LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Range Rover

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Range Rover
Introdus pe piata in urma cu mai bine de patru decenii, modelul Range Rover si-a facut imediat un renume datorita capabilitatilor sale impresionante de a rula in off-road. Prima generatie a celebrului SUV britanic era caracterizata de o simplitate extraordinara, interiorul spartan fiind insa inlocuit de-a lungul timpului cu un cockpit in care luxul se regaseste la superlativ.
Distribuie pe Facebook

Ajuns intre timp la cea de-a patra generatie, iconicul Range Rover inca pastreaza designul simplist al primului model, insa nu ezita sa combine liniile si formele clasice cu elementele si detaliile moderne, multe dintre acestea preluate de la atragatorul crossover Evoque. Mai mult de-atat, cu o lungime putin mai mica de cinci metri, plus o linie a plafonului cu 20 de milimetri mai joasa in modul acces, noul Range Rover este nu doar cel mai rafinat, ci si cel mai aerodinamic Range Rover construit vreodata.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Range Rover

Acum nu te gandi insa ca ultima generatie a popularului SUV britanic reprezinta automobilul perfect. Nu de alta, dar exista numeroase voci care critica designul blocurilor optice si pe cel al spoilerului fata - care, fie vorba intre noi, pare inspirat de la modelele Ford Flex, respectiv Explorer. De asemenea, nici despre ornamentele plasate in spatele aripilor fata nu se poate spune ca sunt mai reusite insa, pana la urma, stii si tu cum se spune: gusturile nu se discuta.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Range Rover LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Range Rover

In ceea ce priveste interiorul, noul Range Rover poate fi descris cel mai bine cu ajutorul urmatoarei formulari, si anume Rolls-Royce-ul automobilelor de teren. Iar motivele sunt cat se poate de evidente si constau in urmatoarele detalii si optiuni: insertii de piele cat cuprinde, accente de lemn din belsug, plus un pachet optional Executive, ce include scaune spate individuale despartite de o consola ce se intinde de-a lungul intregului cockpit si inzestrate cu sistem de incalzire, racire si masaj cu moduri multiple.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Range Rover

De asemenea, de pe lista cu bunatati tehnologice regasite la nivelul interiorului nu lipsesc nici panoul ultraperformant de instrumente complet digitale, ecranul tactil central de 8 inci cu functionalitate Dual-View, sistemul de control al temperaturii cu patru zone sau sistemul audio Meridian de inalta fidelitate. Drept urmare, intr-o alta ordine de idei, se poate spune ca cea de-a patra generatie a modelului Range Rover se lauda cu un cockpit aflat la un singur pas de perfectiune sau, de ce nu, cu un interior pur si simplu perfect.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Range Rover

Iar asta nu e tot. Asa cum anuntam si la momentul dezvaluirii, principala noutate si de departe cea mai spectaculoasa imbunatatire de care beneficiaza noul Range Rover face referire la caroseria monococa realizata integral din aluminiu, ce contribuie din plin la reducerea greutatii totale cu pana la 420 de kilograme! Drept urmare, iconicul SUV britanic promite acum performante crescute si livrate in compania unui maximum de eficienta. De exemplu, in ciuda faptului ca este echipat cu un propulsor V8 de 4.4 litri si 339 cai putere, noul Range Rover TDV8 are nevoie de numai 8.7 litri de motorina pentru a parcurge clasica distanta de 100 de kilometri. Iar asta in timp ce acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in doar 6.9 secunde si viteza maxima este de 217 km/h.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Range Rover

Pentru cei care vor insa un maximum de eficienta, versiunea dotata cu motorizarea V6 turbodiesel de trei litri si 258 cai putere promite un consum mediu de carburant de circa 7.5 litri la 100 km, cu performante imbatabile de 0 - 100 km/h in 7.9 secunde si viteza maxima de 209 kilometri pe ora. Referitor la gama de motoare pe benzina, viitorii clienti au la dispozitie un V8 de cinci litri, oferit in doua variante diferite:

  • aspirat natural, cu 375 cai putere si capabil de 0 - 100 km/h in 6.8 secunde, viteza maxima de 209 km/h si consum de carburant mediu de 12.8 litri la 100 km;
  • supraalimentat cu ajutorul unui compresor mecanic, cu 510 cai putere si capabil de 0 - 100 km/h in 5.4 secunde, viteza maxima de 225 km/h (optional 250 km/h) si consum de carburant mediu de 13.8 litri la 100 km.

Important de precizat, toate versiunile de motorizare sunt cuplate la o transmisie automata cu opt rapoarte.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Range Rover

Ajunsi la final, a sosit momentul sa o luam de la capat. Asemeni predecesorilor sai, si cel de-al patrulea Range Rover din istorie promite sa ofere capabilitati impresionante in off-road, garantate de ultima varianta a sistemului Terrain Response, care analizeaza conditiile actuale de rulare si selecteaza in mod automat setarile cele mai potrivite pentru automobil, de sistemul inteligent 4WD full-time cu o cutie de transfer cu doua viteze, care actioneaza in paralel cu sistemele electronice sofisticate de control al tractiunii, si, nu in ultimul rand, de structura sa extrem de puternica, cu o geometrie consolidata a caroseriei pentru toate tipurile de teren, cu un nivel de trecere prin apa de 900 milimetri.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Range Rover

Noul Range Rover este proiectat si produs in Marea Britanie. Si, bineinteles, imposibil sa nu-ti placa.

Sondaj

Noul Range Rover - LIKE ori DISLIKE?


In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Seat Leon. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (81) Poze Noul Range Rover - Galerie Foto
mai multe