LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Volkswagen Golf VII

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Volkswagen Golf VII
Cu un aspect usor restilizat, mai eficient ca niciodata si servit in compania a numeroase noi picanterii tehnologice. Asa se prezinta, pe scurt, cea de-a saptea generatie a modelului Volkswagen Golf VII, automobil pe care il vom dezbate astazi, pe larg, in cadrul rubricii noastre LIKE ori DISLIKE.
Distribuie pe Facebook
O cariera intinsa pe parcursul a aproximativ patru decenii si peste 29 de milioane de exemplare vandute in tot acest timp. Nu exista nici un dubiu: modelul Volkswagen Golf este unul dintre cele mai titrate automobile din intreaga istorie a omenirii. De asemenea, popularul autoturism al constructorului din Wolfsburg este pregatit sa scrie un nou capitol in povestea sa. Unul botezat "Generatia cu numarul 7".

Un aspect usor restilizat, capabil sa iti joace feste.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Volkswagen Golf VII

In timp ce majoritatea concurentilor sai se reinventeaza continuu, de la generatie la generatie - iar cel mai bun exemplu de dat in cazul de fata este probabil modelul Renault Megane, Volkswagen Golf pare sa fi intrat de o buna perioada de timp intr-un conservatorism total - cel putin din punct de vedere al aspectului estetic. Si nu doar modelul Volkswagen Golf, ci majoritatea automobilelor proiectate de companiile aflate sub tutela Grupului Volkswagen.

Pe scurt, intr-o alta ordine de idei, fie ca vorbim de Audi (in special A3 si A4), fie ca vorbim de Bentley (gama Continental) sau fie ca vorbim de Volkswagen (in special Passat si, asa cum mentionam anterior, Golf), concluzia este urmatoarea: toti s-au pus pe aplicat aceeasi strategie Porsche-911-Apple-Iphone-or-whatever si este aproape imposibil sa mai deosebesti masinile unele de celelalte.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Volkswagen Golf VII

In cazul noului Golf insa, Volkswagen pare sa fi atins apogeul acestui trend. Mai exact, indiferent de unghiul din care este privita, cea de-a saptea generatie a popularului model german iti lasa impresia unui Golf VI usor restilizat, ultima creatie a constructorului din Wolfsburg din clasa compacta fiind practic incapabila sa aduca vreun fel de imbunatatire semnificativa, multumindu-se in schimb sa ofere cateva modificari la nivel de detaliu. O situatie valabila atat pentru exterior, cat si pentru interior.

Din fericire, noul Volkswagen Golf este mai eficient ca niciodata...

Asa cum precizam si la momentul dezvaluirii oficiale, care a avut loc pe data de 4 septembrie in cadrul unui eveniment special organizat in orasul Berlin, modelul Volkswagen Golf VII este mai eficient ca niciodata, performanta obtinuta in urma optimizarii motorizarilor deja existente si a proiectarii unor noi propulsoare. De asemenea, la reducerea consumului de carburant cu pana la 23 procente a contribuit din plin si utilizarea platformei modulara MQB (Modularer Querbaukasten) a Grupului Volkswagen, care a atras dupa sine coborarea greutatii totale cu pana la 100 de kilograme.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Volkswagen Golf VII

Revenind insa motoare, iata cum se prezinta, mai pe indelete, fisa cu specificatii tehnice ce insoteste la acest moment cea de-a saptea generatie a popularului model german:

  • 1.2 TSI de 85 cai putere si 160 Newton-Metri, cu consum de carburant de 4.9 litri la 100 km si emsii de dioxid de carbon de 113 grame per kilometru;
  • 1.4 TSI de 140 cai putere si 250 Newton-Metri, cu consum de carburant de 5.0 litri la 100 km si emsii de dioxid de carbon de 116 grame per kilometru;
  • 1.6 TDI de 105 cai putere si 250 Newton-Metri, cu consum de carburant de 3.8 litri la 100 km si emsii de dioxid de carbon de 99 grame per kilometru;
  • 2.0 TDI de 150 cai putere si 320 Newton-Metri, cu consum de carburant de 4.1 litri la 100 km si emsii de dioxid de carbon de 106 grame per kilometru.

In functie de motorizare, lista cu tipul transmisiilor disponibile include unitati manuale cu cinci rapoarte, unitati manuale cu sase rapoarte, unitati automate DSG cu sapte trepte si dublu-ambreiaj sau doua din cele trei variante enumerate.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Volkswagen Golf VII

... si servit in compania a numeroase noi picanterii tehnologice.

Functie automata de reglare a distantei ACC (mentine distanta preselectata fata de vehiculul care se deplaseaza in fata si adapteaza automat viteza de deplasare a propriei masini), Front Assist (identifica situatiile critice in ceea ce priveste distanta frontala si evita un eventual impact frontal prin avertizari sonore, vizuale, si chiar mecanice), sistem de detectare a oboselii (sistemul analizeaza o serie de factori si anunta printr-un semnal acustic pierderea concentrarii si aparitia oboselii cu care se confrunta cel aflat la volan) sau Lane Assist (semnalizeaza parasirea benzii de rulare si, in cazul in care este necesar, poate interveni direct prin contrabracarea usoara si continua a volanului) sunt doar cateva dintre echipamentele care se vor regasi la bordul celei mai noi generatii a modelului Volkswagen Golf.

De asemenea, lista cu dotari oferite in standard a crescut simtitor, printre bunatatile de care se vor bucura viitorii clienti ai automobilului german numarandu-se si sistemul Stop/Start, monitorul tactil utilizat pentru afisarea informatiile puse la dispozitie de sistemul de infotainment sau, exclusiv pentru versiunea 1.4 TSI de 140 cai putere, tehnologia ACT, ce permite rularea (si) cu numai jumatate dintre cei patru cilindri prezenti in mod normal la datorie.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Volkswagen Golf VII

Un alt detaliu neprecizat in randurile de mai sus, dar demn de mentionat, este ca, spre deosebire de Golf VI, noul Volkswagen Golf VII a crescut in dimensiuni si masoara 4.255 milimetri in lungime (plus 56 mm), 1.799 milimetri in latime (plus 13 mm), respectiv 2.637 milimetri in ampatament (plus 59 mm).

Ajunsi la final, concluzia este urmatoarea: in ciuda aspectului sau oarecum anost, Golf VII se bucura de mai toate caracteristicile necesare pentru a deveni un best-seller: ofera spatiu din plin, este mai eficient ca niciodata si pune la dispozitia clientilor sai numeroase picanterii tehnologice. Si, de asemenea, detaliul care pentru multi va face diferenta, este un... Volkswagen (trebuie sa ne obisnuim cu ideea ca, asa cum multi cumpara un Iphone pentru ca mai intai de toate este un Apple, multi au cumparat, cumpara si vor cumpara un Golf pentru ca, mai inainte de toate, este un Volkswagen).

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Volkswagen Golf VII

Asadar, acestea fiind spuse, noi ne-am incheiat pledoaria. Acum este randul tau sa treci la microfon si, bineinteles, pe la urne: Noul Volkswagen Golf - LIKE ori DISLIKE?

Sondaj

Noul Volkswagen Golf - LIKE ori DISLIKE?



In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Range Rover. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.



Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (41) Poze Volkswagen Golf VII - Galerie Foto
mai multe