LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul 1.0 EcoBoost de la Ford
Formata initial din doua motorizari - un 1.6, respectiv un 2.0, familia EcoBoost destinata pietei auto din Europa a primit recent un nou membru - un propulsor dotat cu doar trei cilindri si cu o capacitate de numai un litru. Intr-adevar, la prima vedere poate parea ca avem de-a face cu o unitate usor anemica, insa cifrele legate de puterea maxima si primele impresii obtinute dupa un test fulger (bine, a fost un test ceva mai lung decat durata unui fulger) ne-au convins ca nu este chiar asa.
Bucurandu-se de beneficiile turbocompresorului, injectiei directe de combustibil si ale supapei cu distributie variabila - prezenta atat la nivelul admisiei, cat si la nivelul evacuarii, noul 1.0 EcoBoost de la Ford furnizeaza aceeasi putere precum un motor aspirat de 1.6 sau chiar 1.8 litri. Mai exact, in functie de automobilul sub a carei capota se ascunde, propulsorul in trei cilindri poate oferi fie 100, fie 120, fie 125 cai putere. De asemenea, inainte de a ajunge la concluziile pe care le-am tras in urma incercarii acestui propulsor, tinem sa precizam si ca cea mai eficienta versiune a noului 1.0 EcoBoost ofera un consum record de combustibil, de numai 4.8 litri la 100 de kilometri.
Indeajuns insa cu teoria! Iata si partea practica. Recent, timp de cateva ore, am avut la dispozitie un Ford Focus dotat cu varianta 1.0 Ecoboost de 125 de cai putere, pe care l-am plimbat mai intai de la Bucuresti pana la Craiova si viceversa, pentru ca mai apoi sa-i oferim oportunitatea de a face cunostinta cu traficul 'dezolant' din Bucuresti.
Deja inutil de precizat, aceasta motorizare este cea mai performanta din clasa sa. In plus, cu cat parcurgi mai multi kilometri in compania sa, cu atat esti mai tentat sa afirmi ca ti-ai gasit partenerul perfect de drum. Motorul este foarte elastic pe toata plaja de turatie si nu are nici o problema in a functiona atat la 2.000 rpm, cat si la 6.500 rpm, valoare la care alimentarea cu benzina este taiata. De asemenea, cuplul motor de 175 Newton-Metri se simte inca de la o turatie de 1.500 rpm si continua pe aceeasi linie pana pe la 4.500 rpm. Scurt pe doi, se poate spune ca, indiferent de treapta de viteza, motorizarea iti ofera acea senzatie de liniste si incredere de care ai nevoie atunci cand te pui pe efectuat o depasire. Senzatie de liniste si incredere pe care, de exemplu, nu o regasesti (si) atunci cand ai la comanda pedalei de acceleratie un 1.6 aspirat natural.
In ceea ce priveste consumul de carburant, Ford anunta pentru modelul Focus dotat cu noul 1.0 EcoBoost de 125 cai putere o valoare de cinci litri la 100 de kilometri. Pe hartie, situatia se prezinta extrem de bine, insa in viata reala lucrurile stau diferit (nu doar insa in sensul cel rau). De exemplu, in minunatul nostru Bucuresti, la o ora de varf si cu reprize de turatie de pana la 5.000 rpm (acolo unde se putea, evident), computerul de bord ne-a indicat un aproape astronomic 12 litri / 100 kilometri. Asadar, se pare ca nici chiar un propulsor turbo de un litru, dotat cu trei cilindri si tehnologie start - stop nu iti poate salva buzunarul intr-un trafic precum cel inregistrat in Bucuresti.
La nivel extra-urban insa, consumul de carburant renunta la masca de inamic public si ia mutra celui mai bun prieten. Tradusa, aceasta afirmatie inseamna un 7.6 litri la 100 de kilometri, consum obtinut in urma unei viteze medii de 75 km/h, din a carei 'consistenta' nu au lipsit nici acceleratiile pana la 195 km/h, prezenta a trei persoane sau functionarea permanenta a aerului conditionat. Odata ce-am renuntat la a mai abuza pedala de acceleratie si la a mai folosi instalatia de aer conditionat, consumul de carburant s-a stabilizat la 4.7 litri la 100 de kilometri - o valoare obtinuta si datorita cutiei manuale in 6 trepte, care si-a adus contributia din plin la mentinerea unei viteze constante de 100km/h la o turatie de aproximativ 2.000 rpm.
