea pune in dificultate chiar si pe Sherlock Holmes si al sau partener Watson. Din fericire, constructorul german a sarit in ajutorul nostru si ne-a anuntat ca versiunea imbunatatita a off-roader-ului sau se remarca acum printr-un set de lumini LED si printr-o noua pereche de oglinzi laterale.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes G-Class

Referitor la variantele de inalta performanta AMG, acestea se vor bucura in plus si de o grila frontala echipata cu doua lamele dispuse orizontal, respectiv un spoiler fata revizuit si incadrat de prize uriase de aer. De asemenea, pentru prima oara in istorie, clientii noului G-Class pot opta si pentru jante pe 20 inci, acompaniate de etriere finisate in rosu.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes G-Class

La interior, situatia s-a schimbat dramatic comparativ cu anii anteriori, legendarul automobil din Stuttgart urmand a fi livrat cu o consola centrala complet redesenata. Mai exact, principala modificare operata aici are o stransa legatura cu pozitia ecranului insarcinat cu afisarea detaliilor vitale, acesta fiind mutat din mijloc in partea superioara. Mai mult de-atat, si tehnologiile de la bord au fost upgradate, viitorii pasageri bucurandu-se pentru prima oara de prezenta sistemului COMAND si a accesului la internet.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes G-Class

De asemenea, tot pentru prima oara in istorie, viitorii clienti ai modelului Mercedes G-Class vor putea opta si pentru sistemele DISTRONIC PLUS, Blind Spot Assist sau PARKTRONIC + camera pentru marsarier. Se adauga pe lista cu optiuni si gama de personalizare designo, iar ultima generatie a legendarului automobil german poate fi botezata cu o extrem de mare usurinta "S-Class-ul Off-Roader-elor".

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes G-Class

Asemeni imbunatatirilor operate la interior, si schimbarile facute la nivelul gamei de motorizari ar putea parea usor surprinzatoare. Pentru inceput, tinem insa sa specificam ca versiunea de baza este reprezentata de modelul G 350 Bluetec, ce beneficiaza de serviciile unui V6 diesel de trei litri, 211 cai putere si 540 Newton-Metri.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes G-Class

Intr-adevar, 211 CP pot parea insuficienti pentru un automobil de talia lui Mercedes G-Class, insa aceasta este singura versiunie diesel pentru care se poate opta. Nu de alta, dar urmatoarea pozitie pe lista este ocupata de benzinarul G500, echipat cu un insetat V8 aspirat de 5.5 litri, ce produce undeva in jurul a 387 cai putere si 530 Newton-Metri. Important de precizat, ambele variante vin in compania unei transmisii automate 7G-TRONIC PLUS.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes G-Class

Facand o expeditie in fascinanta lume a versiunilor de performanta, de-aceasta data ne vom lovi de doi colosi. Pentru inceput, vechiul Mercedes G55 AMG a fost inlocuit de un G63 AMG, ce ascunde sub capota noul V8 twin-turbo de 5.5 litri si, in cazul de fata, 544 cai putere. De asemenea cuplul se ridica si el la valori extrem de inalte (760 Newton-Metri), primii 100 km/h venind astfel dupa numai 5.4 secunde.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes G-Class

Cealalta varianta de performanta reprezinta o noutate absoluta, asteptata si anticipata de o lume intreaga. Pentru prima oara in istorie, legendarul Mercedes G-Class este disponibil si intr-o versiune G65 AMG! O versiune G65 AMG dopata cu un urias V12 de sase litri care, cu ajutorul a doua turbine de dimensiuni mai mult decat generoase, livreaza celui aflat la volan nu mai putin de 612 cai putere si 1.000 Newton-Metri! Sa nu ne impacientam insa prea tare. Mercedes-ul G-Class nu a fost niciodata sinonim cu performanta pe sosea, iar la cele aproximativ doua tone si jumatate nici nu poate pretinde un astfel de lucru. Totusi, o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 5.3 secunde si o viteza maxima de 230 km/h nu suna rau deloc.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes G-Class

La fel ca versiunile standard, si variantele de inalta performanta se lauda cu transmisie in sapte rapoarte. Cele trei diferentiale 100% blocabile nu lipsesc nici ele din peisaj, acestea reprezentand deja un ingredient clasic in reteta germanului Mercedes G-Class.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes G-Class

Ajunsi la final, suntem datori si cu preturile de achizitie. Dar cum acesta reprezinta un subiect delicat, ne limitam in a preciza ca ultima generatie a legendarului off-roader din Stuttgart este disponibila pentru sume cuprinse in intervalul 85.311 - 264.180 euro.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes G-Class

Isi merita insa G-ul banii? Este noul model mai reusit decat cel pe care il inlocuieste? Era oare chiar atat de necesara lansarea unei versiuni G65 AMG? Mai poate fi imbunatatit intr-un fel sau altul off-roader-ul Mercedes sau nu mai are ce cauta pe piata in acest climat economic? Asteptam cu nerabdare parerea ta cu privire la Mercedes G-Class.

Sondaj

Noul Mercedes G-Class - LIKE ori DISLIKE?


In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul 1.0 EcoBoost de la Ford. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (53) Poze Noul Mercedes G-Class - Galerie Foto
mai multe