Am condus noul Renault Captur si am vazut exact cu ce i-a cucerit pe nemti

  • Trei niveluri de echipare
  • Motorizare plug-in hybrid in prima jumatate a anului
  • 15.900 de euro pret de pornire
Distribuie pe Facebook

Renault a lansat si in Romania noul Captur iar noi l-am intampinat asa cum se cuvine si am petrecut doua zile alaturi de SUV-ul de segment B. Acum iti spunem, pe scurt, ce aduce nou, cat costa si cum se conduce.

Renault a lansat modelul Captur in urma cu sapte ani la Geneva. La acel moment SUV-ul de segment B avea un singur rival, si anume Nissan Juke, dar intre timp lumea a prins gustul acestor SUV-uri urbane iar constructorii de automobile au lansat mai multe astfel de modele. Asa se face ca in prezent Renault Captur are peste 20 de rivali cu care se bate pentru suprematie.

Renault Captur

La Salonul Auto de la Frankfurt de anul trecut, noua generatie Renault Captur a fost in centrul atentiei iar acum, cu ocazia lansarii si pe piata din Romania, am fost invitati sa vedem exact cu ce i-a cucerit noul Captur pe nemti.

In primul rand, Captur a crescut putin in dimensiuni dar cu toate acestea el ramane un SUV de segment B. Mai exact, lungimea a crescut cu 11 centimetri comparativ cu iteratia anterioara (la 4.23 metri) iar ampatamentul cu 2 centimetri, la 2.63 metri. Asta inseamna mai mult spatiu pentru pasageri dar si un portbagaj incapator care poate inghiti 536 de litri de bagaje, cu bancheta in pozitie normala. Cel mai bun din clasa lui.

Renault Captur

Pentru si mai mult spatiu ai la dispozitie o bancheta culisanta, o dotare pe cat de simpla, pe atat de utila. Chiar nu stiu de ce nu s-au gandit mai multi constructori de automobile la asta.

Renault Captur a facut un mare pas inainte si din punct de vedere al design-ului, alaturandu-se astfel fratilor din gama Megane, Clio sau Kadjar. Partea frontala se evidentiaza prin farurile cu semnatura luminoasa sub forma literei C iar aripile elegant conturate si liniile expresive iti poarta privirea spre partea dorsala, acolo unde troneaza stopurile desenate si ele sub aceeasi forma a literei C ca si blocurile de lumini frontale.

Renault Captur

Renault Captur

Francezii ofera nu mai putin de 10 nuante exterioare - inclusiv Bleu Celadon, Orange Atacama sau Rouge Flamme - si 90 de posibilitati de personalizare a design-ului exterior. Mai mult decat orice alt model din acelasi segment.

Revolutia continua la interior, acolo unde inginerii de la Renault s-au concentrat pe confort si utilitate. La fel ca si in cazul noului Clio, avem foarte multe zone acoperite cu materiale moi placute la atingere, spatii de depozitare care insumeaza in total 27 de litri, scaune confortabile si un "Smart Cockpit" indreptat usor catre sofer. Nu lipsesc ceasurile de bord digitale, cu display de 4.2 inch in standard (10 inch optional, dar indisponibil momentan) sau acel ecran dispus pe verticala care afiseaza functiile sistemului de infotainment si de la care controlezi deasemenea si volumul radio-ului.

Renault Captur

Piesa de rezistenta de la interiorul noului Renault Captur este fara indoiala consola flotanta cu asa-numitul E-Shifter si o zona dedicata incarcarii telefoanelor mobile prin inductie. Este optionala si o poti comanda numai daca iti configurezi masina cu o transmisie automata EDC.

Care-i senzatia de la volan?

Traseul nostru nu a inclus drumuri virajate unde sa putem observa cum se comporta masina cu adevarat, daca are ruliu, cat este de stabila si asa mai departe, insa aceste aspecte le vom detalia intr-un test drive ulterior. Dar din cate am observat, asa la prima intalnire, noul Renault Captur pare sa fie o masina manevrabila - pana la urma brand-ul din Hexagon si tractiunea fata fac echipa buna - care se adapteaza usor la orice situatie.

Renault Captur

Inainte de toate vorbim despre un SUV urban asa ca directia usoara si etajarea treptelor sunt perfecte pentru drumurile de zi cu zi prin trafic. Garda decenta la sol este acolo daca ai chef de o aventura scurta pe teren accidentat.

Pozitia la volan este destul de ridicata, chiar si cu scaunul coborat la maxim, insa acest lucru nu este neaparat un dezavantaj.

Cat costa in Romania?

Cu ocazia lansarii pe piata din Romania, cei de la Renault ne-au comunicat si preturile noului Captur. Asadar, SUV-ul de segment B al francezilor porneste de la 15.900 de euro iar versiunea de top costa cel putin 22.650 de euro.

Renault Captur

Totodata, clientii au de ales intre trei niveluri de echipare - Life, Zen si Intens - si au la dispozitie o gama de motorizari mai mult decat generoasa. Regasim aici atat propulsoare pe benzina si diesel dar si o versiune cu 100 de cai putere alimentata cu GPL. In prima jumatate a acestui an, noul Captur va primi si o versiune plug-in hybrid dupa spusele reprezentantilor companiei.

Dotat excelent chiar din standard

Cei peste 1.5 milioane de clienti care au ales pana acum modelul Captur arata popularitatea de care se bucura SUV-ul francezilor in randul celor care isi cauta o masina polivalenta. Unul dintre motive este ca acesta vine echipat foarte bine inca din standard, iar noua generatie nu face exceptie.

Chiar daca optezi pentru o versiune Life primesti scaune fata ajustabile, aer conditionat cu reglare manuala, geamuri electrice fata/spate cu impuls, volan reglabil pe inaltime si adancime, aprinderea automata a farurilor, afisaj de bord TFT de 4.2 inch, lumini fata/spate full LED si lumini de zi cu LED, tapiterie textila de culoare neagra/gri sau jante de otel cu diametrul de 16 inch.

Renault Captur

Deasemenea, oferta include un pachet complet de siguranta activa cu pastrarea benzii de circulatie, franare de urgenta activa, detectarea pietonilor si biciclistilor, alerta privind distanta de rulare, recunoasterea semnelor de circulatie, cruise control si apel de urgenta. Acestora li se alatura si alte sisteme de siguranta pasive, cum ar fi sase airbag-uri, suport Isofix, bancheta culisanta de care pomeneam mai sus sau oglinzile electrice incalzite.

Sistem de condus semi-autonom, unic in segmentul SUV-urilor urbane

Denumit oficial Asistent in trafic si pe autostrada, acest sistem avansat de asistenta la condus este disponibil inca de la lansare si este, pe scurt, o combinatie intre cruise control adaptiv si mentinerea benzii de circulatie. Sistemul este activ intre 0 si 160 de km/h si poate fi comandat numai alaturi de motorizarile TCe 130 EDC GPF, TCe 155 EDC GPC si ulterior si cu noul propulsor E-TECH Plug-in.

Renault Captur

Pastreaza distanta de siguranta fata de masina din fata, mentine traiectoria masinii intre marcajele de pe sosea, redemareaza automat in 3 secunde, fara interventia soferului, totul cu ajutorul unei camere frontale si a unui radar.

Tine cont ca vorbim despre un sistem autonom de nivel 2, ceea ce inseamna ca mainile trebuie pastrate pe volan. In caz contrar, sistemul emite o alerta dupa 13 secunde. La 3 astfel de alerte serviciul se dezactiveaza automat.

De ce sa iei in considerare noul Captur?

Odata cu noua generatie, Renault Captur a devenit mai bun. Propune un exterior modern cu design atragator, un habitaclu incapator si confortabil, materiale de buna calitate, tehnologie de ultima ora, o gama de propulsoare diversificata, lista generoasa de dotari inca din standard si totul pentru un pret accesibil.

Renault Captur

Asa ca intrebarea care ar trebui pusa nu este de ce sa iei in considerare un Renault Captur ci de ce sa NU iei in considerare modelul francezilor?

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (17) Poze Renault Captur
mai multe