Adio, motor diesel! Trei masini noi care nu ofera nici macar o singura versiune pe motorina

Adio, motor diesel! Trei masini noi care nu ofera nici macar o singura versiune pe motorina
Adio, motor diesel! Trei masini noi care nu ofera nici macar o singura versiune pe motorina.
Distribuie pe Facebook

Dacia Sandero

Lansata pe piata in urma cu mai bine de trei ani - inca din prima parte a toamnei lui 2020, cea de-a treia generatie a celebrei Dacia Sandero isi intampina, zilele acestea, cumparatorii in nenumarate variante si configuratii. Printre multiplele optiuni puse de romani la dispozitia clientilor nu se regaseste insa, extrem de surprinzator, si un model echipat cu o unitate diesel, oficialii companiei de la Mioveni comercializand - in schimb, un propulsor ECO-G 100 cu trei cilindri in linie, plus capacitate de 999 de centimetri cubi, care dezvolta undeva in jurul a 90 - 100 de cai putere.

Insotita de o transmisie manuala cu sase rapoarte, respectiva motorizare consuma - la fiecare 100 de kilometri, 5.4 - 5.8 litri de benzina ori 7.4 - 7.8 litri de GPL, potrivit fisei cu specificatii de ordin tehnic. Daca vine vorba, in schimb, despre performante - ei bine, eterna problema a sprintului de la 0 la 100 de kilometri pe ora ar trebui sa isi gaseasca rezolvarea, indiferent de carburantul regasit in rezervor, in aproximativ 11.9 secunde, in timp ce viteza de top urca pana la 173 de kilometri pe ora in cazul alimentarii cu benzina sau 177 de kilometri pe ora daca se merge pe GPL.

Volkswagen Polo

Dezvelita lumii intregi acum mai bine de sase ani si trecuta relativ recent - in ultima a jumatate a primaverii lui 2021, printr-un facelift major, cea de-a saptea generatie a legendarului Volkswagen Polo si-a trecut, la randul sau, numele pe lista masinilor care nu ofera nicio singura versiune pe motorina. Autovehiculul producatorului din Wolfsburg, Germania este disponibil - in schimb, alaturi de trei motoare diferite pe benzina, unele cu trei, altele cu patru cilindri in dotare.

Seria cu optiuni culmineaza - presupunand ca mai era cumva necesara o asemenea mentiune, cu o aroma de inalta performanta GTI, savoarea cu pricina mizand pe un agregat turbo cu o capacitate de 1.984 de centimetri, asociat unei cutii automate in sapte rapoarte, cu dublu ambreiaj. Caracterizata de o putere de 207 cai, aceasta isi propune sa accelereze de la 0 la 100 de kilometri pe ora in 6.5 secunde, viteza de top urcand pana la 242 de kilometri - conform brosurii oficiale.

Toyota Yaris

Prezentata publicului larg in urma cu mai bine de trei ani si trecuta de curand, chiar in vara lui 2023, printr-un binemeritat facelift, cea de-a patra generatie a japonezei Toyota Yaris vine in sprijinul persoanelor interesate de un consum de carburant cat mai mic nu cu o varianta diesel, ci - mai mult ori mai putin surprinzator, de la caz la caz, cu un model hibrid. Acesta combina, dupa cate se precieaza si in cadrul fisei cu specificatii de ordin tehnic, o unitate aspirata, in trei cilindri, cu capacitate de 1.490 de centimetri cubi - pe benzina, cu un motor electric.

Caracterizata de un total de aproximativ 116 cai putere, solutia aleasa de compania din Toyota rezolva eterna problema a sprintului de la 0 la 100 de kilometri pe ora - cu acceleratia la podea, intr-un interval de 9.7 secunde, acul vitezometrului avand sa se aventureze ulterior pana la viteza de top de 175 de kilometri pe ora. Desigur, punctul principal de atractie consta in consumul mediu de carburant - despre care se spune ca se invarte in jurul unei valori de 3.8 litri la 100 de kilometri.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Masini noi DATA PUBLICĂRII: 22 Noiembrie 2023