Modelele Dacia vor fi primele masini din Europa vandute online

Modelele Dacia vor fi primele masini din Europa vandute online
Dealerii din Italia de Dacia experimenteaza ceva nou: comenzile si plata avansului online, pe internet, pentru Sandero si Duster. Ulterior comenzii online, cumparatorul spune unde vrea masina sa fie livrata, la cel mai apropiat dealer Dacia, si se duce sa o ia, platind restul de bani. Suna usor? Chiar este!
Distribuie pe Facebook
Italia este prima tara in care se va experimenta ceea ce in USA se incearca fara succes de 10 ani; configurarea si vanzarea automobilelor online. Primele masini disponibile vor fi doua modele de Sandero, urmand sa fie si modelul Duster scos la vanzare asa. In curand sistemul va fi extins si in alte tari.
Rata sporita de utilizare a internetului in Italia si succesul marcii Dacia au determinat Renault sa faca un pas pe care alti constructori se feresc sa-l faca, vanzarea automobilelor online.
Noul "dealer virtual" va deschide pentru public joi, 15 septembrie, iar in scurt timp va fi extins si in alte tari. Sistemul de vanzari este destul de simplu si nu ignora intru totul dealerii traditionali. Clientul intra pe site, achita un avans de 500 de euro, configureaza masina si specifica de la ce punct de reprezentanta vrea sa o ridice. In momentul preluarii masinii va achita si restul de plata. Preturile vor fi identice cu cele practicate de dealeri.
Dacia nu e la prima tentativa de vanzari online

"Cumpararea unei masini pe internet este astazi imposibila, dar noi vom incerca. In Italia este o piata deschisa la inovatie, iar internetul a patrus foarte bine, acesta este motivul pentru care vom pleca de aici", a declarat Jacques Bosquet, directorul Renault Italia, citat de "Corriere della Sera".
Dacia nu este la prima incercare de a da o importanta mai mare internetului in vanzari. In luna martie a acestui an a pus la dispozitia vizitatorilor paginii de Facebook doua modele de Sandero in editie limitata.
Vanzarea online nu a avut succes in America

Daca pentru Europa aceasta miscare este o noutate, in SUA se incearca vanzarea masinilor online de cel putin 10 ani, dar fara succes. Mai mult, la inceputul anilor 2000, cand comertul electronic inregistra o perioada de crestere spectaculoasa, constructorii americani ofereau si reduceri celor care cumparau online. Se pare insa ca masina ramane cea de-a doua achizitie in ordinea importantei, dupa casa, iar americanii din State prefera vanzatorul in carne si oase.

Distribuie pe Facebook
mai multe