Pentru noi, concluzia este extrem de simpla. Noul 1.0 EcoBoost este un real succes. Ofera un rafinament la care nu te-ai fi gandit vreodata, performante ale naibii de bune si un consum de carburant la care tot visai de cand benzina s-a facut... cat s-a facut. In plus, fie ca iti place sau nu, oricum acesta este trendul - donwsizing, downsizing si iar downsizing. Acum doar conceptiile mai trebuie schimbate.
Asadar, acestea fiind spuse, care este parerea ta despre realizarea tehnica a celor de la Ford? Merita el aprecierile tale sau astfel de 'proiecte' te lasa rece? Si poate nu este chiar cea mai corecta sau dreapta intrebare, insa ti-ai cumpara un automobil dotat cu motorul 1.0 EcoBoost in dauna unuia diesel?
Iata cum functioneaza motorul 1.0 EcoBoost de la Ford:
Motorul Ecoboost in 3 cilindri de la Ford
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Hyundai i30. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
-
G-g02085 macara pentru camionete 450kg
897 Lei
Stop stanga / dreapta dacia sandero 2008 2009 2010 2011 2012
100 Lei
Bandou / ornament aripa stanga spate hyundai tucson fab. 2004...
100 Lei
-
Scrumiera skoda octavia ii fab. 2004 - 2013 ⭐⭐⭐⭐⭐
100 Lei
Motor iveco daily 2.8 hdi
2200 Lei
0 445 020 195 5801486599 bosch pompa inalta presiune iveco...
600 €
-
Furtun apa 2.0 cdi mercedes a-class w169 a6402001452
70 Lei
Stop stanga aripa, fiat albea (178) (id:650991)
274 Lei
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new...
2000 Lei
-
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen...
500 Lei
Jante audi a4 b9 a6 avant 4g/4g1 a6 f2 new a6 allroad q3 q5...
3600 Lei
Carlig remorcare nissan qashqai j10 2007 2008 2009 2010 2011 2012
500 Lei
-
Furtun / conducta intercooler audi a3 8p 1.9 tdi fab. 2003 -...
80 Lei
Egr vw passat b6 2.0 tdi an 2009 2010 2011 2012
298 Lei
Bmw 320 2.0d 2007
3650 €
-
Tripla lampa stop stanga skoda octavia 1997-2000 noua...
165 Lei
Bara spate mercedes clk w209 me-clk-209-bslook-r1fp
339 €
Prag stanga tabla renault kadjar 1.2 benzina 2017
1089 Lei
-
Pompa frana mercedes c-class w203 a0054303830
200 Lei
Capac buton geam electric opel astra h zafira b tigra b
20 Lei
Adaptor bec led volkswagen golf 7 / passat b7 / scirocco 386913
23 Lei
-
Carcasa cutie sigurante dacia sandero 2 stepway 2013-2020 noua
160 Lei
A6510700587 28342997 delphi r00002d injector mercedes cdi 2.2...
100 €
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa...
3000 Lei
-
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett...
5000 Lei
Dezmembram renault kangoo 1.5 dci an fabr. 2015
Radio cd audi a5 a4 b8, 8t1035652g, 8t1035652d,
380 Lei
-
Conducte tur retur injectoare bmw 2.0d m47 seria 1 3 e87 e90...
100 Lei
Motoras reglare far xenon audi a6 c7, audi a6 4g, a7, s6, rs6...
100 Lei
Jante noi 17 inch originale vw passat 3g b8 r17 nivelles
950 €
-
Vw bora 1600 2000
1000 €
Bmw 520 2.0 d 2012
7500 €
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite...
2900 €
-
Stop stanga / dreapta ford fiesta mk6 2010 2011 2012 2013
100 Lei
Suport accesorii audi a3 8p 1.9 tdi fab. 2003 - 2012...
50 Lei
Jante de aliaj 5x112 r18 originale audi a4 b9,(compatibile...
600 €
PieseAuto.ro
Bara fata auto: in ce situatii cumparam una noua sau o reparam pe cea veche?
PieseAuto.ro
Le curatam sau le schimbam? Cum sa scapam de scaunele auto murdare
PieseAuto.ro
Importanta farurilor pentru masina ta






