Gata cu asteptarea: Porsche prezinta oficial noul Cayenne cu trei display-uri in bord si pana la 659 CP sub capota

Gata cu asteptarea: Porsche prezinta oficial noul Cayenne cu trei display-uri in bord si pana la 659 CP sub capota
  • Gata cu asteptarea
  • Porsche prezinta oficial noul Cayenne cu trei display-uri in bord si pana la 659 CP sub capota
Distribuie pe Facebook

Porsche a revizuit in mod fundamental a treia generatie a modelului Cayenne prin modificari ample la nivelul grupului motopropulsor, al sasiului, al designului si echipamentelor. Acest lucru a extins si mai mult nu doar performantele on-road si off-road, ci si confortul luxos in timpul calatoriilor.

Porsche si-a rafinat considerabil SUV-ul de lux de succes. Noul Cayenne debuteaza cu un concept de afisare si control digitalizat, o noua tehnologie a sasiului si caracteristici inovatoare de inalta tehnologie. "Este una dintre cele mai ample modernizari de produs din istoria Porsche", spune Michael Schatzle, vicepresedinte al liniei de produse Cayenne. Farurile HD Matrix LED de inalta precizie permit o iluminare a drumului adaptata la fiecare situatie de condus. Un nou sistem de control al calitatii aerului filtreaza agentii poluanti din interiorul automobilului, iar pentru prima data intr-un Cayenne, pasagerii din fata au propriul ecran de infotainment - pentru streaming video in timpul calatoriei, de exemplu. Cu un design imbunatatit extensiv si o gama de motoare mai puternice, Cayenne vrea in continuare sa fie cel mai sportiv automobil din segmentul sau.

Digitalizat si orientat catre soferi: Porsche Driver Experience

Porsche Cayenne Facelift

Porsche a integrat in noul Cayenne un concept de afisare si control complet revizuit. Noul Porsche Driver Experience, introdus pentru prima data pe Porsche Taycan, se concentreaza pe axul soferului si optimizeaza interactiunea cu acesta. Functiile pe care soferul le are la dispozitie sunt amplasate direct pe volan sau imediat langa acesta. De exemplu, maneta situata in stanga, in spatele volanului, are acum functii suplimentare pentru operarea sistemelor de asistenta. Maneta selectorului pentru transmisie automata din noul Cayenne se afla acum pe panoul de bord. Acest lucru face loc pe noua consola centrala pentru compartimente de depozitare si pentru un controler mare al climatizarii, pe un panou negru, cu design elegant. Comenzile mari, usor de accesat, combinate cu comutatoarele mecanice ale aerului conditionat si un control haptic al volumului asigura o manevrabilitate optima si un aspect rafinat. O caracteristica cheie a noului Porsche Driver Experience este echilibrul corect intre elementele digitale si cele analogice.

Pentru prima data, habitaclul reproiectat al modelului Cayenne include un panou de bord complet digital de 12,6 inchi, cu un asa-numit design curbat si liber si cu optiuni de afisare variabile. Un head-up display optimizat este disponibil ca optiune. Afisajul central standard Porsche Communication Management (PCM) de 12,3 inchi se integreaza armonios in noul tablou de bord si ofera acces la toate functiile importante ale automobilului. Aplicatiile integrate, cum ar fi Spotify si Apple Music, sunt furnizate pentru a optimiza conectivitatea in noul Cayenne. Un ecran de 10,9 inchi este disponibil pentru prima data pentru partea pasagerului. Acesta imbogateste experienta de condus a pasagerului din fata prin afisarea datelor de performanta, oferind acces separat la comenzile sistemului de infotainment si, in functie de piata, optiunea de a transmite continut video in streaming, de pe drum. O folie speciala asigura faptul ca soferul nu poate vedea acest afisaj.

Design rafinat, tehnologie de iluminat inovatoare

Noul Cayenne are acum un aspect deosebit de expresiv. O noua parte frontala, combinata cu aripi puternic arcuite, o noua capota si faruri atragatoare din punct de vedere tehnic, subliniaza latimea automobilului. Stopurile cu design tridimensional, suprafetele de dedesubt mai putin aglomerate si un nou sort spate cu suport integrat pentru placuta de inmatriculare caracterizeaza designul partii din spate a noului Cayenne. O paleta cromatica extinsa cu trei culori noi, pachete sport usoare care economisesc pana la 33 de kilograme pentru Cayenne Coupe si o noua gama extinsa de jante de 20, 21 si 22 de inchi fac posibila configurarea individuala si dinamica a noului Cayenne.

De acum, Farurile Matrix LED sunt standard pe noul Cayenne, iar cele HD Matrix LED sunt optionale. Cu doua module de inalta definitie si peste 32.000 de pixeli per far, tehnologia lor inovatoare ii detecteaza pe ceilalti participanti la trafic si blocheaza lumina farurilor de faza lunga indreptata catre ei, cu o precizie de pixeli, pentru a nu-i orbi. Luminozitatea modulelor poate fi reglata in peste 1.000 de trepte, in functie de modul de condus. Modurile de iluminare personalizate sporesc siguranta si confortul in diferite situatii de conducere.

Porsche a introdus, de asemenea, un sistem de control al calitatii aerului in noul Cayenne. In mod standard, automobilul utilizeaza date de navigatie predictive pentru a detecta apropierea intrarilor in tuneluri si activeaza automat recircularea aerului. Optional, un senzor detecteaza nivelul de particule fine de praf din aer si il trece de mai multe ori prin filtrul de praf fin, daca este necesar. In plus, un ionizator elimina germenii si poluantii din aer, fapt benefic pentru persoanele care sufera de alergii.

