Am trait s-o vedem si pe asta. FERRARI lanseaza un supercar plug-in hybrid cu tractiune integrala si 1000 CP

Am trait s-o vedem si pe asta. FERRARI lanseaza un supercar plug-in hybrid cu tractiune integrala si 1000 CP
  • Primul Ferrari plug-in hybrid de serie
  • Tractiune integrala si 1.000 de cai putere
  • Autonomie electrica de 25 de kilometri
Trimite unui prieten

Italienii de la Ferrari au lansat primul model plug-in hibrid de serie din istoria lor. Botezat SF90 Stradale, acesta propune performante de top, o tractiune integrala si autonomie de pana la 25 de kilometri in modul full-electric.

Dupa ce si-a uimit fanii in urma cu opt ani cu primul model cu tractiune integrala din istoria companiei (FF), Ferrari revine acum cu o alta premiera: primul model de serie cu sistem de propulsie plug-in hybrid.

Botezat SF90 Stradale, ca un omagiu adus celor 90 de ani de la infiintarea brand-ului de catre Enzo Ferrari, noua super masina a italienilor reprezinta o revolutie in ceea ce priveste design-ul, atat exterior cat si interior.

Ferrari SF90 Stradale

Partea frontala este dominata de farurile inguste cu tehnologie LED Matrix, un parbriz curbat si montantii A extrem de discreti. In laterale ies in evidenta pragurile, prizele de aer care ajuta la racirea motorului si jantele supradimensionate cu design special.

Spatele este, probabil, cel mai controversat. Asta pentru ca echipa de creatie a pus accentul pe aerodinamica si apasare la sol, si nu pe aspect, astfel ca avem aici un difuzor de aer proeminent, foarte multe fante aerodinamice, sistem de evacuare cu doua terminatii montate in partea superioara a spoiler-ului si patru stopuri.

Ferrari SF90 Stradale

Inginerii de la Ferrari sustin ca masina are o apasare la sol de 390 de kilograme la 250 de km/h, asadar compromisurile facute nu au fost in zadar.

Interiorul a fost si el modernizat. Avem aici un volan multifunctional cu trei spite si baza plata, instrumentar de bord complet digital cu diagonala de 16 inch, controale cu touch pentru sistemul de climatizare si un display auxiliar pentru pasager, montat in partea mediana a bordului.

Ferrari SF90 Stradale

Ferrari SF90 Stradale este propulsat de un sistem plug-in hybrid, format dintr-o unitate V8 twin-turbo de 4.0 litri care dezvolta 780 CP si 800 Nm si trei unitati electrice: una montata intre motor si noua transmisie automata cu opt trepte si dublu-ambreiaj si doua pe puntea fata.

Ferrari SF90 Stradale

Cele trei dezvolta echivalentul a 220 CP, astfel ca puterea totala a sistemului de propulsie ajunge la 1000 de cai putere. Bateria litiu-ion cu capacitatea de 7.9 kWh ii permit masinii sa parcurga pana la 25 de kilometri fara sa consume vreun strop de combustibil.

Ferrari SF90 Stradale

Italienii au folosit materiale cat se poate de usoare pentru sasiu si caroserie (fibra de carbon si diferite aliaje de aluminiu) astfel ca noul SF90 Stradale cantareste numai 1.570 de kilograme, in ciuda sistemului de propulsie complex.

Ferrari SF90 Stradale

Multumita acestor inovatii, performantele sportivei italiene sunt urmatoarele: sprintul 0-100 de km/h dureaza 2.5 secunde, 0-200 km/h se realizeaza in 6.7 secunde iar acul vitezometrului se opreste in dreptul valorii de 340 km/h.

Butonul eManettino, montat pe volan, ii da ocazia celui de la volan sa aleaga intre patru moduri de condus specifice acestui model: Hybrid (default) pune accentul pe eficienta sistemului de propulsie, eDrive (functioneaza numai motoarele electrice), Performance (motorul pe benzina este tot timpul in functiune) si Qualify (toti cei 1.000 de cai putere sunt la dispozitia soferului pentru performante maxime).

Ferrari SF90 Stradale

Pentru un plus de manevrabilitate, Ferrari a dotat noul SF90 Stradale cu un sistem Side Slip Control inteligent, cu functie de vectorizare a cuplului, dar si cu un sistem de franare de inalta performanta care "imparte cuplul de franare intre sistemul hidraulic si motoarele electrice".

Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (8) Poze Ferrari SF90 Stradale