Farama de istorie la Geneva. POZE REALE cu versiunea moderna a legendarei STRATOS

Farama de istorie la Geneva. POZE REALE cu versiunea moderna a legendarei STRATOS
  • Productie limitata la 25 de exemplare
  • Construite pe sasiu de Ferrari F430 Scuderia
  • Cele doua exemplare de la Geneva au fost deja vandute
Distribuie pe Facebook

Asa cum au promis, italienii de la Manifattura Automobili Torino au adus la Geneva legendarul Stratos reinventat. Potrivit reprezentantilor companiei, cele doua prototipuri au fost deja vandute.

De obicei, constructorii de automobile iau modele deja existente in gama si le adapteaza pentru diferitele competitii sportive cum ar fi DTM, WTCC sau Campionatul Mondial de Raliuri.

MAT Stratos la Geneva

Pentru Lancia acest lucru a fost de neconceput in anii '70, tocmai de aceea italienii au decis sa dezvolte de la zero legendarul model Stratos pentru a participa in WRC. A fost pentru prima data cand un constructor de automobile facea asta, o decizie inspirata care le-a adus italienilor trei titluri mondiale consecutive in 1974, 1975 si 1976.

MAT Stratos la Geneva

Lancia trebuia sa asambleze minim 500 de exemplare de strada pentru a primi omologarea de la Federatia Internationala de Automobilism iar prototipul a debutat in 1971 la Torino. Dam pe repede inainte 48 de ani pana in prezent cand, la Salonul Auto de la Geneva, o alta companie italiana a lansat o versiune moderna a lui Stratos.

MAT Stratos la Geneva

Manifattura Automobili Torino a anuntat ca a primit toate aprobarile, inclusiv de la Ferrari, cu ceva timp in urma, iar acum primele doua exemplare dintr-un total de 25 care urmeaza sa fie asamblate le poti admira si tu in aceste imagini de la Geneva.

MAT Stratos la Geneva

Acestea sunt construite pe sasiul unui Ferrari F430 Scuderia si in ceea ce priveste grafica, unul face trimitere directa la masinile de competitie care au alergat in WRC (de aici si grafica Alitalia) iar celalalt este...mai de strada, cu o vopsea obisnuita.

MAT Stratos la Geneva

La fel ca si F430 Scuderia, aceste doua Stratos-uri moderne ascund in spate un propulsor V8 de 4.3 litri care dezvolta 450 de cai putere si 519 Nm cuplu. Spre deosebire de modelul din Maranello insa, in acest caz vorbim despre o transmisie manuala cu sase trepte.

MAT Stratos la Geneva

Compania producatoare sustine ca cele doua exemplare au fost deja vandute, unul in Statele Unite si celalalt in Germania, si ca pretul unui Stratos modern pleaca de la 500.000 de euro.

MAT Stratos la Geneva

MAT Stratos la Geneva

MAT Stratos la Geneva

MAT Stratos la Geneva

MAT Stratos la Geneva

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (12) Poze MAT Stratos la Geneva
mai multe