In plus, clientii pot utiliza o gama completa de sisteme de asistenta noi si optimizate. Printre acestea se numara limitatorul de viteza activ, sistemul de asistenta la viraje si Porsche InnoDrive imbunatatit, ca parte a controlului adaptiv al vitezei de croaziera. Acest aspect al noului Cayenne ajuta soferul in situatii periculoase, precum si in cazul ambuteiajelor de pe autostrazi si de pe drumurile principale.

Echilibru sporit intre confort si performanta

Porsche Cayenne Facelift

In prezent, Porsche echipeaza Cayenne, din fabrica, cu o suspensie cu arcuri din otel, care include sistemul Porsche Active Suspension Management (PASM). Noile amortizoare cu tehnologie cu 2 valve si, prin urmare, cu trepte separate de revenire si compresie, permit o performanta optimizata in toate situatiile de conducere. In special, confortul la viteze mici, manevrabilitatea in timpul virajelor dinamice si sustinerea inclinarii si ruliului au fost imbunatatite in mod vizibil. Experienta de condus poate fi imbunatatita suplimentar cu noua suspensie pneumatica adaptiva, cu tehnologie cu 2 camere si 2 valve. Aceasta pune la dispozitie o caracteristica de suspensie moale, stabilizeaza automobilul si simplifica manevrabilitatea atat on-road, cat si off-road - in comparatie cu suspensia standard si cu modelul anterior. In acelasi timp, suspensia pneumatica adaptiva imbunatateste precizia si performantele de conducere si reduce miscarile caroseriei la o viteza mai mare de condus. Suspensia ofera, de asemenea, o diferentiere si mai accentuata intre modurile de condus Normal, Sport si Sport Plus.

Model hibrid cu mai multa putere si o autonomie electrica de pana la 90 de kilometri

In Europa, noul Cayenne debuteaza cu trei versiuni de motorizare diferite. O varianta substantial rafinata a motorului V8 biturbo de patru litri, dezvoltat de Porsche, inlocuieste motorul V6, anterior, pe noul Cayenne S. Cu o putere maxima de 349 KW (474 CP) si un cuplu de 600 Nm - cu 25 kW (34 CP) si 50 Nm mai mult decat predecesorul sau - acesta accelereaza atat SUV-ul, cat si SUV-ul Coupe pana la 100 km/h in 4,7 secunde. Viteza maxima este de 273 km/h. Modelul de baza din gama Cayenne vine cu un motor V6 turbo de trei litri optimizat. Acesta genereaza 260 kW (353 CP) si 500 Nm, ceea ce inseamna cu 10 kW (13 CP) si 50 Nm mai mult decat inainte.

Motorul cu sase cilindri constituie, de asemenea, baza pentru sistemul de propulsie al modelului Cayenne E-Hybrid. In combinatie cu un nou motor electric, care a fost imbunatatit cu 30 kW, ajungand la 130 kW (176 CP), puterea combinata creste la 346 kW (470 CP). Echipat cu o baterie de inalta tensiune cu o capacitate crescuta de la 17,9 kWh la 25,9 kWh, in functie de nivelul de echipare, face posibila o autonomie pur electrica, conform WLTP, de pana la 90 de kilometri. Un nou incarcator de bord de 11 kW scurteaza timpul de incarcare, la o sursa de energie adecvata, la mai putin de doua ore si jumatate, in ciuda capacitatii crescute a bateriei. In timpul calatoriei, modurile optimizate de conducere e-hybrid sporesc eficienta vehiculului.

In afara UE, modelul Turbo GT, conceput pentru performante maxime pe sosea, este in continuare modelul de top al gamei Cayenne, in majoritatea pietelor Porsche. Acesta este disponibil exclusiv sub forma de coupe si beneficiaza de toate optimizarile si inovatiile seriei de modele. In plus, puterea motorului V8 biturbo de patru litri al modelului Turbo GT a fost marita cu 14 kW (19 CP), ajungand la 485 kW (659 CP). Cayenne Turbo GT accelereaza de la zero la 100 km/h in 3,3 secunde, cu o viteza maxima de 305 km/h.

Disponibil cu dotari standard extinse la preturi pornind de la 92.225 €

Echiparea standard a modelului Cayenne a fost extinsa semnificativ, incluzand faruri Matrix LED, Porsche Active Suspension Management, jante de 20 de inchi, Park Assist fata si spate, inclusiv o camera pentru mers cu spatele si un suport pentru smartphone cu incarcare prin inductie, de pana la 15 wati. In Romania, Porsche comercializeaza noul Cayenne la preturi incepand de la 92.225,00 de euro (Coupe de la 96.528,04 de euro), inclusiv TVA si dotari specifice tarii. Cayenne E-Hybrid porneste de la 106.590,68 euro (Coupe de la 109.754,89 euro), iar Cayenne S de la 110.881,82 euro (Coupe de la 116.449,83 euro). Noile modele pot fi comandate acum, iar livrarile in Europa vor incepe in iulie 2023.

Porsche Cayenne Facelift

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (13) Poze Porsche Cayenne Facelift
mai multe
Publicat în categoria: Masini noi DATA PUBLICĂRII: 19 Aprilie 2023