LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul 1.0 EcoBoost de la Ford

Formata initial din doua motorizari - un 1.6, respectiv un 2.0, familia EcoBoost destinata pietei auto din Europa a primit recent un nou membru - un propulsor dotat cu doar trei cilindri si cu o capacitate de numai un litru. Intr-adevar, la prima vedere poate parea ca avem de-a face cu o unitate usor anemica, insa cifrele legate de puterea maxima si primele impresii obtinute dupa un test fulger (bine, a fost un test ceva mai lung decat durata unui fulger) ne-au convins ca nu este chiar asa.
Bucurandu-se de beneficiile turbocompresorului, injectiei directe de combustibil si ale supapei cu distributie variabila - prezenta atat la nivelul admisiei, cat si la nivelul evacuarii, noul 1.0 EcoBoost de la Ford furnizeaza aceeasi putere precum un motor aspirat de 1.6 sau chiar 1.8 litri. Mai exact, in functie de automobilul sub a carei capota se ascunde, propulsorul in trei cilindri poate oferi fie 100, fie 120, fie 125 cai putere. De asemenea, inainte de a ajunge la concluziile pe care le-am tras in urma incercarii acestui propulsor, tinem sa precizam si ca cea mai eficienta versiune a noului 1.0 EcoBoost ofera un consum record de combustibil, de numai 4.8 litri la 100 de kilometri.
Indeajuns insa cu teoria! Iata si partea practica. Recent, timp de cateva ore, am avut la dispozitie un Ford Focus dotat cu varianta 1.0 Ecoboost de 125 de cai putere, pe care l-am plimbat mai intai de la Bucuresti pana la Craiova si viceversa, pentru ca mai apoi sa-i oferim oportunitatea de a face cunostinta cu traficul 'dezolant' din Bucuresti.
Deja inutil de precizat, aceasta motorizare este cea mai performanta din clasa sa. In plus, cu cat parcurgi mai multi kilometri in compania sa, cu atat esti mai tentat sa afirmi ca ti-ai gasit partenerul perfect de drum. Motorul este foarte elastic pe toata plaja de turatie si nu are nici o problema in a functiona atat la 2.000 rpm, cat si la 6.500 rpm, valoare la care alimentarea cu benzina este taiata. De asemenea, cuplul motor de 175 Newton-Metri se simte inca de la o turatie de 1.500 rpm si continua pe aceeasi linie pana pe la 4.500 rpm. Scurt pe doi, se poate spune ca, indiferent de treapta de viteza, motorizarea iti ofera acea senzatie de liniste si incredere de care ai nevoie atunci cand te pui pe efectuat o depasire. Senzatie de liniste si incredere pe care, de exemplu, nu o regasesti (si) atunci cand ai la comanda pedalei de acceleratie un 1.6 aspirat natural.
In ceea ce priveste consumul de carburant, Ford anunta pentru modelul Focus dotat cu noul 1.0 EcoBoost de 125 cai putere o valoare de cinci litri la 100 de kilometri. Pe hartie, situatia se prezinta extrem de bine, insa in viata reala lucrurile stau diferit (nu doar insa in sensul cel rau). De exemplu, in minunatul nostru Bucuresti, la o ora de varf si cu reprize de turatie de pana la 5.000 rpm (acolo unde se putea, evident), computerul de bord ne-a indicat un aproape astronomic 12 litri / 100 kilometri. Asadar, se pare ca nici chiar un propulsor turbo de un litru, dotat cu trei cilindri si tehnologie start - stop nu iti poate salva buzunarul intr-un trafic precum cel inregistrat in Bucuresti.
La nivel extra-urban insa, consumul de carburant renunta la masca de inamic public si ia mutra celui mai bun prieten. Tradusa, aceasta afirmatie inseamna un 7.6 litri la 100 de kilometri, consum obtinut in urma unei viteze medii de 75 km/h, din a carei 'consistenta' nu au lipsit nici acceleratiile pana la 195 km/h, prezenta a trei persoane sau functionarea permanenta a aerului conditionat. Odata ce-am renuntat la a mai abuza pedala de acceleratie si la a mai folosi instalatia de aer conditionat, consumul de carburant s-a stabilizat la 4.7 litri la 100 de kilometri - o valoare obtinuta si datorita cutiei manuale in 6 trepte, care si-a adus contributia din plin la mentinerea unei viteze constante de 100km/h la o turatie de aproximativ 2.000 rpm.
Pentru noi, concluzia este extrem de simpla. Noul 1.0 EcoBoost este un real succes. Ofera un rafinament la care nu te-ai fi gandit vreodata, performante ale naibii de bune si un consum de carburant la care tot visai de cand benzina s-a facut... cat s-a facut. In plus, fie ca iti place sau nu, oricum acesta este trendul - donwsizing, downsizing si iar downsizing. Acum doar conceptiile mai trebuie schimbate.
Asadar, acestea fiind spuse, care este parerea ta despre realizarea tehnica a celor de la Ford? Merita el aprecierile tale sau astfel de 'proiecte' te lasa rece? Si poate nu este chiar cea mai corecta sau dreapta intrebare, insa ti-ai cumpara un automobil dotat cu motorul 1.0 EcoBoost in dauna unuia diesel?
Iata cum functioneaza motorul 1.0 EcoBoost de la Ford:
Motorul Ecoboost in 3 cilindri de la Ford
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Hyundai i30. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
-
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
-
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
-
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
-
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
Jante de aliaj 5x112 pe 18 originale audi q3 f3 din2019 /... 1000 €
-
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
Calculator motor / ecu volkswagen polo 9n 1.4 bby 2002 - 2009... 249.99 Lei
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
-
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
-
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
Panou comanda aer conditionat ac clima climatronic skoda... 199.99 Lei
-
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
Dezmembrez skoda superb 2 (3t) 2008 - 2015 1.4 tsi caxc( cp:...
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
-
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
-
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
-
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
-
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei


