Am condus noul Renault Captur si am vazut exact cu ce i-a cucerit pe nemti

- Trei niveluri de echipare
- Motorizare plug-in hybrid in prima jumatate a anului
- 15.900 de euro pret de pornire
Renault a lansat si in Romania noul Captur iar noi l-am intampinat asa cum se cuvine si am petrecut doua zile alaturi de SUV-ul de segment B. Acum iti spunem, pe scurt, ce aduce nou, cat costa si cum se conduce.
Renault a lansat modelul Captur in urma cu sapte ani la Geneva. La acel moment SUV-ul de segment B avea un singur rival, si anume Nissan Juke, dar intre timp lumea a prins gustul acestor SUV-uri urbane iar constructorii de automobile au lansat mai multe astfel de modele. Asa se face ca in prezent Renault Captur are peste 20 de rivali cu care se bate pentru suprematie.
La Salonul Auto de la Frankfurt de anul trecut, noua generatie Renault Captur a fost in centrul atentiei iar acum, cu ocazia lansarii si pe piata din Romania, am fost invitati sa vedem exact cu ce i-a cucerit noul Captur pe nemti.
In primul rand, Captur a crescut putin in dimensiuni dar cu toate acestea el ramane un SUV de segment B. Mai exact, lungimea a crescut cu 11 centimetri comparativ cu iteratia anterioara (la 4.23 metri) iar ampatamentul cu 2 centimetri, la 2.63 metri. Asta inseamna mai mult spatiu pentru pasageri dar si un portbagaj incapator care poate inghiti 536 de litri de bagaje, cu bancheta in pozitie normala. Cel mai bun din clasa lui.
Pentru si mai mult spatiu ai la dispozitie o bancheta culisanta, o dotare pe cat de simpla, pe atat de utila. Chiar nu stiu de ce nu s-au gandit mai multi constructori de automobile la asta.
Renault Captur a facut un mare pas inainte si din punct de vedere al design-ului, alaturandu-se astfel fratilor din gama Megane, Clio sau Kadjar. Partea frontala se evidentiaza prin farurile cu semnatura luminoasa sub forma literei C iar aripile elegant conturate si liniile expresive iti poarta privirea spre partea dorsala, acolo unde troneaza stopurile desenate si ele sub aceeasi forma a literei C ca si blocurile de lumini frontale.
Francezii ofera nu mai putin de 10 nuante exterioare - inclusiv Bleu Celadon, Orange Atacama sau Rouge Flamme - si 90 de posibilitati de personalizare a design-ului exterior. Mai mult decat orice alt model din acelasi segment.
Revolutia continua la interior, acolo unde inginerii de la Renault s-au concentrat pe confort si utilitate. La fel ca si in cazul noului Clio, avem foarte multe zone acoperite cu materiale moi placute la atingere, spatii de depozitare care insumeaza in total 27 de litri, scaune confortabile si un "Smart Cockpit" indreptat usor catre sofer. Nu lipsesc ceasurile de bord digitale, cu display de 4.2 inch in standard (10 inch optional, dar indisponibil momentan) sau acel ecran dispus pe verticala care afiseaza functiile sistemului de infotainment si de la care controlezi deasemenea si volumul radio-ului.
Piesa de rezistenta de la interiorul noului Renault Captur este fara indoiala consola flotanta cu asa-numitul E-Shifter si o zona dedicata incarcarii telefoanelor mobile prin inductie. Este optionala si o poti comanda numai daca iti configurezi masina cu o transmisie automata EDC.
Care-i senzatia de la volan?
Traseul nostru nu a inclus drumuri virajate unde sa putem observa cum se comporta masina cu adevarat, daca are ruliu, cat este de stabila si asa mai departe, insa aceste aspecte le vom detalia intr-un test drive ulterior. Dar din cate am observat, asa la prima intalnire, noul Renault Captur pare sa fie o masina manevrabila - pana la urma brand-ul din Hexagon si tractiunea fata fac echipa buna - care se adapteaza usor la orice situatie.
Inainte de toate vorbim despre un SUV urban asa ca directia usoara si etajarea treptelor sunt perfecte pentru drumurile de zi cu zi prin trafic. Garda decenta la sol este acolo daca ai chef de o aventura scurta pe teren accidentat.
Pozitia la volan este destul de ridicata, chiar si cu scaunul coborat la maxim, insa acest lucru nu este neaparat un dezavantaj.
Cat costa in Romania?
Cu ocazia lansarii pe piata din Romania, cei de la Renault ne-au comunicat si preturile noului Captur. Asadar, SUV-ul de segment B al francezilor porneste de la 15.900 de euro iar versiunea de top costa cel putin 22.650 de euro.
Totodata, clientii au de ales intre trei niveluri de echipare - Life, Zen si Intens - si au la dispozitie o gama de motorizari mai mult decat generoasa. Regasim aici atat propulsoare pe benzina si diesel dar si o versiune cu 100 de cai putere alimentata cu GPL. In prima jumatate a acestui an, noul Captur va primi si o versiune plug-in hybrid dupa spusele reprezentantilor companiei.
Dotat excelent chiar din standard
Cei peste 1.5 milioane de clienti care au ales pana acum modelul Captur arata popularitatea de care se bucura SUV-ul francezilor in randul celor care isi cauta o masina polivalenta. Unul dintre motive este ca acesta vine echipat foarte bine inca din standard, iar noua generatie nu face exceptie.
Chiar daca optezi pentru o versiune Life primesti scaune fata ajustabile, aer conditionat cu reglare manuala, geamuri electrice fata/spate cu impuls, volan reglabil pe inaltime si adancime, aprinderea automata a farurilor, afisaj de bord TFT de 4.2 inch, lumini fata/spate full LED si lumini de zi cu LED, tapiterie textila de culoare neagra/gri sau jante de otel cu diametrul de 16 inch.
Deasemenea, oferta include un pachet complet de siguranta activa cu pastrarea benzii de circulatie, franare de urgenta activa, detectarea pietonilor si biciclistilor, alerta privind distanta de rulare, recunoasterea semnelor de circulatie, cruise control si apel de urgenta. Acestora li se alatura si alte sisteme de siguranta pasive, cum ar fi sase airbag-uri, suport Isofix, bancheta culisanta de care pomeneam mai sus sau oglinzile electrice incalzite.
Sistem de condus semi-autonom, unic in segmentul SUV-urilor urbane
Denumit oficial Asistent in trafic si pe autostrada, acest sistem avansat de asistenta la condus este disponibil inca de la lansare si este, pe scurt, o combinatie intre cruise control adaptiv si mentinerea benzii de circulatie. Sistemul este activ intre 0 si 160 de km/h si poate fi comandat numai alaturi de motorizarile TCe 130 EDC GPF, TCe 155 EDC GPC si ulterior si cu noul propulsor E-TECH Plug-in.
Pastreaza distanta de siguranta fata de masina din fata, mentine traiectoria masinii intre marcajele de pe sosea, redemareaza automat in 3 secunde, fara interventia soferului, totul cu ajutorul unei camere frontale si a unui radar.
Tine cont ca vorbim despre un sistem autonom de nivel 2, ceea ce inseamna ca mainile trebuie pastrate pe volan. In caz contrar, sistemul emite o alerta dupa 13 secunde. La 3 astfel de alerte serviciul se dezactiveaza automat.
De ce sa iei in considerare noul Captur?
Odata cu noua generatie, Renault Captur a devenit mai bun. Propune un exterior modern cu design atragator, un habitaclu incapator si confortabil, materiale de buna calitate, tehnologie de ultima ora, o gama de propulsoare diversificata, lista generoasa de dotari inca din standard si totul pentru un pret accesibil.
Asa ca intrebarea care ar trebui pusa nu este de ce sa iei in considerare un Renault Captur ci de ce sa NU iei in considerare modelul francezilor?
-
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
Compresor ac clima 13124752 wm opel astra h zafira b 1.9cdti 400 Lei
Cheder geam usa fata stanga bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007]... 59 Lei
-
Conducta / teava turbina ssangyong rexton 2.9 td 88kw 120cp... 80 Lei
Suport accesorii 7619250 bmw seria 4 f32 420dx b47 (4p92) 250 Lei
Electromotor 9662854080, citroen ds3, 1.6hdi, 9hp 265 Lei
-
Protectie inox suport picior ford focus iii, caroserie... 174.9 Lei
Cap de bara axa fata dreapta (til017r japanparts) ford,land... 90.46 Lei
Bare transversale menabo delta black pentru citroen berlingo... 910 Lei
-
Sonda lambda 1.6 hdi tci euro 5 t1da 9hr 9683265480 citroen c4... 100 Lei
Janta aliaj, cod 13259254, opel astra j (id:466103) 224 Lei
Turbina fara actuator 9835855380 citroen grand c4 spacetourer... 1000 Lei
-
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
Senzor presiune gaze 227701177r 1.5 k9k626 dacia duster... 100 Lei
Usa / portiera spate stanga kia rio 2 [2005 - 2009] sedan 300 Lei
-
Covorase auto seat leon iii 2013-2020 frogum 149 Lei
Biela cu piston, opel corsa c (f08, f68) 1.2 b, z12xe (id:457331) 210 Lei
Disc frana puntea spate (18142 abs) ford 143.46 Lei
-
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
Rola ghidaj curea transmisie ina audi a4 b6 2000-2004 532 0468 10 85 Lei
Generator / alternator renault symbol i (lb0/1/2) (1998 -... 669 Lei
-
Carlig de remorcare auto nissan juke suv 2x4 2010-2019 hakpol 659 Lei
Cablu timonerie opel astra h facelift 2007-2010 1.9 cdti 24467437 300 Lei
Comanda volan opel astra g 1998-2009 1.4 16v z 14 xe benzina... 80 Lei
-
Pompa rezervor vw jetta (1b) 2011-2019 cod: 1k0919050ad 500 Lei
Set cablaj aprindere peugeot 106 i (1a, 1c) (1991 - 1996)... 109 Lei
Suport,trapez peugeot partner (2008 - 2016) delphi td390w... 46 Lei
-
Garnitura, capac supape (jm7152 payen) renault trucks,volvo 270.79 Lei
Grila bara fata centrala, cod gm13266577, opel astra j combi... 749 Lei
Usita rezervor bmw x3 x3 - - (2010 2017) 185 Lei
-
Droser balast xenon 5dv00829000 / 09840300561143 bmw seria 3... 150 Lei
Kit pornire volkswagen lt 2004 van 2.5 tdi 700 Lei
Senzor parcare valeo skoda yeti 5l 2009-2017 890019 365 Lei
-
Set garnituri, chiulasa (0310043 trucktec) renault trucks,volvo 1026.35 Lei
Vascocuplaj 11522249372 doar paleta 2.0 150 cp bmw 3 e46... 50 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei


