LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Porsche Boxster

Dupa mai bine de sapte ani de activitate, timp in care a demonstrat ca este unul dintre cele mai grozave automobile sport ale planetei, a venit vremea ca actualul Porsche Boxster sa fie inlocuit cu o noua generatie. Desi primul contact public va avea loc abia peste doua luni, in cadrul Salonului Auto de la Geneva, constructorul din Stuttgart s-a grabit sa lanseze o prima mana de informatii si fotografii oficiale ale ultimului Boxster. Informatii si fotografii pe care le-am vazut, le-am povestit si pe care-acum ne pregatim sa le supunem unei analize detaliate.
Distribuie pe Facebook

Cu privirea fixata pe Salonul Auto de la Detroit, acolo unde si germanii de la Porsche au fost prezenti cu o premiera mondiala (in cazul in care nu te-ai prins deja, vorbim de urmatoarea generatie a cabrioletului Porsche 911), 'debutul virtual' al noului Boxster a reprezentat o surpriza pentru intreaga lume auto. Si ce mai surpriza!

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Porsche Boxster

Spre deosebire de versiunile anterioare, ultima generatie a roadster-ului cu motor central din Stuttgart aduce cu sine numeroase imbunatatiri radicale, prezente atat pe plan tehnic, cat si estetic. Pentru a intelege insa mai bine filozofia din spatele dezvoltarii noului Porsche Boxster, ar fi cazul sa aruncam o privirea in 'curtea' recent-lansatului Porsche 911 991.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Porsche Boxster

In primul rand, avem o caroserie restilizata care, fiind realizata din aluminiu, contribuie la reducerea greutatii totale cu pana la cateva zeci de kilograme. De asemenea, aflam si ca ampatamentul a crescut cu cativa centimetri, in timp ce latirea puntii si utilizarea unor jante mai mari asigura un comportament mai dinamic ca niciodata. Vrednica de luat in seama este si gama de motorizari adoptata, usor-modificata pentru a livra un maximum de eficienta si performanta.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Porsche Boxster

Pornind vanatoarea de cifre, aflam ca noul Porsche Boxster este din nou disponibil in doua versiuni: Boxster si Boxster S. In cazul variantei de baza, propulsorul de 2.9 litri pe care-l regaseam sub capota generatiei anterioare a fost inlocuit cu o unitate de 2.7 litri. In ciuda reducerii capacitatii cilindrice, puterea maxima a crescut cu 10 CP, viitorii clienti urmand a se bucura de un total de 265 cai putere. In ceea ce priveste modelul Boxster S, acesta se bucura in continuare de serviciile unei motorizari cu o capacitate cilindrica de 3.4 litri - insa atunci cand vine vorba de o comparatie directa cu vechiul model, avem de-a face cu un plus de 5 CP, ceea ce se traduce printr-un total de 315 cai putere.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Porsche Boxster

Din pacate, informatiile cu privire la eficienta sau performantele masinii sunt destul de evazive la acest moment, insa este bine de stiut ca inginerii germani anunta o reducere a consumului de carburant cu pana la 15 procente. Intr-o alta ordine de idei, asta inseamna ca versiunea Porsche Boxster are nevoie de numai 7.7 litri de benzina pentru a parcurge 100 kilometri, in timp ce varianta Porsche Boxster S se hraneste cu aproximativ opt litri de benzina pentru a reusi aceeasi performanta - si asta in ciuda faptului ca acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 5.7, respectiv cinci secunde (atunci cand se opteaza pentru inteligenta transmisie PDK, dotata cu sapte trepte si dublu-ambreiaj).

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Porsche Boxster

Cu aspectul tehnic incheiat, a sosit momentul sa aruncam o privire si in departamentul 'Design'. Comparat cu generatia precedenta, noul model reprezinta o evolutie semnificativa, printre atractiile principalele numarandu-se in special farurile atent-sculptate, similare celor prezente pe conceptul 918 Spyder, si eleronul dramatic stilizat, integrat in linia stopurilor. Privit ca un intreg, roadsterul cu motor central din Stuttgart impresioneaza prin formele sale mult mai agresive si mai musculoase ca pana acum.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Porsche Boxster

De asemenea, o evolutie semnificativa poate fi remarcata si la interior, acolo unde ultimul Porsche Boxster imparte numeroase componente cu modelele 911 (iar aici ne referim in special la consola centrala). O veste excelenta pentru cumparatorii noului 988, insa nu prea grozava pentru posesorii recent-lansatului 991. Uneori pierzi, alteori castigi.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Porsche Boxster

Si daca ar mai fi ceva de spus despre noul Porsche Boxster, e ca acesta se anunta un adevarat hit. Lansarea pe piata va avea loc in luna aprilie, preturile urmand a porni de la 48.291 euro (Boxster), respectiv 59.120 euro (Boxster S). Ajunsi la final, verdictul iti apartine: LIKE ori DISLIKE?

Sondaj

Noul Porsche Boxster - LIKE ori DISLIKE?


In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Mercedes SL. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.



Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (42) Poze Porsche Boxster - Galerie Foto
mai multe
Publicat în categoria: Like ori Dislike DATA PUBLICĂRII: 16 Ianuarie 2012