Cel mai longeviv model Chevrolet de dimensiuni medii vine in Europa

De la modelele hot rod la autovehiculele de politie, la decapotabile si pana la sedan-urile de dimensiuni medii de pe strazile americane, nu exista multe autovehicule de dimensiuni medii care sa fi atras un numar atat de mare de persoane, precum modelul Chevrolet Malibu.
Trimite unui prieten
A opta generatie a modelului Malibu este primul autovehicul Chevrolet de dimensiuni medii comercializat la scara internationala si prima editie din toate timpurile a acestui model care va fi lansata in Europa. Avand premiera la nivel european la Salonul Auto de la Frankfurt in septembrie 2011, noul Malibu, va fi comercializat pe continent incepand cu anul viitor si va fi noul reprezentant de varf al marcii.
Malibu este cel mai longeviv model de dimensiuni medii din industria auto, inregistrand o existenta de 35 de ani, de-a lungul a sase decenii si opt generatii. De la debutul acestuia in anul 1964, Chevrolet a produs in SUA peste 8,5 milioane de autovehicule Malibu.
Fiind prezentat ca reprezentantul de varf al gamei de modele de dimensiuni medii Chevrolet Chevelle si datorita faptului ca modelul Malibu era o combinatie intre un design sportiv si un nivel inalt al finisajelor si al dotarilor standard, in primul an si-a consolidat rapid pozitia inregistrand vanzari de 200.000 de autovehicule. In perioada 1964 - 1967, Malibu a fost disponibil cu o gama completa de modele de caroserie, inclusiv modele hardtop cu doua usi, decapotabile cu doua usi, sedan cu patru usi si modele station wagon.
In anul debutului sau, gama de modele Malibu includea acum deja legendarul Malibu SS coupe si decapitabil, cu motor V8 ce dezvolta o putere de 300 cp, o cilindree de 5.359 cm3 (327 inch3); anul urmator a fost introdus un model cu motor "small block" mai puternic, ce dezvolta o putere de 350 cp si avea o cilindree de 5.359 cm3 (327 inch3). Pachetul Malibu SS Z16 - disponibil exclusiv pentru modelul hardtop - prezenta primul motor "big block" al modelului Malibu, cu o cilindree de 6.489 cm3 (396 inch3) si o putere de 375 cp.
Pentru anul model 1966, Malibu SS a fost inlocuit de SS396. Acest model era echipat cu suspensii rezistente la sarcini mari si alte imbunatatiri ale performantei. Motorul 396 V8 era disponibil in versiunile de 325, 360 si 375 cp.
Designul modelului Malibu a fost modificat semnificativ in 1968, deoarece industria auto incepea sa fie dominata de stilul hatchback. Aceasta a doua generatie a modelului Malibu a continuat sa aiba o configuratie cu motorul amplasat in fata si tractiune pe puntea spate, dar oferea ampatamente diferite pentru versiunile cu doua si patru usi.
In anul 1973, Chevrolet a lansat a treia generatie a modelelor Chevelle, ce includea un model Malibu, gama fiind prezenta pe piata pana in 1977. Modelul Malibu era disponibil in versiunea coupe, sedan si station wagon. Pachetul Malibu SS era disponibil pentru toate versiunile de caroserie, inclusiv pentru station wagon. In anul 1974, Malibu a devenit modelul de baza al gamei de modele Chevelle.
Cea de-a treia generatie a modelului Malibu a avut, de asemenea, succes in NASCAR (Asociatia nationala americana a curselor de masini de serie). Modelul din perioada 1973-1977 avea o caroserie aerodinamica si a cumulat 25 de aparitii pe podium pentru pilotii marcii Chevrolet, Cale Yarborough, Bobby Allison, Darrell Waltrip si Benny Parsons.
In anul 1978 a fost lansat un model Malibu de dimensiuni mai mici, ca raspuns al necesitatii de economie a carburantului. Prima epoca a modelelor Malibu cu tractiune pe puntea spate s-a incheiat cu modelul anului 1983, iar in 1997, dupa o perioada de pauza de 14 ani, a fost lansata o generatie complet noua de autovehicule de dimensiuni medii cu tractiune pe puntea fata.
Malibu a renascut sub forma unui sedan cu patru usi, cu un motor cu patru cilindri ce dezvolta o putere de 150 cp si un motor V6 de 155 cp. Malibu si-a consolidat rapid o reputatie de autovehicul bine construit, orientat spre valoare, creat pentru a putea concura cu liderii segmentului de autovehicule de dimensiuni medii, castigand si titlul de masina anului acordat de revista Motor Trend in anul 1997.
Cea de-a sasea generatie a modelelor Malibu a debutat in 2004 cu sedanul cu patru usi si versiunile sedan echipate cu motorul Ecotec cu 4 cilindri si motorul V6. Aceasta a primit din nou premii si recomandari din partea presei auto, a grupurilor independente de studii de piata si promotorilor sigurantei in domeniu. Modelul Malibu s-a clasat pe cea mai buna pozitie in segmentul sau in cadrul studiului de calitate efectuat in anul 2005 de compania independenta J.D. Power si Asociatii. In anul 2006, a fost relansat modelul Malibu SS, cu un motor V6 de 240 cp, cu partea frontala si cea din spate mai agresive, jante de 18 inch si scaune sport tip "bucket".
In anul 2007, Chevrolet a lansat generatia a saptea. Acesta a devenit unul dintre cele mai premiate autovehicule ale diviziei, castigand peste 40 de distinctii ale industriei auto, inclusiv titlul de Masina anului in America de Nord, in anul 2008.
In anul 2010, modelul Malibu a fost autoturismul cel mai bine vandut al Chevrolet (si al General Motors), totalizand aproape 200.000 de unitati vandute (198.770). Malibu este singurul reprezentant al segmentului autovehiculelor de dimensiuni medii care a castigat premiul "Best Buy" (cea mai buna achizitie) al publicatiei Consumers Digest Automotive trei ani consecutivi: 2011, 2010 si 2009. Acesta a primit si titlul de "Top Safety Pick" (selectat pentru siguranta de varf) acordat de Institutul de asigurari pentru siguranta traficului pe autostrada, doi ani consecutivi (2010 si 2011). Modelul Malibu a contribuit la cresterea cotei de piata a companiei Chevrolet cu 2 procente in cadrul segmentului autovehiculelor de dimensiuni medii, de la putin sub 7 procente in 2008, la aproape 9 procente in anul 2010.
Cea de-a opta generatie a modelului Malibu de la Chevrolet, primul autovehicul international de dimensiuni medii pentru clienti din aproape 100 de piete de pe sase continente, va deveni reprezentantul de varf al marcii in multe zone ale lumii, inclusiv China, Coreea, Europa, Australia. In Europa, modelul Malibu va fi echipat cu motorul diesel de 164 cp, cu 4 cilindri si o cilindree de 2,0 litri sau cu motorul pe benzina cu cilindree de 2,4 litri si o putere de 169 cp. Inceputul productiei este programat pentru primele luni ale lui 2012, la Fairfax, Kan., SUA si in cursul verii viitoare, la uzina de asamblare Detroit-Hamtramck (Michigan, SUA).
Malibu este cel mai longeviv model de dimensiuni medii din industria auto, inregistrand o existenta de 35 de ani, de-a lungul a sase decenii si opt generatii. De la debutul acestuia in anul 1964, Chevrolet a produs in SUA peste 8,5 milioane de autovehicule Malibu.
Fiind prezentat ca reprezentantul de varf al gamei de modele de dimensiuni medii Chevrolet Chevelle si datorita faptului ca modelul Malibu era o combinatie intre un design sportiv si un nivel inalt al finisajelor si al dotarilor standard, in primul an si-a consolidat rapid pozitia inregistrand vanzari de 200.000 de autovehicule. In perioada 1964 - 1967, Malibu a fost disponibil cu o gama completa de modele de caroserie, inclusiv modele hardtop cu doua usi, decapotabile cu doua usi, sedan cu patru usi si modele station wagon.
In anul debutului sau, gama de modele Malibu includea acum deja legendarul Malibu SS coupe si decapitabil, cu motor V8 ce dezvolta o putere de 300 cp, o cilindree de 5.359 cm3 (327 inch3); anul urmator a fost introdus un model cu motor "small block" mai puternic, ce dezvolta o putere de 350 cp si avea o cilindree de 5.359 cm3 (327 inch3). Pachetul Malibu SS Z16 - disponibil exclusiv pentru modelul hardtop - prezenta primul motor "big block" al modelului Malibu, cu o cilindree de 6.489 cm3 (396 inch3) si o putere de 375 cp.
Pentru anul model 1966, Malibu SS a fost inlocuit de SS396. Acest model era echipat cu suspensii rezistente la sarcini mari si alte imbunatatiri ale performantei. Motorul 396 V8 era disponibil in versiunile de 325, 360 si 375 cp.
Designul modelului Malibu a fost modificat semnificativ in 1968, deoarece industria auto incepea sa fie dominata de stilul hatchback. Aceasta a doua generatie a modelului Malibu a continuat sa aiba o configuratie cu motorul amplasat in fata si tractiune pe puntea spate, dar oferea ampatamente diferite pentru versiunile cu doua si patru usi.
In anul 1973, Chevrolet a lansat a treia generatie a modelelor Chevelle, ce includea un model Malibu, gama fiind prezenta pe piata pana in 1977. Modelul Malibu era disponibil in versiunea coupe, sedan si station wagon. Pachetul Malibu SS era disponibil pentru toate versiunile de caroserie, inclusiv pentru station wagon. In anul 1974, Malibu a devenit modelul de baza al gamei de modele Chevelle.
Cea de-a treia generatie a modelului Malibu a avut, de asemenea, succes in NASCAR (Asociatia nationala americana a curselor de masini de serie). Modelul din perioada 1973-1977 avea o caroserie aerodinamica si a cumulat 25 de aparitii pe podium pentru pilotii marcii Chevrolet, Cale Yarborough, Bobby Allison, Darrell Waltrip si Benny Parsons.
In anul 1978 a fost lansat un model Malibu de dimensiuni mai mici, ca raspuns al necesitatii de economie a carburantului. Prima epoca a modelelor Malibu cu tractiune pe puntea spate s-a incheiat cu modelul anului 1983, iar in 1997, dupa o perioada de pauza de 14 ani, a fost lansata o generatie complet noua de autovehicule de dimensiuni medii cu tractiune pe puntea fata.
Malibu a renascut sub forma unui sedan cu patru usi, cu un motor cu patru cilindri ce dezvolta o putere de 150 cp si un motor V6 de 155 cp. Malibu si-a consolidat rapid o reputatie de autovehicul bine construit, orientat spre valoare, creat pentru a putea concura cu liderii segmentului de autovehicule de dimensiuni medii, castigand si titlul de masina anului acordat de revista Motor Trend in anul 1997.
Cea de-a sasea generatie a modelelor Malibu a debutat in 2004 cu sedanul cu patru usi si versiunile sedan echipate cu motorul Ecotec cu 4 cilindri si motorul V6. Aceasta a primit din nou premii si recomandari din partea presei auto, a grupurilor independente de studii de piata si promotorilor sigurantei in domeniu. Modelul Malibu s-a clasat pe cea mai buna pozitie in segmentul sau in cadrul studiului de calitate efectuat in anul 2005 de compania independenta J.D. Power si Asociatii. In anul 2006, a fost relansat modelul Malibu SS, cu un motor V6 de 240 cp, cu partea frontala si cea din spate mai agresive, jante de 18 inch si scaune sport tip "bucket".
In anul 2007, Chevrolet a lansat generatia a saptea. Acesta a devenit unul dintre cele mai premiate autovehicule ale diviziei, castigand peste 40 de distinctii ale industriei auto, inclusiv titlul de Masina anului in America de Nord, in anul 2008.
In anul 2010, modelul Malibu a fost autoturismul cel mai bine vandut al Chevrolet (si al General Motors), totalizand aproape 200.000 de unitati vandute (198.770). Malibu este singurul reprezentant al segmentului autovehiculelor de dimensiuni medii care a castigat premiul "Best Buy" (cea mai buna achizitie) al publicatiei Consumers Digest Automotive trei ani consecutivi: 2011, 2010 si 2009. Acesta a primit si titlul de "Top Safety Pick" (selectat pentru siguranta de varf) acordat de Institutul de asigurari pentru siguranta traficului pe autostrada, doi ani consecutivi (2010 si 2011). Modelul Malibu a contribuit la cresterea cotei de piata a companiei Chevrolet cu 2 procente in cadrul segmentului autovehiculelor de dimensiuni medii, de la putin sub 7 procente in 2008, la aproape 9 procente in anul 2010.
Cea de-a opta generatie a modelului Malibu de la Chevrolet, primul autovehicul international de dimensiuni medii pentru clienti din aproape 100 de piete de pe sase continente, va deveni reprezentantul de varf al marcii in multe zone ale lumii, inclusiv China, Coreea, Europa, Australia. In Europa, modelul Malibu va fi echipat cu motorul diesel de 164 cp, cu 4 cilindri si o cilindree de 2,0 litri sau cu motorul pe benzina cu cilindree de 2,4 litri si o putere de 169 cp. Inceputul productiei este programat pentru primele luni ale lui 2012, la Fairfax, Kan., SUA si in cursul verii viitoare, la uzina de asamblare Detroit-Hamtramck (Michigan, SUA).
Reperele importante ale istoricului modelului Malibu:
- 1964 - A fost lansat in calitate de model de varf al noii game de autovehicule de dimensiuni medii ale Chevrolet si vandut in peste 200.000 de unitati in cursul primului an.
- 1968 - Schimbare semnificativa a designului; vanzarile au crescut la peste 260.000 de unitati.
- 1973 - A fost lansat un model complet nou, proiectat pentru a raspunde noilor cerinte de siguranta.
- 1978 - A fost lansat un model Malibu de dimensiuni mai mici, mai elegant, cu rezultate semnificative in reducerea greutatii componentelor.
- 1983 - Ultimul an in care s-a utilizat configuratia cu tractiune pe puntea spate.
- 1997 - Modelul Malibu a renascut sub forma unui sedan de dimensiuni medii, cu tractiune pe puntea fata, obtinand distinctii pentru valoare, siguranta si calitate.
- 2004 - Avand un design nou pe o noua platforma de autovehicul, modelul Malibu si-a sporit renumele de concurent de inalta calitate, sigur si orientat spre valoare in cadrul segmentului de dimensiuni medii.
- 2008 - A fost lansata generatia a saptea a modelului Malibu, avand un design distinctiv, un ampatament mai mare si caracteristici precum economia de carburant, sistemul de propulsie cu motor cu patru cilindri/transmisie automata cu sase trepte de viteza. Modelul Malibu de generatie actuala a fost vandut in peste 700.000 de unitati incepand cu anul 2008.
- 2012 -Noul Malibu este cel mai aerodinamic autovehicul Chevrolet de dimensiuni medii din toate timpurile.
Trimite unui prieten
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Vezi toate comentariile (3)
-
A1643201404 a1643200204 a1643200304 amk compresor airmatic... 1250 Lei
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
A2213201704 a2213200904 a2213201604 amk compresor airmatic... 1250 Lei
-
5801647158 gt5518r 820803-0004 820803-5004s garrett... 7500 Lei
28308779 a6510703287 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
-
Vw touran euro 5 2012 5890 €
A2133202804 a2133202804 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
Capota hyundai ix35 lm 2010 800 Lei
-
Chiuloasa completa originala yamaha mbk minarelli 125 150... 600 Lei
0445110075 96386523 96414961 9641496180 bosch injectoare... 150 Lei
Supapa combustibil, 058133517a, vw passat (3c) 1.6b, bse 84 Lei
-
0445876882 0445110800 166007427r h8201636333 injector... 500 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
Suport bara stabilizatoare dreapta 4f0199352e audi a6 4f/c6... 110 Lei
-
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
-
Furtun apa 46349131 2.2d fiat ducato euro 6 46352348 200 Lei
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
Skoda roomster benzina 2010 3160 €
-
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
3z01011000 a2113200104 a2203200104 a2113200304 compresor... 700 Lei
-
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
Pleoape faruri originale mattig pentru skoda octavia 1 u 1u 150 Lei
H8201636333 0445110800 166007427r 0445876882 injector... 500 Lei
-
Skoda fabia benzina 2010 2999 €
Prag stanga vw passat b6 fab. 2005 - 2010 ⭐⭐⭐⭐⭐ 100 Lei
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
-
Dezmembrez motor piaggio ciao bravo si grillo boxer ambielaj 10 €
0445116035 03l130277c 0986435369 bosch injector vw amarok... 600 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
-
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
Usa usi portiera portiere dreapta fata dezechipata cu defect... 149.99 Lei
Dezmembrez kawasaki ninja zx6r 1999 99 €



Publicat în categoria: Masini noi
DATA PUBLICĂRII: 12 Octombrie 2011