KOENIGSEGG lasa iar masca o lume intreaga. Acesta este noul JESKO, un hypercar capabil sa atinga 482 km/h

  • Inlocuieste modelul Agera RS
  • Productie limitata la 125 de exemplare
  • Poate atinge o viteza maxima de 482 km/h
Distribuie pe Facebook

Constructorul suedez fondat de Christian von Koenigsegg a prezentat in cadrul Salonului Auto de la Geneva inlocuitorul modelului Agera RS. Acesta a fost botezat Jesko si va fi replicat in doar 125 de exemplare.

Christian von Koenigsegg, fondatorul producatorului de automobile cu acelasi nume, a demonstrat cu fiecare model pe care l-a lansat ca si un brand relativ mic se poate bate, si chiar poate invinge, la orice ora cu gigantii industriei auto.

Koenigsegg Jesko

Asadar, dupa CC, CC8S, CCR, CCX, Agera si Regera, a venit acum momentul sa facem cunostinta cu un nou hypercar care sa duca numele de Koenigsegg mai departe. Este vorba despre Jesko, denumit asa dupa tatal lui Christian, o masina care, asa cum spune si titlul, este capabila sa atinga 482 de km/h. Cel putin asta au aratat simularile facute la uzina din Angelhorn, Suedia.

Koenigsegg Jesko

Ca tot am inceput cu un detaliu tehnic, hai sa continuam in aceeasi nota. Noul Jesko are un motor V8 twin-turbo de 5.0 litri care produce 1280 de cai putere cu benzina de pompa (de 95) si 1600 CP si 1.500 Nm cuplu atunci cand este alimentat cu combustibil special (E85).

Koenigsegg JeskoKoenigsegg Jesko

Datorita mai multor modificari de proiectare, motorul se tureaza acum in 8.500 de rotatii pe minut iar asa-numitul "turbo lag" este inexistent. Asta pentru ca cele doua turbine sunt conectate direct la un compresor electric de mici dimensiuni care se "hraneste" cu aer direct dintr-un rezervor cu o capacitate de 20 de litri, confectionat din fibra de carbon.

Koenigsegg Jesko

O alta noutate, care poarta semnatura lui Christian von Koenigsegg, este cutia de viteze denumita Light Speed Transmision cu noua rapoarte, mai multe ambreiaje si fara inele sincronizatoare conventionale. Lipsa sincroanelor traditionale ii permite celui de la volan sa schimbe, spre exemplu, din treapta a 7-a direct intr-a patra aproape instant.

In plus, tot ansamblul cutiei de viteze cantareste numai 90 de kilograme, mai putin decat orice transmisie cu dublu ambreiaj.

Koenigsegg Jesko

Caroseria beneficiaza de sistemul Autoskin, care consta in mai multe actuatoare hidraulice care controleaza aproape tot, de la elementele aerodinamice active, pana la usi, capota si asa mai departe. Ca tot am pomenit de aerodinamica, inginerii sustin ca splitter-ul frontal si aripa spate supradimensionata genereaza o apasare la sol de 1.400 de kilograme la viteza maxima.

Koenigsegg Jesko

Pe langa performantele de top, cei de la Koenigsegg s-au gandit si la confortul pasagerilor, si implicit la un spatiu interior cat mai generos, tocmai de aceea monococa noului Jesko este cu 40 de milimetri mai lunga si 22 de milimetri mai inalta comparativ cu Agera RS.

Koenigsegg Jesko

Asa cum spuneam la inceputul acestui articol, productia hypercar-ului suedez va fi limitata la doar 125 de exemplare. Anual, Koenigsegg intentioneaza sa asambleze intre 40 si 50 de unitati Jesko la uzina din Angelhorn. Desi nu este nimic oficial inca, pretul unui Jesko ar putea porni de la 3 milioane de dolari.

Koenigsegg Jesko

Koenigsegg Jesko

Koenigsegg Jesko

Koenigsegg Jesko

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (12) Poze Koenigsegg Jesko
mai multe