Mini Paceman: Deschizator de drum prin jungla urbana

Cel de-al saptelea model din portofoliul MINI are propriul caracter, in timp ce demonstreaza legaturi ferme cu stilul inovator si inconfundabil al marcii britanice premium. Conceptul inovator are originile in necesitatile grupurilor-tinta moderne, care apreciaza, in egala masura, un design indraznet si placerea unica a condusului. Cu doua usi si un hayon mare, la care se adauga scaunele spate integrale, MINI Paceman completeaza sportivitatea eleganta a proportiilor sale cu o noua interpretare a interiorului familiar MINI. Datorita pozitiei usor ridicata a scaunelor spre inainte, conducatorul si pasagerul din dreapta beneficiaza de o vizibilitate excelenta, in timp ce pasagerii din spate au parte de un spatiu extrem de generos. Scaunele ofera si un suport lateral remarcabil si confort exceptional intr-o ambianta specifica unei limuzine. Prin rabatarea scaunelor din spate, capacitatea portbagajului de la MINI Paceman se extinde de la 330 la un maxim de 1.080 de litri.
Design: talie puternica, linii de coupe sportiv si elegant.
Conceptul inovator al acestui Sports Activity Coupe compact se regaseste in designul caroseriei care combina proportiile extinse dinamic cu o atitudine puternica. Intruchiparea calitatilor multiple de condus de care dispune MINI Paceman este realizata in registrul limbajului de design MINI consacrat. Prerogativele inspirationale sportive sunt evidente imediat, asa cum este si potentialul de extindere a gamei de utilizare prin adaugarea tractiunii integrale permanente ALL4.
Indiciile traditionale de design MINI - conturul negru al marginii inferioare a caroseriei, legatura in diagonala pe care conturul semnalizatorului o realizeaza intre montantul A si pasajul rotii fata, divizarea pe trei niveluri a caroseriei, habitaclului si plafonului - fac trimitere, intr-un stil distinctiv Paceman, la conexiunile cu familia MINI. De exemplu, partea frontala denota putere si prezenta datorita farurilor mari, cu o forma distinctiva, capotei conturata surprinzator si grilei radiatorului, verticala si cu structura hexagonala, care la MINI Paceman are un contur cromat, mai lat decat de obicei.
Caracterul nou si specific al MINI Paceman iese cel mai usor in evidenta atunci cand automobilul este privit din lateral. Liniile oscilante dinamic si suprafetele puternic curbate impregneaza aspectul masinii cu o eleganta sportiva. Acoperisul specific unui coupe, care coboara spre luneta, sta aproape perfect deasupra habitaclului. Contururile "casca" distinctive se incadreaza perfect in forma coupe, linia plafonului continuandu-se in spoilerul spate, disponibil standard.
Linia umerilor, in urcare constanta, si linia acoperisului, in panta usoara, creeaza suprafetele ferestrelor care se ingusteaza spre spate, ceea ce accentueaza foarte clar forma de pana a siluetei. Usile lungi au fiecare cate o linie de caracter, care conecteaza pasajele rotilor fata cu cele spate si ofera caroseriei o forma alungita in jos. Pasajele foarte puternice ale rotilor spate subliniaza calitatile sportive ale MINI Paceman, inclusiv capacitatea de a trimite o parte din puterea motorului catre puntea spate.
Cea mai atractiva particularitate a spatelui o reprezinta stopurile care, in premiera pentru MINI, au un design orizontal. Asemanator lunetei tipice unui coupe - subtire si inclinata -, benzii cromate de sub aceasta si cutelor orizontale de pe hayon si bara spate, forma stopurilor accentueaza suplimentar latimea automobilului. Segmentarea concentrica a surselor de lumina din stopuri este in deplina legatura cu traditia marcii. Acelasi lucru poate fi spus si despre spate ca ansamblu, a carui latime creste in partea inferioara, ceea ce atrage atentia asupra atitudinii puternice a automobilului. MINI Paceman este primul membru al gamei marcii care va putea fi identificat dupa numele inscris pe spate.Opt culori sunt disponibile pentru exteriorul MINI Paceman, inclusiv noile variante Brilliant Copper, Blazing Red si - exclusiv pentru MINI Paceman - Starlight Blue. Plafonul si capacele oglinzilor retrovizoare pot fi vopsite in culoarea caroseriei, alb sau negru.
Interior: ambianta exclusivista, variabilitate impresionanta.
Interpretarea pentru model a principiilor traditionale de design MINI creeaza si aspectul interiorului. Utilizarea vasta a elementelor orizontale sustine cauza elegantei sportive. De exemplu, elipsele distinctive ale usilor au o forma tridimensionala extrem de superficiala si de vizibila si se extind dincolo de montantii B, in compartimentul din spate. Elipsele incadreaza cotierele si alveolele integrate de la manerele usilor. In plus, in premiera pentru MINI, butoanele de control al ferestrelor sunt integrate in echiparea usilor. Daca este comandat pachetul optional de lumini, elipsele usilor sunt scaldate intr-o lumina ambientala.
Inelare si finisate mat, contururile in nuanta Carbon Black accentueaza forma Centre Speedo si a celor doua prize de aer pozitionate alaturi de acesta. Inelele interioare decorative, de culoare negru lucios sau cromate (optional), sunt integrate standard in contururile prizelor de aer si ale Centre Speedo. Pozitionat sub Centre Speedo, panoul de control pentru CD/DVD si aer conditionat si comutatoarele sunt incadrate cu o culoare contrastanta. Aici, suprafetele negru mat se potrivesc cu butoanele de control cromate.
MINI Paceman a fost conceput din start ca un model cu patru locuri. Datorita pozitiei usor ridicata a scaunelor spre inainte, conducatorul si pasagerul din dreapta beneficiaza de o vizibilitate excelenta asupra traseului. Acest efect este imbunatatit de familiarul Centre Speedo care este dispus intr-o pozitie usor inclinata inainte. Cele doua scaune individuale din spate ofera un spatiu impresionant la nivelul umerilor si al capului, suport lateral remarcabil si confort exceptional, in timp ce decupajele in spatarele scaunelor fata optimizeaza spatiul pentru picioare. Ambianta de salon a compartimentului din spate este sporita de cotierele de pe panourile laterale. Acestea sunt integrate intr-un element circular de decor din spate, care se potriveste cu culoarea si materialele scaunelor. Formatul scaunelor individuale este evidentiat de concavitati din husa portbagajului, care se extind chiar de langa tetiera spre in spate.
Disponibil standard, sistemul de stocare si prindere Centre Rail porneste chiar de langa schimbatorul de viteze de pe consola centrala si se termina intre scaunele fata. A doua sectiune a Centre Rail o regasim intre scaunele spate si se extinde pana la paravanul dintre compartimentul spate si portbagaj. Astfel este facilitata trecerea de pe un scaun pe celalalt, peste sistemul de stocare/prindere. Optional poate fi comandat si Centre Rail dintr-o singura bucata, care se extinde intre cele doua randuri de scaune, ceea ce ofera o mai mare flexibilitate cand este vorba de pozitionarea elementelor functionale standard si optionale. Pachetul optional de lumini include iluminarea Centre Rail si a panourilor de la usi.
Scaunele sport fata fac si ele parte din dotarea standard a modelului MINI Paceman. Ca alternativa la tapiteria standard, cu stofa Diagonal Track, clientii pot comanda combinatia Hot Cross de stofa si piele, echiparea cu piele Gravity sau varianta exclusiva cu piele Lounge. O selectie personalizata de culori pentru tapiterii, suprafete interioare, Colour Lines si alte elemente de design ofera o gama variata de posibilitati de individualizare a interiorului.
Hayonul cu deschidere larga de la MINI Paceman si pragul jos al portbagajului permite un acces facil catre zona bagajelor. Sarcina utila este de 330 de litri, dar poate fi crescuta pana la 1.080 de litri atunci cand spatarele scaunelor din spate sunt rabatate. Lista de optiuni pentru MINI Paceman include un pachet de stocare (ce contine dotari precum elemente functionale suplimentare pentru Centre Rail), un kit de transport in spate si un carlig de tractare.
Gama de motoare: extrem de puternice, remarcabil de eficiente.
La lansare, MINI Paceman va fi disponibil in patru variante. Clientii vor avea la dispozitie doua motoare pe benzina si tot atatea diesel - toate cu patru cilindri si herghelia de cai-putere acompaniata de un nivel remarcabil de scazut al consumului si al emisiilor. Tehnologia MINIMALISM, disponibila standard la toate modelele, include Brake Energy Regeneration (generarea energiei la franare), operarea inteligenta a componentelor auxiliare, Electric Power Steering (EPS / servodirectie electrica) si Gear Shift Indicator (indicator al punctului de schimbare a vitezelor) care, asemenea functiei Auto Start/Stop, functioneaza in combinatie cu transmisia manuala.
O particularitate comuna a motoarelor pe benzina, de 1,6 litri, ce propulseaza MINI Cooper S Paceman si MINI Cooper Paceman este gestiunea complet variabila a supapelor. Bazat pe tehnologia VALVETRONIC patentata de BMW Group, acest sistem optimizeaza atat reactia motorului, cat si eficienta acestuia. Sub capota MINI Cooper S Paceman, sistemul este completat de turbocompresorul twin-scroll si de injectia directa pentru a genera o putere maxima de 135 kW/184 Cp la 5.500 rpm. In plus, varful curbei de cuplu - 240 Nm - este obtinut pe un interval al turatiilor cuprins intre 1.600 si 5.000 rpm.
Functia Overboost ii ofera conducatorului posibilitatea unui impuls in momentul accelerarii, marind cuplul la un maxim de 260 Nm pentru o scurta perioada de timp, la turatii cuprinse intre 1.700 si 4.500 rpm. Toate acestea permit ca MINI Cooper S Paceman sa sprinteze de la 0 la 100 km/h in 7,5 secunde (cu transmisie automata: 7,8 secunde), pentru a ajunge la o viteza maxima de 217 km/h (212 km/h). In ciuda unei acceleratii 0-100km/h remarcabile, consumul mediu de combustibil in ciclul de testare EU este impresionant - 6,1 (7,1) litri per 100 kilometri, iar emisiile CO2 sunt de numai 143 (166) grame per kilometru.
Cu o putere maxima dezvoltata de 90 kW/122 CP la 6.000 rpm si cu un cuplu maxim de 160 Nm disponibil de la 4.250 rpm, motorul ce propulseaza MINI Cooper Paceman are tot ce-i trebuie pentru a furniza placerea condusului sportiv. Sprintul de la 0 la 100 km/h este realizat in 10,4 secunde (cu transmisie automata: 11,5 secunde), iar viteza maxima este de 192 km/h (184 km/h). In ciclul de testare EU, MINI Cooper Paceman realizeaza un consum mediu mixt de 6,0 (7,2) litri per 100 kilometri, in timp ce emisiile CO2 sunt de 140 (168) g/km. Un turbocompresor cu geometrie variabila a turbinei si injectia directa common-rail permit motoarelor diesel ce echipeaza MINI Cooper SD Paceman si MINI Cooper D Paceman sa ofere putere de propulsie instantanee si un consum de combustibil deosebit de redus. In plus, constructia din aluminiu a motorului permite ca masa sa fie mentinuta la un nivel impresionant de mic, iar cursivitatea sa fie un factor principal.
Cu o capacitate de 2,0 litri, motorul aflat in echiparea MINI Cooper SD Paceman produce o putere maxima de 105 kW/143 CP la 4.000 rpm. Cuplul maxim de 305 Nm poate fi utilizat pe un interval cuprins intre 1.750 si 2.700 rpm. Puterea furnizata permite ca MINI Cooper SD Paceman sa sprinteze de la 0 la 100 km/h in 9,2 secunde (cu transmisie automata: 9,4 secunde) si sa atinga o viteza maxima de 200 (197) km/h. Eficienta impresionanta a versiunii diesel mai puternica este reflectata in consumul mediu mixt din ciclul de testare EU - 4,6 (5,7) l/100 km - si in nivelul emisiilor CO2 - 122 (150) g/km.
Si MINI Cooper D Paceman iese in evidenta prin echilibrul deosebit intre putere si economie. Motorul diesel are o capacitate de 1,6 litri, care poate creste la 2,0 litri daca este comandata transmisia automata optionala. Puterea maxima ajunge la 82 kW/112 CP si este disponibila de la 4.000 rpm, in timp ce cuplul maxim de 270 Nm este furnizat intre 1.750 si 2.250 rpm. MINI Cooper D Paceman accelereaza de la 0 la 100 km/h in 10,8 secunde (cu transmisie automata: 11,2 secunde), pentru a ajunge la o viteza maxima de 187 (182) km/h. Eficienta exemplara a acestei variante este evidentiata de consumul mediu mixt in ciclul de testare EU de 4,4 (5,6) litri per 100 kilometri si de nivelul emisiilor CO2 de 115 (149) g/km.Transmisie automata cu sase trepte si tractiune integrala ALL4 pe lista de optionale.
MINI Paceman este echipat standard cu transmisie manuala cu sase trepte, in timp ce cutia de viteze automata cu sase rapoarte - completata cu functia Steptronic ce permite schimbarea manuala a vitezelor - este disponibila ca optiune pentru toate modelele. La MINI Cooper S Paceman si MINI Cooper SD Paceman, transmisia automata este completata de clapetele dispuse pe volan; acestea pot fi comandate ca optiune pentru toate celelalte modele. Reprize suplimentare de placere a condusului sunt furnizate la atingerea butonului optional Sport, care asigura un raspuns mai prompt al motorului si o directie mai precisa. La modelele comandate cu transmisie automata, butonul Sport poate fi utilizat pentru a activa un program sport adaptat special, care face diferite ajustari printre care un plus de energie pentru schimbarile de viteze.
Inca de la lansarea modelului Sports Activity Coupe compact, trei dintre cele patru variante pot fi echipate cu ALL4. Sistemul de tractiune integrala permanenta este disponibil la MINI Cooper S Paceman, MINI Cooper SD Paceman si MINI Cooper D Paceman si poate fi combinat fie cu transmisie manuala, fie cu cea automata.
Sistemul ALL4 utilizeaza un diferential central electromagnetic pentru a distribui puterea neintrerupt intre puntea fata si cea spate. In situatii normale de condus, ALL4 transfera pana la 50% din puterea motorului spre puntea spate, acest nivel putand fi crescut pana la 100% in conditii extreme, cum ar fi pe gheata sau pe zapada. Electronica de control a sistemului MINI ALL4 este integrata direct in unitatea de gestiune DSC, ceea ce permite puterii sa fie distribuita intre puntea fata si cea spate cand si unde este necesar - si aceasta in interval de milisecunde. Acest reglaj optimizeaza consumul de combustibil si face ca masina sa prezinte agilitatea maxima in fata cerintelor dinamice fluctuante, in timp ce furnizeaza o deplasare sigura.
Tehnologia revolutionara a sasiului ofera o noua abordare a sentimentului de karting.
Constructia sasiului MINI Paceman - consta dintr-o combinata MacPherson pentru puntea fata, respectiv brate transversale forjate in tandem cu suspensie multibrat pentru puntea spate - sustine agilitatea emblematica MINI. O dotare speciala pentru MINI Paceman este reglajul sport al suspensiei coborate, chiar daca automobilul poate fi comandat si cu suspensia si garda la sol obisnuite fara costuri suplimentare. De asemenea, servodirectia electrica (EPS), precisa si eficienta, imbunatateste sentimentul de karting la bordul MINI Paceman. Disponibila standard, functia Servotronic a sistemului de directie furnizeaza o asistare a puterii in functie de viteza.
De asemenea disponibil standard, sistemul DSC (Dynamic Stability Control / controlul dinamic al stabilitatii) cuprinde ABS (sistem impotriva blocarii franelor), Electronic Brake Force Distribution (EBD / distributia electronica a fortei de franare), Cornering Brake Control (CBC / controlul franarii in viraje), Brake Assist (asistarea franarii) si Hill Assist (asistare in rampa). MINI Cooper S Paceman, MINI Cooper SD Paceman si MINI Cooper D Paceman cu ALL4 dispun si de modul DTC (Dynamic Traction Control / controlul dinamic al tractiunii), care permite o patinare controlata prin intermediul rotilor de tractiune pentru a usura deplasarea pe nisip sau zapada.
Cand sistemul de stabilitate este dezactivat (in modul DSC Off), intervine o functie electronica de blocare a diferentialului puntii fata. In virajele stranse, aceasta franeaza o roata dupa cum este necesar pentru a imbunatati manevrabilitatea. Cunoscut drept Electronic Differential Lock Control (EDLC / control electronic al blocarii diferentialului), acest sistem sporeste tractiunea automobilului fara a afecta in mod negativ proprietatile de directie. DTC si EDLC sunt disponibile optional pentru MINI Cooper Paceman si MINI Cooper D Paceman.
Echiparea standard include si jante din aliaj - de 16 toli pentru MINI Cooper Paceman si MINI Cooper D Paceman, respectiv de 17 toli pentru MINI Cooper S Paceman si MINI Cooper SD Paceman. Jantele de 18 si 19 toli, din aliaj, pot fi comandate ca optiune pentru toate variantele modelului.Numeroase echipamente de siguranta si dotari de calitate pentru sporirea confortului.
Rigiditatea torsionala ridicata a caroseriei MINI Paceman joaca un rol important atat in manevrabilitatea agila, cat si in siguranta pasiva impresionanta. In cazul unui accident, structurile foarte robuste de preluare a sarcinilor, zonele de deformare definite cu precizie si un habitaclu extrem de rezistent au misiunea de a mentine energia de impact departe de pasageri si de a asigura protectia maxima a acestora.
Ca si in cazul MINI Countryman, care a trecut testele de impact Euro NCAP cu calificativul maxim de cinci stele, arsenalul de siguranta disponibil standard la MINI Paceman include airbaguri frontale si laterale, precum si airbaguri cortina laterale pentru ambele randuri de locuri. Toate scaunele sunt echipate cu centuri de siguranta cu prindere in trei puncte. Ocupantii locurilor din fata beneficiaza si de limitatoare ale fortei centurilor si de pretensionare, in timp ce sistemul de prindere ISOFIX pentru scaunele de copii este disponibil in spate.
Dotarile standard de calitate ale MINI Paceman se potrivesc si cu caracterul premium al marcii cand sunt vizate confortul si functionalitatea. Aerul conditionat, oglinzile retrovizoare reglabile electric, Centre Rail, inscriptia specifica modelului de pe pragurile usilor si sistemul audio radio-CD MINI cu priza AUX-IN sunt disponibile standard pentru toate variantele.
Pe de alta parte, lista de optiuni cuprinde echipamente precum volan sport imbracat in piele (standard la MINI Cooper S Paceman si MINI Cooper SD Paceman) cu butoane multifunctionale optionale si tempomat, o cotiera intre scaunele fata, scaune incalzite, control automat al aerului conditionat si acoperis din sticla operat electric. Tot pe lista de optiuni regasim Comfort Access, faruri adaptive cu xenon cu carcasa de culoare neagra, oglinda retrovizoare si oglinzi exterioare antiorbire, Park Distance Control (controlul distantei de parcare), proiectoare de ceata in fata si senzor de ploaie.
Clientii pot beneficia la bord de dotari pentru entertainment si navigatie precum radio MINI Boost CD, radio MINI Visual Boost, sistem de difuzoare harman/kardon hi-fi si sistem de navigatie MINI. Un sistem de control vocal, preechipare cu sistem hands-free/telefon mobil si un tuner DAB pentru receptionarea programelor digitale radio pot fi si ele comandate.
Automobilele echipate cu radio MINI Visual Boost sau sistem de navigatie MINI pot fi comandate cu optiunea MINI Connected, care permite integrarea completa a terminalelor Apple iPhone si astfel utilizarea functiilor inovatoare pentru infotainment, comunicatii si experienta a condusului. Aplicatii special dezvoltate deschid calea pentru o varietate de functii unice si in continua expansiune, cum ar fi web radio, utilizare Facebook si Twitter, Dynamic Music, Driving Excitement, Mission Control si MINIMALISM Analyser.
-
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
Jante de aliaj 5x112 pe 18 originale audi q3 f3 din2019 /... 1000 €
-
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
-
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
-
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
Calculator motor / ecu volkswagen polo 9n 1.4 bby 2002 - 2009... 249.99 Lei
-
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
-
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
Skoda fabia benzina 2010 2999 €
-
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
-
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
-
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
Panou comanda aer conditionat ac clima climatronic skoda... 199.99 Lei
-
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
-
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
-
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei


