LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul 1.0 EcoBoost de la Ford

Formata initial din doua motorizari - un 1.6, respectiv un 2.0, familia EcoBoost destinata pietei auto din Europa a primit recent un nou membru - un propulsor dotat cu doar trei cilindri si cu o capacitate de numai un litru. Intr-adevar, la prima vedere poate parea ca avem de-a face cu o unitate usor anemica, insa cifrele legate de puterea maxima si primele impresii obtinute dupa un test fulger (bine, a fost un test ceva mai lung decat durata unui fulger) ne-au convins ca nu este chiar asa.
Bucurandu-se de beneficiile turbocompresorului, injectiei directe de combustibil si ale supapei cu distributie variabila - prezenta atat la nivelul admisiei, cat si la nivelul evacuarii, noul 1.0 EcoBoost de la Ford furnizeaza aceeasi putere precum un motor aspirat de 1.6 sau chiar 1.8 litri. Mai exact, in functie de automobilul sub a carei capota se ascunde, propulsorul in trei cilindri poate oferi fie 100, fie 120, fie 125 cai putere. De asemenea, inainte de a ajunge la concluziile pe care le-am tras in urma incercarii acestui propulsor, tinem sa precizam si ca cea mai eficienta versiune a noului 1.0 EcoBoost ofera un consum record de combustibil, de numai 4.8 litri la 100 de kilometri.
Indeajuns insa cu teoria! Iata si partea practica. Recent, timp de cateva ore, am avut la dispozitie un Ford Focus dotat cu varianta 1.0 Ecoboost de 125 de cai putere, pe care l-am plimbat mai intai de la Bucuresti pana la Craiova si viceversa, pentru ca mai apoi sa-i oferim oportunitatea de a face cunostinta cu traficul 'dezolant' din Bucuresti.
Deja inutil de precizat, aceasta motorizare este cea mai performanta din clasa sa. In plus, cu cat parcurgi mai multi kilometri in compania sa, cu atat esti mai tentat sa afirmi ca ti-ai gasit partenerul perfect de drum. Motorul este foarte elastic pe toata plaja de turatie si nu are nici o problema in a functiona atat la 2.000 rpm, cat si la 6.500 rpm, valoare la care alimentarea cu benzina este taiata. De asemenea, cuplul motor de 175 Newton-Metri se simte inca de la o turatie de 1.500 rpm si continua pe aceeasi linie pana pe la 4.500 rpm. Scurt pe doi, se poate spune ca, indiferent de treapta de viteza, motorizarea iti ofera acea senzatie de liniste si incredere de care ai nevoie atunci cand te pui pe efectuat o depasire. Senzatie de liniste si incredere pe care, de exemplu, nu o regasesti (si) atunci cand ai la comanda pedalei de acceleratie un 1.6 aspirat natural.
In ceea ce priveste consumul de carburant, Ford anunta pentru modelul Focus dotat cu noul 1.0 EcoBoost de 125 cai putere o valoare de cinci litri la 100 de kilometri. Pe hartie, situatia se prezinta extrem de bine, insa in viata reala lucrurile stau diferit (nu doar insa in sensul cel rau). De exemplu, in minunatul nostru Bucuresti, la o ora de varf si cu reprize de turatie de pana la 5.000 rpm (acolo unde se putea, evident), computerul de bord ne-a indicat un aproape astronomic 12 litri / 100 kilometri. Asadar, se pare ca nici chiar un propulsor turbo de un litru, dotat cu trei cilindri si tehnologie start - stop nu iti poate salva buzunarul intr-un trafic precum cel inregistrat in Bucuresti.
La nivel extra-urban insa, consumul de carburant renunta la masca de inamic public si ia mutra celui mai bun prieten. Tradusa, aceasta afirmatie inseamna un 7.6 litri la 100 de kilometri, consum obtinut in urma unei viteze medii de 75 km/h, din a carei 'consistenta' nu au lipsit nici acceleratiile pana la 195 km/h, prezenta a trei persoane sau functionarea permanenta a aerului conditionat. Odata ce-am renuntat la a mai abuza pedala de acceleratie si la a mai folosi instalatia de aer conditionat, consumul de carburant s-a stabilizat la 4.7 litri la 100 de kilometri - o valoare obtinuta si datorita cutiei manuale in 6 trepte, care si-a adus contributia din plin la mentinerea unei viteze constante de 100km/h la o turatie de aproximativ 2.000 rpm.
Pentru noi, concluzia este extrem de simpla. Noul 1.0 EcoBoost este un real succes. Ofera un rafinament la care nu te-ai fi gandit vreodata, performante ale naibii de bune si un consum de carburant la care tot visai de cand benzina s-a facut... cat s-a facut. In plus, fie ca iti place sau nu, oricum acesta este trendul - donwsizing, downsizing si iar downsizing. Acum doar conceptiile mai trebuie schimbate.
Asadar, acestea fiind spuse, care este parerea ta despre realizarea tehnica a celor de la Ford? Merita el aprecierile tale sau astfel de 'proiecte' te lasa rece? Si poate nu este chiar cea mai corecta sau dreapta intrebare, insa ti-ai cumpara un automobil dotat cu motorul 1.0 EcoBoost in dauna unuia diesel?
Iata cum functioneaza motorul 1.0 EcoBoost de la Ford:
Motorul Ecoboost in 3 cilindri de la Ford
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Hyundai i30. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
-
A6510704987 28342997 delphi injector mercedes /jeep compass... 100 €
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
35242180g 823024-5001s 823024-5005s 35242180f turbo grand... 2000 Lei
-
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
0445124014 504388750 0986435655 bosch injector new holland t9... 2000 Lei
-
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
0445110351 55219886 0986435204 injector fiat ford lancia opel... 500 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
-
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
-
0445110021 7700111014 bosch injector opel movano vivaro/... 200 Lei
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3300 €
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
-
Radio cd oem opel vectra c corsa siemens cdr2005 250 Lei
042200-0423 88370-47030 denso compresor de aer condiționat... 1250 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
-
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
-
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
-
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3300 €
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
-
Vw golf 1,4 tsi 2015 8450 €
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
Toyota rav-4 diesel 4x4 navigatie piele keyless pilot ~... 4300 €
-
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
12709880235 5801964543 5801630965 borgwarner turbosuflanta... 3500 Lei
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei


