Am condus noul Renault Captur si am vazut exact cu ce i-a cucerit pe nemti

- Trei niveluri de echipare
- Motorizare plug-in hybrid in prima jumatate a anului
- 15.900 de euro pret de pornire
Renault a lansat si in Romania noul Captur iar noi l-am intampinat asa cum se cuvine si am petrecut doua zile alaturi de SUV-ul de segment B. Acum iti spunem, pe scurt, ce aduce nou, cat costa si cum se conduce.
Renault a lansat modelul Captur in urma cu sapte ani la Geneva. La acel moment SUV-ul de segment B avea un singur rival, si anume Nissan Juke, dar intre timp lumea a prins gustul acestor SUV-uri urbane iar constructorii de automobile au lansat mai multe astfel de modele. Asa se face ca in prezent Renault Captur are peste 20 de rivali cu care se bate pentru suprematie.
La Salonul Auto de la Frankfurt de anul trecut, noua generatie Renault Captur a fost in centrul atentiei iar acum, cu ocazia lansarii si pe piata din Romania, am fost invitati sa vedem exact cu ce i-a cucerit noul Captur pe nemti.
In primul rand, Captur a crescut putin in dimensiuni dar cu toate acestea el ramane un SUV de segment B. Mai exact, lungimea a crescut cu 11 centimetri comparativ cu iteratia anterioara (la 4.23 metri) iar ampatamentul cu 2 centimetri, la 2.63 metri. Asta inseamna mai mult spatiu pentru pasageri dar si un portbagaj incapator care poate inghiti 536 de litri de bagaje, cu bancheta in pozitie normala. Cel mai bun din clasa lui.
Pentru si mai mult spatiu ai la dispozitie o bancheta culisanta, o dotare pe cat de simpla, pe atat de utila. Chiar nu stiu de ce nu s-au gandit mai multi constructori de automobile la asta.
Renault Captur a facut un mare pas inainte si din punct de vedere al design-ului, alaturandu-se astfel fratilor din gama Megane, Clio sau Kadjar. Partea frontala se evidentiaza prin farurile cu semnatura luminoasa sub forma literei C iar aripile elegant conturate si liniile expresive iti poarta privirea spre partea dorsala, acolo unde troneaza stopurile desenate si ele sub aceeasi forma a literei C ca si blocurile de lumini frontale.
Francezii ofera nu mai putin de 10 nuante exterioare - inclusiv Bleu Celadon, Orange Atacama sau Rouge Flamme - si 90 de posibilitati de personalizare a design-ului exterior. Mai mult decat orice alt model din acelasi segment.
Revolutia continua la interior, acolo unde inginerii de la Renault s-au concentrat pe confort si utilitate. La fel ca si in cazul noului Clio, avem foarte multe zone acoperite cu materiale moi placute la atingere, spatii de depozitare care insumeaza in total 27 de litri, scaune confortabile si un "Smart Cockpit" indreptat usor catre sofer. Nu lipsesc ceasurile de bord digitale, cu display de 4.2 inch in standard (10 inch optional, dar indisponibil momentan) sau acel ecran dispus pe verticala care afiseaza functiile sistemului de infotainment si de la care controlezi deasemenea si volumul radio-ului.
Piesa de rezistenta de la interiorul noului Renault Captur este fara indoiala consola flotanta cu asa-numitul E-Shifter si o zona dedicata incarcarii telefoanelor mobile prin inductie. Este optionala si o poti comanda numai daca iti configurezi masina cu o transmisie automata EDC.
Care-i senzatia de la volan?
Traseul nostru nu a inclus drumuri virajate unde sa putem observa cum se comporta masina cu adevarat, daca are ruliu, cat este de stabila si asa mai departe, insa aceste aspecte le vom detalia intr-un test drive ulterior. Dar din cate am observat, asa la prima intalnire, noul Renault Captur pare sa fie o masina manevrabila - pana la urma brand-ul din Hexagon si tractiunea fata fac echipa buna - care se adapteaza usor la orice situatie.
Inainte de toate vorbim despre un SUV urban asa ca directia usoara si etajarea treptelor sunt perfecte pentru drumurile de zi cu zi prin trafic. Garda decenta la sol este acolo daca ai chef de o aventura scurta pe teren accidentat.
Pozitia la volan este destul de ridicata, chiar si cu scaunul coborat la maxim, insa acest lucru nu este neaparat un dezavantaj.
Cat costa in Romania?
Cu ocazia lansarii pe piata din Romania, cei de la Renault ne-au comunicat si preturile noului Captur. Asadar, SUV-ul de segment B al francezilor porneste de la 15.900 de euro iar versiunea de top costa cel putin 22.650 de euro.
Totodata, clientii au de ales intre trei niveluri de echipare - Life, Zen si Intens - si au la dispozitie o gama de motorizari mai mult decat generoasa. Regasim aici atat propulsoare pe benzina si diesel dar si o versiune cu 100 de cai putere alimentata cu GPL. In prima jumatate a acestui an, noul Captur va primi si o versiune plug-in hybrid dupa spusele reprezentantilor companiei.
Dotat excelent chiar din standard
Cei peste 1.5 milioane de clienti care au ales pana acum modelul Captur arata popularitatea de care se bucura SUV-ul francezilor in randul celor care isi cauta o masina polivalenta. Unul dintre motive este ca acesta vine echipat foarte bine inca din standard, iar noua generatie nu face exceptie.
Chiar daca optezi pentru o versiune Life primesti scaune fata ajustabile, aer conditionat cu reglare manuala, geamuri electrice fata/spate cu impuls, volan reglabil pe inaltime si adancime, aprinderea automata a farurilor, afisaj de bord TFT de 4.2 inch, lumini fata/spate full LED si lumini de zi cu LED, tapiterie textila de culoare neagra/gri sau jante de otel cu diametrul de 16 inch.
Deasemenea, oferta include un pachet complet de siguranta activa cu pastrarea benzii de circulatie, franare de urgenta activa, detectarea pietonilor si biciclistilor, alerta privind distanta de rulare, recunoasterea semnelor de circulatie, cruise control si apel de urgenta. Acestora li se alatura si alte sisteme de siguranta pasive, cum ar fi sase airbag-uri, suport Isofix, bancheta culisanta de care pomeneam mai sus sau oglinzile electrice incalzite.
Sistem de condus semi-autonom, unic in segmentul SUV-urilor urbane
Denumit oficial Asistent in trafic si pe autostrada, acest sistem avansat de asistenta la condus este disponibil inca de la lansare si este, pe scurt, o combinatie intre cruise control adaptiv si mentinerea benzii de circulatie. Sistemul este activ intre 0 si 160 de km/h si poate fi comandat numai alaturi de motorizarile TCe 130 EDC GPF, TCe 155 EDC GPC si ulterior si cu noul propulsor E-TECH Plug-in.
Pastreaza distanta de siguranta fata de masina din fata, mentine traiectoria masinii intre marcajele de pe sosea, redemareaza automat in 3 secunde, fara interventia soferului, totul cu ajutorul unei camere frontale si a unui radar.
Tine cont ca vorbim despre un sistem autonom de nivel 2, ceea ce inseamna ca mainile trebuie pastrate pe volan. In caz contrar, sistemul emite o alerta dupa 13 secunde. La 3 astfel de alerte serviciul se dezactiveaza automat.
De ce sa iei in considerare noul Captur?
Odata cu noua generatie, Renault Captur a devenit mai bun. Propune un exterior modern cu design atragator, un habitaclu incapator si confortabil, materiale de buna calitate, tehnologie de ultima ora, o gama de propulsoare diversificata, lista generoasa de dotari inca din standard si totul pentru un pret accesibil.
Asa ca intrebarea care ar trebui pusa nu este de ce sa iei in considerare un Renault Captur ci de ce sa NU iei in considerare modelul francezilor?
-
0445010438 55256104 0 445 010 438 bosch pompa inalta presiune... 1500 Lei
5802403259 854911-5002s 854911-0002 gt4082s garrett turbo... 700 €
0445110062 9641742880 9653594280 bosch injector citroen 2.0... 150 Lei
-
5802355023 5801951700 789773-5028 garrett turbo iveco... 2200 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
-
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
5801868968 826591-0003 826591-5003 garrett turbo reconditionat... 5000 Lei
-
0445010763 167003606r bosch pompa inalta presiune dacia... 1100 Lei
Stopuri cu led vw scirocco iii 289 €
17201-30110 1720130101 17201-0l042 t809a43 turbo toyota hilux... 1750 Lei
-
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
0445110276 0986435148 55200259 bosch injector alfa romeo opel... 250 Lei
-
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
0445116013 lr017923 02c2c40577 bosch injector citroen jaguar... 600 Lei
-
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
-
0445110800 h8201636333 166007427r a6080700087 injector... 500 Lei
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
-
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
-
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
504374051 504387517 7895005021s 841805-5018s gtc4088v... 5000 Lei
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
-
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
-
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei


