El este noul, si controversatul, BMW Seria 4. Cea mai puternica versiune are 374 CP

  • Mai mare decat vechiul model
  • Design inspirat de Concept 4
  • Trei versiuni pe benzina si un diesel
Distribuie pe Facebook

Dupa luni de teasere si poze spion, constructorul bavarez de automobile a publicat primele imagini oficiale si informatii cu privire la noul Seria 4. Debutul comercial este programat pentru luna octombrie.

Poate cel mai controversat model BMW din ultimii ani tocmai a debutat oficial. Este vorba despre noul Seria 4, al carui design exterior, mai precis grila frontala dispusa vertical, a incins degetele multor internauti in ultima perioada.

BMW Seria 4

Pentru ca departamentul estetic a fost, si inca este, cel mai discutat, vom incepe cu el. Noul Seria 4 este clar schimbat din acest punct de vedere, comparativ cu modelul pe care il inlocuieste si chiar si cu Seria 3.

BMW Seria 4

Partea frontala este dominata de grila noua cu design inspirat de cea folosita pe 328 Coupe sau 3.0 CSi, prizele de aer sunt mai generoase, farurile te duc putin cu gandul la Seria 8 sau X6 iar de stopurile cu fundal negru nici nu mai pomenim. Ca tot suntem la partea dorsala, trebuie mentionat difuzorul de aer usor restilizat si sistemul de evacuare cu doua terminatii.

BMW Seria 4

Pachetul exterior M Sport pluseaza cu un spoiler spate putin mai agresiv si, nu in ultimul rand, cu un eleron confectionat din fibra de carbon.

Noul BMW Seria 4 vine in standard cu faruri LED insa pe lista de dotari optionale le regasim si pe cele adaptive cu LED sau BMW Laserlight.

BMW Seria 4

Paleta de culori a coupe-ului bavarez este destul de ofertanta, inca din momentul lansarii incluzand nuante precum Black, Alpine Whie, Sapphire Black, Mineral White, Bluestone, Sunset Orange, Portimao Blue, Arctic Race Blue, Dravite Grey sau Tanzanite Blue, cu mentiunea ca ultimele doua sunt incluse in catalogul BMW Individual.

BMW Seria 4

Din punct de vedere al dimensiunilor, noul Seria 4 a crescut din toate punctele de vedere fata de modelul anterior. Masoara 4.768 mm lungime (+128 mm), 1.852 mm latime (+27 mm), 1.383 mm in inaltime (+6 mm) iar ampatamentul a crescut cu 41 de milimetri la 2.851 milimetri. Portbagajul are un volum de incarcare de 440 litri.

BMW Seria 4

Daca la exterior se distanteaza de Seria 3, habitaclul este (aproape identic) cu al sedanului de clasa medie. Avem instrumentarul digital de bord cu display de 12.3 inch, scaune sport imbracate in material textil si Sensatec (standard), sistem de climatizare pe trei zone cu reglaj individual pentru locurile din spate, tot in standard, si sistem de infotainment cu ecran touch de 8.8 sau 10.25 inch.

BMW Seria 4

Pentru prima data clientii vor putea opta, pe langa pachetul de interior M Sport, pentru asa-numitul M Sport Pro care accentueaza si mai mult sportivitatea coupe-ului. Bavarezii nu au uitat de ergonomie asa ca vin cu functia Easy Entry pentru a usura accesul pasagerilor pe bancheta.

Initial, noul BMW Seria 4 este disponibil cu trei propulsoare pe benzina si un agregat diesel urmand ca ulterior gama sa fie completata de alte doua versiuni pe motorina.

BMW Seria 4

Intarea in gama se face cu 420i Coupe si al sau motor de 2.0 litri cu 184 CP si 300 Nm cuplu. In aceste conditii, masina atinge 100 de km/h in 7.5 secunde iar viteza de top este de 240 km/h.

BMW Seria 4

Urmatoarea varianta pe benzina este 430i Coupe, care este echipata cu acelasi motor de 2.0 litri insa in cazul sau dezvolta 258 CP si 400 Nm, suficient pentru o repriza 0-100 km/h in 5.8 secunde si o viteza maxima limitata la 250 km/h.

BMW Seria 4

Avem apoi varful de gama M440i xDrive Coupe. Motorul de 3.0 litri, cu sase cilindri in linie, pe care il ascunde sub capota dezvolta 374 CP si 500 Nm astfel ca suta de kilometri pe ora este atinsa in 4.5 secunde. Unitatea termica lucreaza alaturi de un sistem mild-hybrid la 48V.

BMW Seria 4

BMW 420d si 420d xDrive Coupe sunt singurele versiuni diesel, la momentul lansarii desigur. Acestea propun un motor de 2.0 litri diesel cu 190 CP si 400 Nm cuplu. Daca prima atinge 100 de km/h in 7.1 secunde si 240 km/h viteza maxima, cea de-a doua este putin de tot mai lenesa: 7.4 pentru 0-100 si 238 km/h viteza de top.

BMW Seria 4

Anul viitor, mai exact in luna martie, BMW Seria 4 va putea fi comandat si in versiunile 430d xDrive Coupe si M440d xDrive Coupe. Ambele vor fi echipate cu un propulsor de 3.0 litri diesel care va dezvolta 286 CP si 650 Nm respectiv 340 CP si 700 Nm cuplu.

BMW Seria 4

Acesta din urma va atinge 100 de km/h in 4.7 secunde iar viteza maxima va fi limitata la 250 km/h. In tot acest timp, consumul mediu mixt anuntat de BMW este de 6.7 litri/100 de km.

BMW Seria 4

Singura transmisie disponibila va fi cea automata Steptronic cu 8 rapoarte. Versiunea Steptronic Sport este inclusa pe lista de optionale si vine, in premiera, cu o functie noua denumita Sprint pentru un plus de performanta in momentul kick-downului.

BMW Seria 4

Inginerii au imbunatatit comportamentul dinamic al masinii: structura este acum mai rigida iar suspensiile au fost si ele recalibrate. Optional se pot bifa franele M Sport, diferentialul M Sport sau suspensiile M Sport si cele Adaptive M.

BMW Seria 4

Lista cu sisteme de siguranta este stufoasa si include, printre altele, pilot automat cu functie de franare, Collision and Pedestrian Warning cu functie City Braking si Lane Departure Warning. Contra costa, clientii pot opta pentru Active Cruise Control cu functie Stop&Go sau Cross Traffic Alert, Rear Collision Prevention si Lane Change Warning, cele trei fiind incluse in pachetul Driving Assistant.

BMW Seria 4

Totodata, noul BMW Seria 4 va fi echipat cu sistemul Parking Assistant, cu asistent pentru mersul cu spatele, sau BMW Recorder care foloseste camere video instalate la nivelul parbrizului care inregistreaza clipuri video si pornesc automat in cazul unui accident.

BMW Seria 4

BMW Seria 4

BMW Seria 4

BMW Seria 4

BMW Seria 4

BMW Seria 4

BMW Seria 4

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (120) Poze BMW Seria 4
mai multe