LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul 1.0 EcoBoost de la Ford

Deja nu mai reprezinta nici un secret pentru nimeni. In industria auto miroase puternic a downsizing, iar mai toate companiile se conformeaza acestui trend - fie ele premium sau... mai de masa. Unul dintre exemplele concrete il reprezinta Ford, celebrul constructor introducand pe piata din Europa, la sfarsitul anului 2010, familia de motoare EcoBoost.
Distribuie pe Facebook

Formata initial din doua motorizari - un 1.6, respectiv un 2.0, familia EcoBoost destinata pietei auto din Europa a primit recent un nou membru - un propulsor dotat cu doar trei cilindri si cu o capacitate de numai un litru. Intr-adevar, la prima vedere poate parea ca avem de-a face cu o unitate usor anemica, insa cifrele legate de puterea maxima si primele impresii obtinute dupa un test fulger (bine, a fost un test ceva mai lung decat durata unui fulger) ne-au convins ca nu este chiar asa.

Bucurandu-se de beneficiile turbocompresorului, injectiei directe de combustibil si ale supapei cu distributie variabila - prezenta atat la nivelul admisiei, cat si la nivelul evacuarii, noul 1.0 EcoBoost de la Ford furnizeaza aceeasi putere precum un motor aspirat de 1.6 sau chiar 1.8 litri. Mai exact, in functie de automobilul sub a carei capota se ascunde, propulsorul in trei cilindri poate oferi fie 100, fie 120, fie 125 cai putere. De asemenea, inainte de a ajunge la concluziile pe care le-am tras in urma incercarii acestui propulsor, tinem sa precizam si ca cea mai eficienta versiune a noului 1.0 EcoBoost ofera un consum record de combustibil, de numai 4.8 litri la 100 de kilometri.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul 1.0 EcoBoost de la Ford

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul 1.0 EcoBoost de la Ford

Indeajuns insa cu teoria! Iata si partea practica. Recent, timp de cateva ore, am avut la dispozitie un Ford Focus dotat cu varianta 1.0 Ecoboost de 125 de cai putere, pe care l-am plimbat mai intai de la Bucuresti pana la Craiova si viceversa, pentru ca mai apoi sa-i oferim oportunitatea de a face cunostinta cu traficul 'dezolant' din Bucuresti.

Deja inutil de precizat, aceasta motorizare este cea mai performanta din clasa sa. In plus, cu cat parcurgi mai multi kilometri in compania sa, cu atat esti mai tentat sa afirmi ca ti-ai gasit partenerul perfect de drum. Motorul este foarte elastic pe toata plaja de turatie si nu are nici o problema in a functiona atat la 2.000 rpm, cat si la 6.500 rpm, valoare la care alimentarea cu benzina este taiata. De asemenea, cuplul motor de 175 Newton-Metri se simte inca de la o turatie de 1.500 rpm si continua pe aceeasi linie pana pe la 4.500 rpm. Scurt pe doi, se poate spune ca, indiferent de treapta de viteza, motorizarea iti ofera acea senzatie de liniste si incredere de care ai nevoie atunci cand te pui pe efectuat o depasire. Senzatie de liniste si incredere pe care, de exemplu, nu o regasesti (si) atunci cand ai la comanda pedalei de acceleratie un 1.6 aspirat natural.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul 1.0 EcoBoost de la Ford

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul 1.0 EcoBoost de la Ford

In ceea ce priveste consumul de carburant, Ford anunta pentru modelul Focus dotat cu noul 1.0 EcoBoost de 125 cai putere o valoare de cinci litri la 100 de kilometri. Pe hartie, situatia se prezinta extrem de bine, insa in viata reala lucrurile stau diferit (nu doar insa in sensul cel rau). De exemplu, in minunatul nostru Bucuresti, la o ora de varf si cu reprize de turatie de pana la 5.000 rpm (acolo unde se putea, evident), computerul de bord ne-a indicat un aproape astronomic 12 litri / 100 kilometri. Asadar, se pare ca nici chiar un propulsor turbo de un litru, dotat cu trei cilindri si tehnologie start - stop nu iti poate salva buzunarul intr-un trafic precum cel inregistrat in Bucuresti.

La nivel extra-urban insa, consumul de carburant renunta la masca de inamic public si ia mutra celui mai bun prieten. Tradusa, aceasta afirmatie inseamna un 7.6 litri la 100 de kilometri, consum obtinut in urma unei viteze medii de 75 km/h, din a carei 'consistenta' nu au lipsit nici acceleratiile pana la 195 km/h, prezenta a trei persoane sau functionarea permanenta a aerului conditionat. Odata ce-am renuntat la a mai abuza pedala de acceleratie si la a mai folosi instalatia de aer conditionat, consumul de carburant s-a stabilizat la 4.7 litri la 100 de kilometri - o valoare obtinuta si datorita cutiei manuale in 6 trepte, care si-a adus contributia din plin la mentinerea unei viteze constante de 100km/h la o turatie de aproximativ 2.000 rpm.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul 1.0 EcoBoost de la Ford

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul 1.0 EcoBoost de la Ford

Pentru noi, concluzia este extrem de simpla. Noul 1.0 EcoBoost este un real succes. Ofera un rafinament la care nu te-ai fi gandit vreodata, performante ale naibii de bune si un consum de carburant la care tot visai de cand benzina s-a facut... cat s-a facut. In plus, fie ca iti place sau nu, oricum acesta este trendul - donwsizing, downsizing si iar downsizing. Acum doar conceptiile mai trebuie schimbate.

Asadar, acestea fiind spuse, care este parerea ta despre realizarea tehnica a celor de la Ford? Merita el aprecierile tale sau astfel de 'proiecte' te lasa rece? Si poate nu este chiar cea mai corecta sau dreapta intrebare, insa ti-ai cumpara un automobil dotat cu motorul 1.0 EcoBoost in dauna unuia diesel?

Sondaj

Noul Ford 1.0 EcoBoost - LIKE ori DISLIKE?

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul 1.0 EcoBoost de la Ford

Iata cum functioneaza motorul 1.0 EcoBoost de la Ford:

Motorul Ecoboost in 3 cilindri de la Ford



In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Hyundai i30. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (10) Poze LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul 1.0 EcoBoost de la Ford
mai multe
Publicat în categoria: Like ori Dislike DATA PUBLICĂRII: 11 Mai 2012